خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy S8

بررسی تخصصی Samsung Galaxy S8

گلکسی اس 8 آخرین پرچم‌دار سامسونگ و خانواده گلکسی اس است. این گوشی با ویژگی‌های متفاوت از نسل‌های قبلی و حتی از بسیاری گوشی‌های هوشمند بازار آمده تا سامسونگ را سربلند کند. در این بررسی با هم می‌بینیم گلکسی اس 8 تا چه حد در این امر موفق عمل می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۲/۲

پرچم‌داران سامسونگ همیشه در کانون توجهات بوده‌اند و هرسال با معرفی یک محصول جدید از خانواده گلکسی، تب‌وتابی در بازار به راه می‌افتد. امسال هم مجزا از سال‌های قبل نیست و هشتمین نسل از گلکسی اس‌ها با خود سروصدای زیادی به همراه داشت. پرچم‌دار جدید سامسونگ از دو جنبه اهمیت زیادی دارد: اول اینکه جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ است و دوم اینکه باید روزهای تلخی که سامسونگ در سال 2016 سپری کرد را جبران کند و اثبات کند گوشی‌های سامسونگ هنوز هم رقبایی سرسخت برای دیگر گوشی‌های موجود در بازار هستند. در این مقاله به‌صورت مفصل در مورد این محصول زیبا و خاص صحبت و شما را با تمام معایب و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

image

 

طراحی

جدیدترین نسل گلکسی‌ها همانند برادران بزرگ‌ترش از شیشه و فلز ساخته شده است. قاب جلو و عقب از شیشه و فریم اطراف از فلز هستند. مثل قبل کیفیت این شیشه و فلز بسیار خوب به نظر می‌رسد و در استفاده معمولی مشکلی پیدا نخواهند کرد. با اینکه قاب پشتی از شیشه ساخته شده اما نسبت به نسل‌های قبلی این بهبود دیده می‌شود که دیگر خبری از لیز خوردن نیست و گوشی به‌خوبی در کف دستان می‌نشیند.

در کل شکل گوشی تغییری جدی‌ای نسبت به نسل قبلی ندارد و بارزترین تفاوت در صفحه‌نمایش دیده می‌شود. سامسونگ کلید فیزیکی Home را، که از نسل اول گلکسی اس در گوشی‌هایش استفاده می‌کرد، حذف کرده است. این حذف به مهندسان سامسونگ این امکان را داده تا از فضای موجود در قاب جلو بیشترین استفاده را به نفع صفحه‌نمایش ببرند.با حذف این کلید و کم شدن حاشیه‌های صفحه‌نمایش در بالا و پایین شاهد عرضه گوشی‌ای تقزیبا بدون قاب هستیم که حدود 80 درصد از فضای قاب جلویش به صفحه‌نمایش اختصاص پیدا کرده است. دوربین و سنسورها را می‌توان تنها چیزهایی دانست که سامسونگ را مجبور کرده تا قاب جلو کاملا بدون حاشیه نباشد و برای هماهنگی در طراحی، سامسونگ در بالا و پایین صفحه‌نمایش مجبور به استفاده از حاشیه شده است. لبه‌های سمت راست و چپ صفحه‌نمایش مانند نسل قبل خمیده هستند و این خمیدگی سبب زیبایی دو چندان گوشی شده و در بدون حاشیه نشان دادن آن کمک به سزایی کرده است. کم بودن حاشیه‌های صفحه‌نمایش کمک کرده تا اس 8 با وجود صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از بسیاری گوشی‌های 5.5 اینچی بازار شاسی کوچک‌تری داشته باشد.

image

 

کار کردن با گوشی‌ای که صفحه‌نمایشش به قاب محدود نیست لذت‌بخش به نظر می‌رسد اما سوال اساسی اینجاست که کار کردن با این صفحه‌نمایش بدون حاشیه به چه صورت است. شاید برای خیلی از کاربران این سوال مطرح شود که دست گرفتن گوشی‌ای با اینگونه صفحه‌نمایش کار آسانی نیست اما به‌هیچ‌وجه اینگونه نیست و نه تنها دست گرفتن Galaxy S8 کار سختی نیست لذت‌بخش هم هست.

