خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی مودم TD-LTE مبین نت

بررسی تخصصی مودم TD-LTE مبین نت

یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت TD-LTE مبین نت است؛ سرویسی که کم‌کم جای خود را در کشورمان باز می‌کند. در این نوشته به بررسی مودم TD-LTE مبین نت می‌پردازیم؛ مودمی که اگرچه قابلیت شارژ ندارد اما به راحتی قابل حمل و استفاده در مکان‌های مختلف است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۲/۲۰

لزوم استفاده از اینترنت پرسرعت که این روزها در ساده‌تر کردن هرچه بیشتر کارهایمان نقشی غیرقابل انکار دارد، باعث شده تا همگان به دنبال استفاده از اینترنت سریع‌تر باشند. تقریبا حوزه‌ای نیست که با ورود اینترنت به آن، کارهایش آسان‌تر نشده باشد و همین نقش تاثیرگذار است که باعث شده نه تنها اپراتورهای مخابراتی، بلکه دیگر شرکت‌ها در کشورمان به سمت اینترنت پرسرعت TD-LTE بروند و با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز کاربران را تشویق به استفاده از این سرویس کنند.

image

مبین نت نیز یکی از شرکت‌هایی است که خدمات اینترنت بی سیم TD-LTE را در ۳۲ شهر کشور ارائه می‌کند. سرویس ارائه شده توسط مبین نت حداکثر سرعت 40 مگابیت بر ثانیه دارد و اگرچه مودم آن قابلیت کار با باتری ندارد، هرجایی که پریز برق وجود داشته باشد می‌توان از آن استفاده کرد به همین خاطر به راحتی قابل حمل و استفاده در مکان‌های مختلف است.

image

در این نوشته به بررسی مودم TD-LTE مبین نت می‌پردازیم و روال ثبت نام و راه‌اندازی این مودم و همچنین سرعت آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

ثبت نام

برای بهره‌مند شدن از خدمات مودم کافی است به سایت مبین نت بروید و از قسمت "ثبت نام جدید" وارد بخش "ثبت نام اینترنت نسل جدید TD-LTE مبین نت" شوید و فرم ثبت نام را پر کنید. پس از آن کارشناسان مبین نت با شما تماس می‌گیرند و بر اساس موقعیت مکانی شما، تحت پوشش بودن منطقه شما را چک می‌کنند. در صورتی که در محدود پوشش شبکه TD-LTE مبین نت باشید ثبت‌نام اولیه شده انجام می‌شود و کارشناسان برای نصب مودم مجددا با شما تماس می‌گیرند.

image

 

بسته‌بندی

پس از ثبت نام در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان در محل حضور می‌یابند و مودم به شما تحویل داده می‌شود. در جعبه هر محصولی متعلقاتی نیز وجود دارد و مودم TD-LTE مبین نت نیز از این قائده مستثنی نیست. در بسته‌بندی این محصول، مودم، آداپتور، کابل اترنت، دفترچه راهنما و کارت گارانتی مشاهده می‌شود. خوب است بدانید که اگرچه سیم کارت مبین نت در جعبه مودم نیست اما  توسط کارشناسان به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

image

 

راه‌اندازی

روند ثبت‌نام و دریافت و راه‌اندازی مودم بسیار ساده است. بهتر است خودتان قبل از ثبت سفارش نگاهی به مناطق تحت پوشش مبین نت بی‌اندازید و در صورتی که در این نقاط هستید، سفارش خود را نهایی کنید. با این وجود کارشناسان این شرکت نیز پس از قطعی شدن آنتن‌دهی مناسب مودم و آزمودن آن، سرویس TD-LTE را برای شما راه‌اندازی می‌کنند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

هنگام تحویل مودم، سیم کارت مبین نیز را نیز دریافت می‌کنید؛ همان سیم کارتی که تنها از طریق آن می‌توانید از مودم خود استفاده کنید.

image

برای راه‌اندازی مودم کافی است که دستگاه را به همراه آداپتور و کابل اترنت از جعبه خارج کنید. سیم کارت را در قسمت پایینی مودم، در جای خود قرار دهید و دستگاه را از طریق آداپتور 12 ولت به منبع برق وصل کنید. کمی صبر کنید تا چراق پاور مودم از حالت چشمک زن به رنگ نارنجی درآید و پس از ان از طریق کابل اترنت به کامپیوتر متصل می‌شوید و تنظیمات مودم را انجام می‌دهید.

