خانهاخبار
اسنپدراگون 845 با معماری 7 نانومتری ساخته می‌شود

اسنپدراگون 845 با معماری 7 نانومتری ساخته می‌شود

جدیدترین شایعات در مورد نسل بعدی پردازنده‌های رده بالا کمپانی کوالکام حکایت از دارند که احتمالا این سری پردازندها براساس معماری 7 نانومتری ساخته خواهند شد.
۱۳۹۶/۲/۱۷

پردازنده اسنپدراگون 845 ازجمله پردازنده‌هایی است که کمپانی سامسونگ قصد دارد سال آینده و در گلکسی اس 9 از آن استفاده کند. اما جدیدترین شایعات در مورد این پردازنده حکایت از آن دارد که اسنپدراگون 845 بر اساس معماری 7 نانومتری طراحی و ساخته خواهد شد.

image

در حال حاضر پردازنده اسنپدراگون 835 که آخرین نسل از پردازنده‌های رده‌بالا کمپانی کوالکام محسوب می‌شود، از معماری 10 نانومتری بهره می‌برد. البته تغییر معماری پردازنده‌های رده‌بالا از 10 به 7 نانومتر تنها مختص کوالکام نخواهد بود و پردازنده‌های کایرین هوآوی، مدیاتک و انویدیا نیز بر پایه معماری 7 نانومتری ساخته خواهند شد. استفاده از معماری 7 نانومتری، می‌تواند عملکرد دستگاه را بین 25 تا 35 درصد بهبود دهد. از طرف دیگر، پردازنده‌های 7 نانومتر از ضخامت کمتری نیز برخوردار هستند که همین مورد می‌تواند راه را برای ساخت گوشی‌های هوشمند باضخامت و وزن کمتر هموار کند.

هفته آینده کمپانی کوالکام از پردازنده میان رده تا بالا رده جدیدی بانام «اسنپدارگون 660» رونمایی خواهد کرد. از نمونه گوشی‌هایی که کاندید استفاده از این پردازنده هستند می‌توان به گوشی‌های گلکسی C سامسونگ، شیائومی ردمی پرو 2، می مکس 2، اوپو R11، Vivo X9s Plus و نوکیا 8/7 اشاره کرد.

این پردازنده به 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز مجهز می‌شود. پردازنده گرافیکی و مودم نیز Adreno 512 و X10 LTE در نظر گرفته‌شده‌اند. قابلیت شارژ سریع نسخه 4 و پشتیبانی از رم LPDDR4X 1866 MHz و حافظه فلش UFS 2.1 از دیگر مشخصات این پردازنده هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

LORD LOSS

۱۳۹۶/۲/۲۲
وقتی از ملیونها ترانزیستور هرکدومو سه نانو متر ازش کم کنینم سه نانو متر خیلیه

محمد

۱۳۹۶/۲/۱۸
واقعا سه نانومتر چقدر میتونه تاثیر داشته باشه تو وزن و ضخامت گوشی های آینده ?

mohamad

۱۳۹۶/۲/۱۸
سلام. دوستان گوشی های مضرب 3 سامسونگ انقلابی می باشند و بقیه تکمیلی. نظیر اس، اس 3، اس 6، و در آینده اس 9 قضاوت با شما. ممنون

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۲/۱۸
گلکسی9 نسخهء ارتقا یافته گلکسی8 است. گلکسی10 محصولی انقلابی خواهد بود

Samuel_09339434229

۱۳۹۶/۲/۱۷
درود ، بی نهایت کنجکاو و منتظر معرفی و عرضه snapdragon 845 شرکت کوآلکوم هستم با فن آوری هیجان برانگیز 7نانومتری☇❄? طبق اطلاعات و حدس ها … که هیچ کدوم نمیتونه?در? واقعیت داشته باشه مدیاتک هم این بار یک چیپ ست پردازنده بی نهایت بی نهایت هیجان برانگیز و عالی با فن آوری ساخت7نانومتری و بهبودها و قدرتمندی بیشتر و واقعی در راه داره که تشکیل خواهد شد از سه خوشه که هرکدام ازچهار هسته تشکیل شده (12هسته ای) و…??❄☇? و ایندفعه هم باید توقع شگفتی داشت از exynos جدید و7نانومتری با بهینه گی و سرعت همیشگی که در قالب 7نانومتری میشه گفت بی رقیب هست
??☇❄? Kirinهوآوی هم در قالب فن آوری ساخت7نانومتری عالی خیر در واقع بی نهایت بیشتر از عالی خواهد بود و و مطمئن چیپ ست پردازنده Apple A12با فن آوری 7نانومتری ماندگاری و مطمئنم بهینه گی بی نظیر . به احتمال زیاد چیپ ست پردازنده های کمتر شناخته شده و حتی جدید پا به میدان خواهند گذاشت از این به بعد
?☇❄?