سمت راست گوشی کلید پاور و سمت چپش کلید ولوم قرار دارند. کلیدی به سمت چپ گوشی اضافه شده که در هیچ کدام از گوشی‌های گلکسی اس تا امروز ندیده بودیم؛ این کلید مخصوص دستیار جدید سامسونگ است که بیکسبی نام دارد. با فشار دادن این کلید دستیار بیکسبی فعال و آماده انجام فرمان‌های کاربر می‌شود. درگاه سیم‌کارت در کنار میکروفون دوم بالای گوشی و درگاه ارتباطی، که از نوع تایپ سی است، به همراه اسپیکر و میکروفون اصلی پایین گوشی قرار دارند.

image
  
image

image
  
image

image

 

قاب پشتی از شیشه ساخته شده است و همانند قاب جلویی لبه‌های خمیده دارد. در این قاب دوربین اصلی در کنار فلاش،سنسور ضربان قلب و سنسور اثرانگشت جای گرفته‌اند. بیرون‌زدگی‌ای در لنز دوربین دیده نمی‌شود و دوربین با بدنه در یک سطح هستند. در گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل قرار گرفتن سنسور در پشت گوشی بسیار خوب است زیرا در مکان درستی قرار گرفته‌. در گوشی‌هایی مانند پیکسل‌ها سنسور زیر لنز دوربین و دقیقا در بخش میانی قاب پشتی تعبیه شده‌اند این در حالی است که در گلکسی اس 8 سنسور در بخش کناری قاب پشتی قرار گرفته است و این مکان چندان مناسب قرار گرفتن سنسور اثرانگشت نیست و کاربر به‌طور حتم در ابتدا اشتاباها لنز دوربین را به جای این سنسور لمس خواهد کرد.

رنگ بدنه در گوشی‌های هوشمند به خصوص آن‌هایی که قیمت بالایی دارند اهمیت زیادی پیدا کرده است. رنگ‌های دوست‌داشتنی‌ای هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است سامسونگ با استفاده از رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و ارکیده‌ای جلوه‌ای زیبا به این گوشی بخشیده است.

image

 

ضد آب بودن

همانند نسل قبل سامسونگ آخرین پرچم‌دارش را به ویژگی ضد آب بودن مجهز کرده است. ویژگی ضد آب بودن برای این گوشی یعنی تجهیز به لایسنس IP68؛ این لایسنس به کاربر می‌گوید که اجازه دارد تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه از گوشی استفاده کند بدون اینکه نگران نفوذ آب به داخلش باشد.

image
  
image

 

صفحه‌نمایش

به‌جرئت می‌توان متفاوت‌ترین بخش گلکسی اس 8 را صفحه‌نمایش آن دانست. صفحه‌نمایش در این گوشی نه تنها از کناره‌ها لب‌به‌لب فریم است در بالا و پایین هم تقریبا تا لبه‌های گوشی کشیده شده است. این کشیده شدن صفحه‌نمایش تا لبه‌ها سبب شده نسبت ابعاد صفحه‌نمایش متفاوت باشد آنچه تاکنون به‌طورمعمول در گوشی‌های هوشمند دیده بودیم. نسبت معمول در اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند تا امروز 16:9 بوده است اما در گلکسی اس 8 این نسبت ابعاد برابر 18.5:9 تغییر پیدا کرده است.

image

 

تا امروز گوشی‌های گلکسی اس اندازه صفحه‌نمایش حدود 5 اینچی داشتند اما این کم شدن حاشیه‌ها کمک کرده تا سامسونگ بتواند در همان اندازه شاسی از صفحه‌نمایشی بزرگ استفاده کند. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 5.8 اینچ است که اندازه‌ای برابر فبلت‌های بازار دارد. کیفیت صفحه‌نمایش QHD در نظر گرفته شده است و تراکم پیکسلی آن برابر 570 پیکسل در اینچ است.

