خانهاخبار
وزیر ارتباطات: جلوگیری از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خلاف حقوق شهروندی است

وزیر ارتباطات: جلوگیری از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خلاف حقوق شهروندی است

صبح امروز در مراسمی رسما از فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد. همچنین در این مراسم وزیر ارتباطات صحبت‌هایی را نیز در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران مطرح کرد.
۱۳۹۶/۲/۴

عملکرد دولت یازدهم در تعامل با شبکه‌های اجتماعی ایرانی و خارجی بر کسی پوشیده نیست. برخی از سران دولت رسما از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با مردم استفاده می‌کنند و در چهار سال گذشته شاهد کمترین مخالفت دولت با فعالیت این نوع شبکه‌ها در ایران بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی امروز چهارم اردیبهشت، در مراسم افتتاح شبکه دسترسی بر پایه فیبر نوری مخابرات (تانوما) اظهارداشت:

حقوق شهروندی که از سوی دولت یازدهم پیگیری می‌شود بخش قابل توجهی در حوزه ICT دارد. طبق این حقوق شهروندی معتقدیم شبکه‌های اجتماعی باید برای استفاده مردم باز باشند و به غیر از آنچه که منافی عفت عمومی و غیر اخلاقی است و با آن مخالفیم نمی‌خواهیم قیم مردم باشیم چه چیزی را بدانند یا ندانند.

وی ادامه داد: می‌بینیم کسانی که روزی خودشان مخالف شبکه‌های اجتماعی بودند و حالا در آنها سرمایه‌گذاری کردند خواستار بسته شدن شبکه‌های اجتماعی هستند اما  دولت این موارد را جزء حقوق شهروندی می‌داند و با بسته شدن آن مخالف است.

در این مراسم که رسما از شبکه دسترسی فیبر نوری مخابرات (تانوما) رونمایی شد، برات قنبری اظهار داشت: پروژه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در راستای تکمیل فاز 3 شبکه ملی اطلاعات انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با شبکه تانوما در فاز نخست دسترسی مبتنی بر فیبر نوری در 8 استان امکان‌پذیر شده،‌گفت: با این پروژه امکان اتصال اماکن شامل ساختمان‌ها یا خانه‌ها به فیبر نوری فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری در راستای فاز 3 شبکه ملی اطلاعات سرعت دسترسی بین 50 مگابیت بر ثانیه تا 100 مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم می‌شود.

قنبری تصریح‌ کرد: برای این پروژه 2 هزار کیلومتر فیبر نوری جدید راه‌اندازی شده و مبلغ 1200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که منجر به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی پایدار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ICT در دولت یازدهم 25 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 50 درصد توسط شرکت مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mohsen

۱۳۹۶/۲/۵
همین که اینقدر شجاعت داشته گفته، جای تقدیر و بسی شکرگذاری داره پایین شهری

افشین

۱۳۹۶/۲/۴
نزدیک انتخابات هستیم و شاهد تبلیغات برای جمع کردن رای ‌

kh

۱۳۹۶/۲/۴
اسم چین بد در رفته میگن نمیزاره
مردمش کاری کنن نه اتفاقا همشون اپل و سامسونگ و سونی
و بلک بری دارن و ماشین خارجی
یک جنس چینی هم نمیخرن مردم و دولت بهشون سخت نمیگیره براشون اشتغال درست کرده امکانات داده انقد ماشین
و موتور دارن که شهر پکن از تهران
هم آلوده تر شده.بعد اینجا کلی باید پول بدی تحصیل کنی بعد2
سال بری حمالی بعد اگه بهت کار
بدن حقوقش اندازه یک بیسواده
و کلی هم به مردم سخت میگیرن
یک دلخوشی نداریم چقد بدبختیم
چند میلیون میدیم میریم تور کشورهای جهان سوم مثل مالزی و تایلند و هند و چین ترکیه و ارمنستان و گرجستان یعنی همونا
وضعشون از ما بدتره چون همت
دارن غیرت دارن و ما فقط میگیم
باید سوخت و ساخت!عجب ملتی

محمد

۱۳۹۶/۲/۴
پر سرعت شدن اینترنت چه وای فای چه ۳ جی و ۴ جی در ایران ?? خوابیه که حالا حالاها تعبیر شدنی نیست شاید بچه های ما شاهد اون باشند

پایین شهری...

۱۳۹۶/۲/۴
وا !!! جدا ؟؟!! خسته نباشید آقای وزیر اطلاع رسانی سازنده ای کردید، ما که نمیدونستیم..منتظر پروژه های بزرگ بعدی تان هستیم
یا حق ..خدا قوت ?