راهاندازی و نصب کامل مودم TD-LTE توسط کارشناسان شرکت انجام می‌شود و نیازی به آموزش کاربران نیست هرچند توضیحات مورد نیاز در دفترچه آمده است. کارشناسان این شرکت ابتدا سرعت ارسال و دریافت را بررسی می‌کنند و در صورتی که امکان دریافت با سرعت حداقل 20 مگابیت بر ثانیه در محل مورد نظر ممکن باشد، اقدام به تحویل و نصب سرویس نسل جدید اینترنت TD-LTE برای کاربران می‌کنند. به همین خاطر همیشه می‌توان از کیفیت برقراری ارتباط مبین نت آسوده خاطر بود.

مبین نت توصیه می‌کند مودم را در خانه یا محل کارتان از جایی که کارشناس نصب این شرکت تعیین کرده است جابه‌جا نکنید تا بتوانید بهترین سرعت و کیفیت ممکن را تجربه نمایید.

 

طراحی

مودم‌های TD-LTE مبین نت طراحی کتابی شکل دارند و خمیدگی گوشه‌های آن بسیار کم است. سطح هم اندازه در قسمت پاییین و بالای آن باعث می‌شود که مودم راحت روی میز یا هر سطح صاف دیگری قرار گیرد. علاوه بر این قاب زیر مودم نیز امکان به هم خوردن تعادل و افتادن آن را به حداقل می‌رساند.

image

رنگ دستگاه سفید است و چراغ‌های وضعیت روی نوار آینه‌ای وسط آن جای گرفته‌اند؛ چراغ‌های پاور، وای فای، WLAN، LAN، ویس، سیم کارت و WPS. از طریق این چراغ‌ها می‌توانید از اتصال برق، برقرای ارتباط WAN، فعال بودن وای فای و غیره به سادگی مطلع شوید. در پشت دستگاه نیز پورت‌های اتصال قرار دارند؛ پورت‌های فکس، لاین، لن و پاور. دکمه خاموش و روشن نیز در کنار پورت پاور تعبیه شده است.

image
image

 

تست سرعت

اگرچه مبین نت سرعت سرویس TD-LTE خود را 40 مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است اما می‌دانیم که این حداکثر سرعت این سرویس است و در مناطق مختلف تحت پوشش با توجه به آنتن‌دهی، سرعت متفاوتی را تجربه می‌کنید. موانعی همچون ساختمان‌های بلند و دیگر سازه‌ها و حتی دیوارهای اتاق‌ در آنتن‌دهی تاثیر دارد و عجیب نیست حتی اگر در بخش‌های مختلف یک خانه آنتن‌دهی متفاوت باشد.  

به همین خاطر سرعت TD-LTE مبین نت را در برخی از بخش‌های شهر تهران بررسی کردیم. در منطقه نیاوران ماکزیمم سرعت دانلود 26.70 مگابیت بر ثانیه، در منطقه مجیدیه ماکزیمم سرعت 30.55 مگابیت بر ثانیه، در منطقه پونک ماکزیمم سرعت 9.97 مگابیت بر ثانیه و در منطقه شهر ری ماکزیمم سرعت دانلود 17.48 مگابیت بر ثانیه به دست آمده است.