اگر بخواهیم در مورد کیفیت صفحه‌نمایش زیاد صحبت کنیم باید جملات تکراری که در مورد نسل‌های قبلی به کار می‌بردیم را هم در مورد این گوشی به کار ببریم. صفحه‌نمایش سوپرآمولد گوشی مانند نسل‌های قبلی از نظر کیفیت متمایز با دیگر پرچم‌داران بازار است و می‌توان به‌جرئت گفت بهترین صفحه‌نمایش موبایلی دنیاست. رنگ‌ها بسیار اشباع هستند که همین امر به نمایش زیبای تصاویر در آن کمک می‌کند. عمق رنگ مشکی هم مانند همیشه عالی است و در تصاویری که قرار است رنگ مشکی نمایش داده شود هیچ ته رنگی از خاکستری به چشم نمی‌خورد. زیر نور خورشید عملکرد صفحه‌نمایش فراتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید؛ همه‌چیز به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی حتی در شدیدترین تابش خورشید قابل خواندن است.

ویژگی جدیدی برای کیفیت صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است که Screen Resolution نامیده می‌شود. در این بخش کاربر می‌تواند کیفیت دلخواهش را برای صفحه‌نمایش انتخاب کند. انتخاب از کیفیت HD+ تا کیفیت WQHD+ در این قسمت پیش روی کاربر است.

image

 

Always on

ویژگی‌ای که از گلکسی اس 7 راهش را به گوشی‌های سامسونگ باز کرد در این گوشی هم دیده می‌شود. این ویژگی طبق انتظاری که از آن می‌رود آمده تا در مصرف باتری گوشی صرفه‌جویی کند. با فعال کردن Always On زمانی که صفحه گوشی قفل شود اطلاعاتی اجمالی در مورد آنچه در گوشی موبایل شما رخ داده روی صفحه‌ای مشکی‌رنگ به نمایش درمی‌آید. از اولین باری که با این ویژگی کار کردیم تا امروز شاهد بهبودهای زیاد و اضافه شدن ویژگی‌های خوب شخصی‌سازی در این بخش هستیم.

برای این بخش امکان انتخاب محتوایی که قرار است روی صفحه‌نمایش داده شود وجود دارد. در کنار این قابلیت می‌توان از حالت‌های متفاوت نوع نمایش محتوا هم استفاده کرد.

image

 

سیستم‌عامل و رابط کاربری

سیستم‌عامل اندروید نسخه 7 پیش‌فرض روی گوشی نصب است. اندروید استفاده شده روی این دستگاه خام نیست و رابط کاربری سامسونگ با نام Samsung Experience، که قبلا آن را با نام تاچ ویز می‌شناختیم، روی این اندروید قرار دارد. نسخه 8.1 رابط کاربری سامسونگ برای گلکسی اس 8 در نظر گرفته شده است که بسیار متفاوت با آن چیزی است که تاکنون در گوشی‌های سامسونگ دیده بودیم.

image

 

از کلید Home شروع می‌کنیم که دیگر فیزیکی نیست و نرم‌افزاری شده است. این کلید با طراحی زیبا و متفاوتی نمایش داده می‌شود. با دوبار ضربه زدن روی این کلید یا با فشار محکم‌تر از حد معمول فعال و صفحه قفل نمایان می‌شود. صفحه قفل ساده است و در آن میانبرهای دوربین و تماس جای گرفته‌اند؛ به‌علاوه نوتیفیکیشن‌ها هم در این صفحه‌نمایش داده می‌شوند. با رد شدن از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم. پنج آیکون پایین صفحه‌نمایش قرار دارند که در تمام صفحات ثابت هستند. امکان جایگزینی این آیکون‌ها با آیکون‌های دلخواه یا ساخت فولدر وجود دارد.

