خانهاخبار
کمپانی دل از نخستین مانیتور خود با استاندارد HDR10 رونمایی کرد

کمپانی دل از نخستین مانیتور خود با استاندارد HDR10 رونمایی کرد

کمپانی دل از نخستین مانیتور خود که استاندارد HDR10 دارد رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۲/۳

این مانیتور با نام Dell UltraSharp 27 4K HDR Monitor با مدل UP2718Q شناخته می‌شود. این مانیتور موفق به کسب گواهی پیمان UHD شده و قابلیت نمایش 100 درصد طیف رنگ Adobe را دارد. رزولوشن آن UHD 4K است و 1.07 میلیارد رنگ تولید می‌کند. جدیدترین مانیتور دل در کنفرانس NAB (National Association of Broadcasters) به معرض نمایش گذاشته شد.

به جرئت می‌توان گفت UP2718Q قابل‌توجه‌ترین مانیتور ساخت دل است. این کمپانی می‌گوید که HDR جدید این مانیتور از ویژگی PremierColor دل بهره می‌برد و این بدان معناست که طیف رنگ sRGB، طیف رنگ Adobe RGB، 97.7 درصد DCI-P3 و 76.9 درصد REC2020 را دارد و دارای دقت رنگ صنعتی با مقیاس REC 709 است. این موارد، مانیتور جدید دل را به گزینه‌ای ایده‌آل برای گرافیست‌ها، عکاسان، هنرمندان و همه کسانی تبدیل می‌کند که نیازمند کیفیت بالا برای پردازش و ویرایش تصویرند.

image

دل می‌گوید که تولید مثل رنگ در این مانیتور «بی‌نظیر» است چراکه هر مانیتور جداگانه در کارخانه کالیبره می‌شود. آن دسته از کاربرانی هم که خواهان شخصی‌سازی رنگ هستند، می‌توانند از ویژگی شخصی‌ساز رنگ مانیتور استفاده کنند. یک Look-Up Table داخلی هم در مانیتور وجود دارد که به همراه UltraSharp Calibration امکان ذخیره‌سازی مشخصات دلخواه رنگ را فراهم می‌کند. حداکثر میزان روشنایی این مانیتور 1000 نیت است.

«برت پارک»، رئیس بخش نرم‌افزاری دل، در کنفرانس NAB بیان کرده:

ما مفتخریم که سنت نوآوری در کلاس جهانی توسط دل را در NAB 2017 نیز با معرفی نخستین مانیتور دارای استاندارد HDR 10 و ارائه عملکرد عالی رنگ و ایجاد امکان ساخت تصاویر باکیفیت ادامه دهیم.

مانیتور Dell UltraSharp 27 4K HDR Monitor با مدل UP2718Q از 23 مه (2 خرداد) با قیمت 1999 دلار آمریکا قابل خریداری است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sink

۱۳۹۶/۲/۳
چند درصد پهنای بیشتر و اینهمه تفاوت قیمت اصلا ارزش نداره
۱۰۰ درصد Srgb کافیه
خیلی از مرورگر ها توان نمایش adobe rgb رو ندارن و ملت هم از مانیتور های معمولی استفاده میکنن. خیلی پرینتر ها هم توان چاپ با adobeRgb رو ندارن.
برای یه عکاس یا گرافیست حرفه ای ۱۰۰srgb و حدود ۷۰ adobeRgb کافیه
این مانیتور دیگه فقط بدرد قدرت نمایی میخوره :|

محمد

۱۳۹۶/۲/۳
درسته که گرونه اما مانیتورهای دل همه چی تمومه ... من خودم مانیتور 19 اینچ دل دارم از آب گذشته است خیلی راضی ام اکثر درگاه ها از قبیل vga و حتی hdmi رو هم داره ، usb داره ، 360 درجه هم میچرخه... کیفیتش هم فوق العاده است... امیدوارم روزی برسه که همه توان خریدش رو داشته باشن.. تشکر

زیزو

۱۳۹۶/۲/۳
8 میلیون پول اینه ؟ کاری ندارم اما خیلی گیرانه