نیاوران

image
image

image
image

مجیدیه

image
image

 

image
image

پونک

image
image

image
image

شهر ری

image
image

 

image
image

اگر شبکه TD-LTE مبین‌نت در منطقه شما کیفیت و قدرت کامل را داشته باشد و بتوانید به سرعت استاندارد این شرکت یعنی 20 مگابیت در ثانیه برسید می‌توانید مطمئن باشید که برای تماشای بدون وقفه ویدئوهای آپارت با کیفیت HD، دیدن تصاویر و استوری‌های اینستاگرام و انجام بازی‌های آنلاین هیچگونه مشکلی نخواهید داشت.

 

بسته‌های اینترنت

مبین نت علاوه بر پیشنهاد‌های خوب روی مودم‌های قدیمی، بسته‌های اینترنت متنوعی نیز دارد؛ بسته‌هایی که علاوه بر تنوع در حجم ترافیک، تفاوت در سرعت را نیز شامل می‌شود و باعث می‌شود تا مخاطبان با اهداف و میزان استفاده متفاوت بتوانند از این سرویس استفاده کنند و بسته به استفاده خود هزینه کنند. بسته‌های مبین نت در سه دسته با سرعت‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ دسته اول حداقل 4 و حداکثر 40 مگابیت بر ثانیه، دسته دوم حداکثر 4 و حداقل 1 مگابیت بر ثانیه و دسته سوم سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه.

 

جمع بندی

سرویس TD-LTE مبین نت به‌تازگی در شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده و هنوز همه مناطق را تحت پوشش ندارد. عملکرد این سرویس در مناطق تست شده قابل قبول است و پیشنهادهای ویژه برای تعویض مودم‌های قدیمی و دریافت مودم TD-LTE توسط این شرکت با استقبال کاربران و افزایش مخاطبان همراه شده است. سهولت ثبت‌نام برای این سرویس و راه‌اندازی و نصب کامل آن توسط کارشناسان مبین نت که مشترک را از سروکله زدن با تنظیمات بی‌نیاز می‌کند امتیاز مثبتی برای سرویس مبین نت به شمار می‌رود.

image

سرعت خوب TD-LTE مبین نت دیگر مورد مثبتی است که برای کاربران حائز اهمیت است و با گذشت زمان و افزایش محدوده تحت پوشش سرویس مبین نت، سرویسی تمام و کمال را در نقاط بیشتری از کشور از مبین نت شاهد خواهیم بود. قیمت خوب، کیفیت مناسب و خدمات عالی از جمله امتیازاتی است که باعث می‌شود TD-LTE مبین نت یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران باشد.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (78 نظر)

احسان

۱۴۰۲/۸/۳۰
سرعتش افتضاحه
سمتش نرید
نوسان سرعت زیادی داره .بین 400 کیلو باید تا نهایتا 800 یا 900 کیلو بایت متغیر هست.بعضی وقتا هم برای دلخوشی یه لحظه 2 مگ رو نشون میده

داوود

۱۴۰۲/۷/۲۴
با سلام، لطفا راهنمایی بفرمایید آیا مودم TD-LTE برای استفاده در فضای اداری در محدوده ولیعصر، به شرط دارا بودن آی پی ثابت و امکانات Port Forward ارزش خرید داره؟ سرعت گفته شده برای ما کافیه.

مهرداد

۱۴۰۲/۴/۶
دوستان عزیز:
- آیا نظرات بروزی نسبت به کیفیت سرعت سرویس و پشتیبانی مبین نت در کرج هست که خواهشن برای همه بنویسید ؟
- سیم کارت مبین نت ممکنه به اسم مبین نت و ‌برند خودشون باشه اما حدس قویی میزنم که باید از شبکه های مخابراتی زیربنایی همراه اول یا ایرانسل استفاده کنند. آیا این فرضیه درست است ؟
ممنونم ازتون

امید

۱۴۰۲/۲/۴
طرح یک ماهه خریدین، و نود روزش قطع بود؟؟!!

فرشته

۱۳۹۹/۷/۲۵
سلام من سیم کارت مودم و گم کردم میتونم دوباره سیم کارتشو دریافت کنم؟