با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش به پایین نوتیفیکیشن بار نمایش داده می‌شود. راه دیگری برای نمایش این بخش وجود دارد که باید از تنظیمات فعال شود. با رفتن به بخش سنسور اثرانگشت می‌توان تنظیمات را به‌گونه‌ای تغییر داد که با کشیدن انگشت روی سنسور اثرانگشت به سمت پایین این بخش ظاهر و با بالا کشیدن انگشت روی سنسور این بخش ناپدید شود. طراحی این بخش زیباست؛ سوییچ‌ها خاکستری رنگ هستند و روی صفحه سفیدی نمایش داده می‌شوند. نوتیفیکیشن بار از دو صفحه تشکیل شده که با کشیدن انگشت روی آن می‌توان بین دو صفحه جا به جا شد. مانند اندروید خام با یکبار پایین کشیدن انگشت 6 عدد از این سوییچ‌ها به همراه نوتیفیکیشن ها نمایش داده می‌شوند و برای مشاهده تمام سوییچ‌ها باید یکبار دیگر انگشت به سمت پایین کشیده شود.


image

 

حتما متوجه شده‌اید که دیگر خبری از کلید مخصوص برنامه‌ها، که کاربر را به اپلیکیشن ها منتقل می‌کند، نیست. صفحه اپلیکیشن‌ها حذف نشده اما راه رسیدن به آن تغییر کرده و شبیه به گوشی‌های پیکسل شده است. با بالا یا پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی تمام برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی نمایش داده می‌شوند. البته امکان بازگرداندن کلید مخصوص برنامه وجود دارد که در بخش تنظیمات باید آن را انتخاب کرد. علاوه بر این در بخش تنظیمات گزینه دیگری وجود دارد که می‌توان کلا صفحه برنامه‌ها را حذف کرد و به‌گونه‌ای عمل کرد که تمام برنامه‌های نصب‌شده روی صفحه اصلی نمایش داده شوند (مانند آنچه هوآوی در رابط کاربری‌اش استفاده می‌کند).

image

در صفحه اصلی با کشیدن انگشت به سمت راست صفحه‌ای جدید به نام Hello Bixby نمایش داده می‌شود. این صفحه در اصل جایگزین صفحه فلیپ بورد شده که در نسل‌های قبلی دیده بودیم. در این بخش کارت‌هایی را مشاهده می‌کنید که در اصل ویجت‌هایی از برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی هستند و اطلاعاتی در مورد آن را به نمایش می‌گذارند. امکان شخصی‌سازی کارت‌ها در بخش تنظیمات این صفحه وجود دارد.

به صفحه تنظیمات می‌رویم که در آن می‌توان از ظرفیت‌های موجود در گوشی استفاده بیشتر و بهتری داشت.

اولین بخشی که در موردش صحبت می‌کنیم Full Screen Apps است. همان‌طور که در ابتدا گفتیم نسبت ابعاد صفحه‌نمایش متفاوت با آنچه است تاکنون در گوشی‌های هوشمند دیده بودیم به همین سبب سامسونگ این بخش را در تنظیمات به کار گرفته است. در این بخش کاربر می‌تواند تعیین کند کدام برنامه‌ها در نسبت ابعاد صفحه‌نمایش این گوشی به‌صورت تمام صفحه‌نمایش داده شود. در حالت معمولی حاشیه‌های مشکی زیادی در بالا و پایین برنامه نمایش داده می‌شود که با انتخاب حالت تمام صفحه این حاشیه‌ها از بین می‌روند. کلید تنظیم برخی از برنامه‌ها خاموش است که نشان می‌دهد این برنامه‌ها برای نمایش در این حالت بهینه شده‌اند.

بخش دیگری که در تنظیمات گوشی به شکل ظاهری گوشی می‌پردازد مختص به کلیدهای ناوبری است که navigation bar نامیده می‌شود. همان‌طور که تا به حال متوجه شده‌اید کلیدهای لمسی و فیزیکی مخصوص سامسونگ دیگر روی بدنه قرار ندارند و به داخل صفحه‌نمایش منتقل شده‌اند. در این بخش می‌توان رنگ پس زمینه این کلیدها را تغییر داد یا میزان حساسیت آن‌ها را کم‌وزیاد کرد و یا جای آن‌ها را باهم عوض کرد.

