خانهاخبار
سامسونگ به‌زودی بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان می‌شود

سامسونگ به‌زودی بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان می‌شود

با افزایش میزان فروش تراشه‌های حافظه و پردازنده توسط سامسونگ، این شرکت در آستانه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشنده تراشه در جهان است.
۱۳۹۶/۲/۱۲

۲۴ سال است که همگان شرکت اینتل را به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های کامپیوتری می‌شناسند. این رکورد و حفظ این جایگاه می‌تواند آرزوی هر شرکت بزرگی باشد. آرزویی که احتمالا شاهد پایان یافتن آن برای اینتل خواهیم بود. طبق پیش‌بینی‌های منتشر شده توسط شرکت سامسونگ، این تولیدکننده کره‌ای در تابستان 2017 این جایگاه را بعد از ۲۴ سال از چنگ اینتل در می‌آورد.

از سال 1993 که اینتل سری پردازنده‌های محبوب پنتیوم را تولید می‌کرد، همواره بیشترین سود را در بازار تراشه‌ها به دست می‌آورد. اما با رشد سریع و قدرتمند سامسونگ به‌نظر می‌رسد اینتل باید جایگاه خود را تسلیم کره‌ای‌ها کند.

بیل مک‌کلین، از کارشناسان بازار تراشه‌ها و صنایع نیمه‌هادی می‌گوید:

اگر بازار فروش حافظه‌ها با همین سرعت تا تابستان به رشد خود ادامه دهد و با توجه به قیمت این قطعات، میزان سودی که عاید سامسونگ می‌شود برای اولین بار بیشتر از سود شرکت صاحب‌نام اینتل از بازار تراشه‌ها خواهد بود.

image

اینتل انتظار دارد تا در فصل دوم مالی سال 2017 بتواند ۱۴.۴ میلیارد دلار از فروش تراشه‌های خود سود کسب کند. این در حالی است که سامسونگ با ۴.۱ درصد رشد پیش‌بینی می‌کند میزان سود خود را بتواند به ۱۴.۶ میلیارد دلار برساند.

با توجه به اینکه میزان فروش کامپیوترهای خانگی و همراه، بازار اصلی در تصاحب اینتل، در چند سال گذشته سیر نزولی داشته و گرایش خریداران به سمت بازار موبایل‌ها و تبلت‌ها بوده، برگشتن اینتل به روزهای اوج و فرمانروایی به بازار تراشه‌ها امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. نظر شما درباره این اتفاق و بزرگتر شدن این شرکت کره‌ای چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۲/۱۲
سامسونگ یکی از بزرگترین قطبهای تکنولوژیه که تو بیشتر ضمینه ها فعالیت داره

LPLN HLDK

۱۳۹۶/۲/۱۲
مگه میتونی داشته باشی عزیزم

محمد

۱۳۹۶/۲/۱۲
سامسونگ همه جا رو گرفته و اصلا جای تعجب نداره که در بخش تولید پردازنده هم حرف اول رو بزنه.سامسونگ بی رقیبه

reza.91

۱۳۹۶/۲/۱۲
نظر خاصی ندارم