تنظیم بعدی مربوط به صفحه‌نمایش است. با فعال کردن این تنظیم می‌توان از روشن شدن صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار زمانی که گوشی در جایی مانند جیب شلوار است جلوگیری کرد. در این بخش ویژگی دیگری به چشم می‌خورد که برای محافظت از چشمان کاربر است. با فعال کردن Blue Light Filter نور آبی در صقحه گوشی خاموش می‌شود و نور زرد غالب. نتیجه این کار تابش نوری زرد از صفحه‌نمایش است که کمک می‌کند در نور کم چشمان کاربر آزار نبیند.

image

 

بخش خمیده گوشی در کنار اینکه زیبایی آن را چند برابر کرده است کارایی‌های خوبی هم دارد. سامسونگ از این بخش خمیده بهترین استفاده ممکن را کرده است. تعدادی میانبر در این بخش در نظر گرفته شده‌اند که با کشیدن انگشت از لبه کناری دستگاه نمایان می‌شوند. تعداد زیادی میانبر در این بخش دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به میانبر برنامه‌ها، مخاطبان، آب و هوا، ابزار و ... اشاره کرد. این روش استفاده از لبه‌های خمیده را در نسل قبلی هم دیده بودیم اما چیزی که در این بین جدیدا اضافه شده Edge lighting است. قبل از این اگر گوشی با صفحه‌نمایش روی میز بود و نوتیفیکیشنی برای آن می‌آمد لبه‌های خمیده گوشی شروع به پخش نور می‌کردند اما اکنون این روشن شدن لبه‌های کناری صفحه‌نمایش به لبه‌های بالا و پایین هم گسترش پیدا کرده‌اند و همچنین زمانی که صفحه گوشی روشن باشد هم با آمدن نوتیفیکیشن خطی رنگی دورتادور صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود تا شما را از وجود نوتیفیکیشن مطلع کند.

image

 

Device Maintenance بخشی کاربردی در این گوشی است که در نسل قبل هم دیده بودیم. در این قسمت وضعیت باتری، کارآیی، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت گوشی مورد بررسی قرار می‌گیرد و درمجموع آماری برای کاربر نمایش داده می‌شود که با فشار کلیدی به نام Optimize Now می‌توان حال گوشی را خوب کرد.

درمجموع چه از نظر ظاهری و چه از نظر کارآیی نرم‌افزار نسل هشتم خانواده گلکسی اس ها بسیار دوست‌داشتنی و روان طراحی شده است در عین اینکه همه‌چیز ساده و دم دست قرار دارد.

 

بیکسبی

دستیار جدید سامسونگ از راه رسیده است. این دستیار آمده تا روش تعامل کاربر با گوشی‌های سامسونگ را تغییر دهد و تا جایی که توان دارد به کاربر کمک کند. اولین چیزی که باید بدانید این است که امکان استفاده از ویژگی صوتی بیکسبی در حال حاضر برای کسانی که خارج از کره جنوبی هستند فراهم نیست.

اولین بخش بیکسبی صفحه خانگی آن است. این صفحه متشکل از چندین کارت است که اطلاعات کامل و کپسولی‌ای از محتوای گوشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نیاز به گشت‌وگذار بی‌مورد در گوشی رو از بین می‌برند. امکان نمایش نوع کارت و تعداد آن‌ها در بخش تنظیمات وجود دارد.

دومین بخشی که بیکسبی به‌خوبی در آن ادغام شده دوربین است. با استفاده از آیکون مخصوصی که در منوی دوربین در نظر گرفته شده است می‌توان برای جستجوی مکآن‌ها، غذاها، متن‌ها و اجناس از آن استفاده کرد.

بخش دیگری که بیکسبی به کمک کاربر می‌آید یادآوری است. به‌طور مثال اگر به مکان مخصوصی برسید این دستیار به شما می‌گوید که چه‌کاری باید در آن مکان انجام دهید تا فراموشش نکنید.

image

 

امنیت

4 روش برای محافظت از محتوای داخل گوشی وجود دارد. روش اول همان استفاده از پین یا پسورد است که از همان ابتدا در گوشی‌های موبایل وجود داشته و موضوع جدیدی نیست.

روش دوم استفاده از سنسور اثرانگشت است که چند سالی است بین کمپانی‌ها رواج پیدا کرده. این روش امنیت زیادی دارد و تنها کاربر با استفاده از سنسور اثرانگشت خودش می‌تواند قفل گوشی را باز کند. سامسونگ هم از 3 نسل قبل یعنی از گلکسی اس 5 از این سنسور در گوشی‌های گلکسی اس استفاده کرده است. هرسال شاهد بهبود کارایی این سنسور بودیم و اینکه مکان قرارگیری این سنسور تا گلکسی اس7 در قاب جلو و داخل کلید Home بود. امسال با حذف کلید فیزیکی Home شاهد انتقال این سنسور به قاب پشتی و کنار کلید دوربین هستیم. قاب پشتی مکان مناسبی برای قرارگیری سنسور اثرانگشت است اما سامسونگ مکان مناسبی  را برای این سنسور در قاب پشتی در نظر نگرفته است. به علت فاصله کم این سنسور با لنز دوربین به‌طور حتم در ابتدا این دو را باهم اشتباه گرفته و به جای سنسور لنز دوربین را لمس می‌کنید اما اگر چپ‌دست باشید اوضاع برایتان بدتر می‌شود زیرا مجبورید انگشت اشاره خودتان را که همیشه در پشت گوشی قرار دارد خم کنید تا به این سنسور برسید. با وجود مکان نه چندان مناسب این سنسور دقت و سرعت بسیار بالاست و اگر بتوانید آن را پشت گوشی پیدا کنید در کمترین زمان ممکن اثرانگشت را شناسایی و قفل صفحه را باز می‌کند.

روش سوم با عنبیه کاربر کار می‌کند. در این روش ابتدا باید عنبیه چشم را به گوشی شناساند؛ گوشی برای شناختن عنبیه از کاربر می‌خواهد که اگر عینک دارد آن را از روی چشم بردارد در مدت 2 تا 3 ثانیه این سنسور عنبیه چشم را شناسایی می‌کند. بعد از شناسایی کاربران عینکی یا کسانی که از لنز استفاده می‌کنند با خیال راحت می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. با اینکه گوشی پیشنهاد می‌کند برای استفاده از این ویژگی عینک را بردارید اما ما در استفاده از آن با عینک با هیچ مشکلی مواجه نشدیم.

image

 

چهارمین و آخرین روش تشخیص چهره است. این روش جذاب‌ترین روش است. ابتدا باید روبروی دوربین دوم قرار بگیرید و صورت خودتان را به گوشی بشناسانید؛ شناساندن چهره کار زمان بری نیست و در کمتر از 2 ثانیه گوشی چهره را به خاطر می‌سپارد. برای باز کردن قفل صفحه با تصویر صورت تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کلید پاور را فشار دهید و گوشی را جلوی صورت خودتان بگیرید. سرعت و دقت این روش بسیار خوب است و حتی اگر گوشی را کاملا عمود به‌صورت نگرفته باشید و کمی با صورت زاویه داشته باشد هم به‌سرعت چهره را شناسایی و قفل گوشی را باز می‌کند.

 

پردازنده

سامسونگ برای بازارهایی به‌جز امریکا از پردازنده ساخت خودش یعنی پردازنده اگزینوس استفاده کرده است. اگزینوس استفاده شده در این گوشی 8895 است که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای محسوب می‌شود. 4 هسته این پردازنده 10 نانومتری فرکانس 1.7 و 4 هسته دیگر فرکانس 2.3 گیگاهرتزی دارند. رم گوشی هم 4 گیگابایت است که هنگام باز بودن برنامه‌ها 800 مگابایت از آن خالی است.

حافظه داخلی گوشی 64 گیگابایت است که 54 گیگابایت از این حافظه‌ در اختیار کاربر است و مابقی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

طبق انتظاری که دارید گوشی به‌راحتی از پس تمام کارها بر می‌آید و هیچ برنامه‌ای نیست که گوشی در هنگام اجرایش لگ بزند یا جا بماند. در باز و بسته کردن برنامه‌ها هم گوشی هیچ مشکلی ندارد و در کمترین زمان ممکن برنامه‌ها باز و بسته می‌شوند.

image

 

دوربین

سامسونگ تغییر جدی‌ای برای دوربین به همراه نیاورده است و از همان سنسور 12 مگاپیکسلی نسل قبل بهره برده است. تکنولوژی پیکسل‌های دوتایی در این دوربین به کار گرفته شده است و در کنار دهانه دیافراگم f/1.7 کمک می‌کند تا نور بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌های موبایل وارد لنز دوربین شود.

image

 

دوربین دوم برخلاف دوربین اصلی از نظر سنسور بهبود پیدا کرده است. سنسور دوربین دوم 8 مگاپیکسلی شده و اندازه دهانه دیافراگمش f/1.7 است. یکی از ویژگی‌های خوب این لنز فوکوس خودکار هوشمند است که برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار گرفته شده است.

image

 

منوی دوربین در این نسخه از نرم‌افزار بسیار زیبا طراحی شده و در کنار زیبایی کاربردی هم هست. بالای گوشی 4 آیکون سوییچ به دوربین دوم، تنظیمات HDR، تنظیمات فلاش و کلید تنظیمات قرار دارند. پایین منوی دوربین هم سه کلید مخصوص فعال کردن بیکسبی، تنظیم روتوش صورت و فیلترها قرار گرفته‌اند. در پایین‌ترین قسمت هم کلید مخصوص شروع فیلم‌برداری، کلید شاتر و آخرین عکس گرفته شده نمایش داده می‌شوند. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه در منوی دوربین مودهای عکاسی و با کشیدن به سمت چپ فیلترها نمایان می‌شوند.

image

 

قابلیتی جدید و البته بسیار کاربردی به این بخش اضافه شده است. برای زوم کردن در هنگام عکاسی دیگر لازم نیست روی صفحه پینچ زوم کنید یا اینکه از کلیدهای ولوم استفاده کنید، از این پس با استفاده از کلید شاتر و کشیدنش به بالا یا پایین می‌توانید زوم کنید.

اما کیفیت عکس‌ها چگونه است؟ رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با این گوشی بسیار اشباع هستند و کمی از واقعیت فاصله دارند اما بسیار چشم نواز به نظر می‌آیند. ثبت جزئیات در بهترین حالت ممکن قرار دارد و هیچ شکی نیست که این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی در ثبت جزئیات است. در مورد نویز باید بگوییم که کوچک‌ترین نویزی در تصاویر دیده نمی‌شود و عکس‌ها در روز کاملا بدون نویز هستند. تفکیک رنگ و رنج دینامیکی هم بسیار عالی هستند و به‌راحتی می‌توان طیف‌های رنگی مختلف را در عکس‌ها از هم تمیز داد.

در نور شب دوربین عملکردی به‌خوبی نور روز دارد. جزئیات به‌خوبی هر چه تمام‌تر ثبت می‌شوند و با زوم کردن روی عکس‌هایی که در شب گرفته شده به‌خوبی می‌توان به این موضوع پی برد.

 

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

 


 

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز و شب

image
  
image

image
  
image

 

باتری

سامسونگ از باتری‌ای با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی برای گلکسی اس 8 استفاده کرده است. هر چند ظرفیت باتری خوب به نظر می‌رسد اما نباید فراموش کنیم که این باتری قرار است صفحه‌ای را روشن نگه دارد که اندازه‌اش 5.8 اینچ است و کیفیت QHD دارد. باوجوداین در تست‌هایی که ما انجام دادیم باتری در یک روز کاری با استفاده معمولی و نه خیلی سنگین دوام می‌آورد اما آخر شب باید شارژ شود.

در تست‌های تکی نتایج زیر برای باتری به دست آمد:

  • 10 درصد کاهش شارژ با 30 دقیقه بازی آسفالت 8
  • 11 ساعت پخش مداوم فیلم فول اچ‌دی
  • 36 درصد کاهش شارژ با 1 ساعت فیلم‌برداری 4K

image

 

بخریم؟

گلکسی اس 8 گوشی‌ای است که به‌سختی می‌توان به کسی گفت آن را نخرد. تمام چیزهایی که کاربر از گوشی انتظار دارد در این کهکشانی سامسونگ گنجانده شده است. صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت (می‌توان آن را بهترین صفحه‌نمایش موبایلی حال حاضر دانست)، طراحی بسیار زیبا به لطف بدون حاشیه بودن صفحه‌نمایش، خوش‌دست بودن باز هم به لطف صفحه‌نمایش بدون حاشیه و جنس خوب بدنه، دوربین فوق‌العاده چه در شب و چه در روز و رابط کاربری به‌روز شده و زیبای سامسونگ از بخش‌هایی هستند که این گوشی را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای خرید تبدیل کرده‌اند. باتری دستگاه عملکرد رضایت بخشی دارد اما زمانی که توقع از یک گوشی، با توجه به عملکرد خوب سایر اجزایش بالا می‌رود، حتی عملکرد خوب باتری ما را راضی نمی‌کند و انتظار عملکردی فوق‌العاده از آن را داشتیم. به‌هرحال اگر می‌خواهید گوشی‌ای را دست بگیرید که تا چند وقت با نگاه کردن و کار کردن با آن هیجان‌زده شوید Galaxy S8 یکی از آن گوشی‌هاست که تا مدت زیادی برای شما تازگی دارد.

image

 

رقبا

Huawei P10

Huawei P10 Plus

LG G6

Apple iPhone 7

Apple iPhone 7 Plus

Sony Xperia XZ Premium

 

عکاس: ساناز شریفی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (372 نظر)

یوسف

۱۳۹۹/۱/۲۹
برا منم اینجوری شده.بک لایت داره شدید. هر جا میرم بک لایت تلگرام و گیم کالاف دیوتی که زیاد بازی کردم تو صفحه گوشیم هستش.یعنی افتضاحه.یه برنانه دانلود کردم که اسمش dead pixl fix بود اونم اثری نداشت.راه حلش فقط تعویض تاچ ال سی دیه متاسفانه.شنیدن تو s8+ هم اینطوری میشه

Sajjad

۱۳۹۸/۱۰/۳۰
آیا نسخه اسنپ دراگون تو ایران به فروش میرسه؟

مازیار

۱۳۹۸/۸/۳۰
بعد از دو سال استفاده,وقتی بک گراند گوشی سفید باشه می تونید یه سری متن های قرمز پایین و بال صفحه بخونید با ریست هم درست نشد!کسی این مورد براش پیش اومده ؟

M

۱۳۹۸/۴/۱۴
سلام.من مدتیه شارژ گوشی S8 ام به ۳۰ میرسه ، ظرف ۱۰ ثانیه صفر میشه و گوشی خاموش میشه.اولا به ۲۰ میرسید این اتفاق میفتاد الان رسید به ۳۰ و ۴۰ .لطفا راهنماییم کنید.همه آپدیتاشم انجام میدم و اپ خاصی ندارم که شارژخور باشه

jasmin

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
سلام
دوستان من قصد خرید s8+ رو دارم و
دوربین هم برام مهمه به نظرتون دوربینش چطوره؟ و
دوستانی که دارن نظرشونو بگن ممنون