خانهاخبار
مرسدس S-class مدل 2018 ؛ چهره تازه پادشاه آلمانی

مرسدس S-class مدل 2018 ؛ چهره تازه پادشاه آلمانی

مرسدس بنز اس کلاس، که پرفروش‌ترین سدان لوکس جهان در سال 2016 بود، برای اولین بار فیس لیفت شد و حالا نیز با مدل 2018 آماده ورود به بازار است.
۱۳۹۶/۱/۳۰

ششمین نسل S-class سدان (اتاق W222) سال 2013 معرفی شد و مرسدس از آن زمان تا به امروز بیش از 300 هزار دستگاه از آنرا در بازار جهانی فروخته است. مرسدس ششمین نسل این سدان تجملی را با الهام از CLA و E-class نسل چهارم (اتاق W212) طراحی کرد. این خودرو طی 5 سال اخیر بدون هیچ تغییری در بازار جهانی حضور داشت تا اینکه روز گذشته (30 فروردین) در نمایشگاه شانگهای، نخستین فیس‌لیفت آن به‌عنوان مدل 2018 معرفی شد.

مرسدس S-class در همه مدل‌هایش ظاهر جلو و عقب جدیدی دارد. مرسدس برای مدل 2018 سیستم روشنایی LED Intelligent Light System را همچنان در اختیار مشتریانش قرار داده؛ دید وسیع‌تر چراغ‌ها، قابلیت تشخیص بهتر چراغ‌های عقب در شب، لنزهای چرخشی در پیچ و نوربالا اتومات از ویژگی‌های این سیستم است.

مدل‌های 6 و 8 سیلندر S-class به جلوپنجره جدیدی با سه خط افقی مجهزند که تاقبل از این تنها مختص مدل‌های 12 سیلندر بود. برای مدل‌های می‌باخ نیز برای اولین‌بار لوگوی Mercedes-Maybach درون جلوپنجره جاسازی شده است. وجود دو رینگ 20 اینچی جدید آخرین ویژگی ظاهری جدید مدل 2018 این آلمانی است.

در کابین خودرو، مهم‌ترین نکته‌ای که در نگاه اول جلب توجه می‌کند تغییر فرمان خودروست؛ در مدل سدان این فرمان تاقبل از این از نوع دوشاخه بود ولی از این به بعد سه شاخه است. دو تریم خاکستر چوبی جدید، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب 64 رنگ مختلف، دو مانیتور 12.3 اینچی (که با اتصال به یکدیگر به بزرگترین مانیتور موجود در سدان‌های لوکس جهان تبدیل شده است)، صفحه تاچ لمسی کنسول برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای، تشخیص صدا، شارژر وایرلس و سیستم صوتی 1520 واتی Burmester از دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودروست.

یکی از ویژگی‌های جدید S-class اضافه‌شدن آپشنی با نام Energizing Comfort است. این آپشن به راننده اجازه می‌دهد تا فضای کابین را در 6 حالت مختلف تنظیم کند که در هر حالت، از سیستم تهویه گرفته تا ماساژور صندلی‌ها، نورپردازی کابین، سیستم صوتی و حتی رایحه کابین همگی تغییر می‌کنند.

اما بزرگترین خبر مرسدس برای مشتریان مدل 2018 این سدان لوکس، اضافه‌شدن سیستم ایمنی جدیدی با نام Active Emergency Stop Assist است که تنها با فعال بودن Intelligent Drive قابل استفاده خواهد بود. همانطور که می‌دانید اکثر خودروهای لوکس جهان به سیستم تشخیص خوا‌ب آلودگی راننده مجهزند که در صورت حواس‌پرتی راننده به او یا هشدار صوتی می‌دهد یا لرزاننده‌های تعبیه شده درون فرمان و صندلی خودرو را روشن می‌کند. اما مرسدس یک‌قدم جلوتر رفته است. در S-class مدل 2018 در صورت تشخیص حواس‌پرتی اگر راننده توجهی به هشدارهای صوتی نداد، خودرو به آرامی متوقف می‌شود. همچنین تاقبل از توقف، فلاشرها روشن می‌شوند تا راننده‌ خودروهای عقبی از شرایط اضطراری پیش‌آمده مطلع شوند. شبیه چنین سیستمی را کادیلاک سال گذشته در سدان مجلل CT6 خود معرفی کرده بود. سایر ویژگی‌های S-class عبارتند از:

  • Touch Control Buttons ؛ در مدل 2018 برای نخستین‌بار از دکمه‌های لمسی روی فرمان استفاده شده است.
  • Road Surface Scan ؛ برای تشخیص ناهمواری‌های جاده
  • Active Distance Assist DISTRONIC ؛ این سیستم هم در اتوبان و هم در خیابان‌های شهری می‌تواند فاصله ایمنی تا خودرو جلویی را بصورت خودکار تنظیم کند حتی در صورت توقف (حداکثر تا 30 ثانیه) خودروی جلویی. این سیستم محدوده سرعتی بین 0 تا 210 کیلومتر برساعت را پوشش می‌دهد.
  • Active Speed Limit Assist ؛ با کمک نقشه‌های آنلاین ترافیکی و همچنین دوربین تابلوخوان، حداکثر سرعت مجاز خودرو را کنترل می‌کند.
  • Active Lane Change Assist ؛ برای تغییرلاین در سرعت‌های بین 80 تا 180 کیلومتر برساعت
  • Active Steering Assist ؛ برای چرخش سریع‌تر فرمان خودرو در شرایط اضطراری
  • Traffic Sign Assist ؛ برای تشخیص تابلوهای ترافیکی

در بخش فنی، دو پیشرانه جدید برای اولین‌بار به خانواده S-class اضافه شده‌اند که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. درمورد مدل S560 آن باید بدانید با اینکه 0.4 لیتر حجم کمتری نسبت به آن دارد اما مصرف سوختش 10% بهتر است.

مدلپیشرانهقدرتگشتاور

Mercedes-Benz S560

Mercedes-Maybach S560 4MATIC

4.0 لیتری V8 تویین توربو463hp700nm

Mercedes-Benz S450

Mercedes-Benz S450 4MATIC

3.0 لیتری V6 تویین توربو362hp502nm

نسخه‌ تیون‌شده Mercedes-AMG S63 دیگر آن پیشرانه 5.5 لیتری سابق را نخواهد داشت چراکه از این به بعد با همان پیشرانه S560 با قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها تحویل مشتریان می‌شود با این تفاوت که قدرت 603 اسبی دارد یعنی 26 اسب بیشتر از S63 مدل 2017. همچنین گیربکس جدید 9 سرعته AMG SPEEDSHIFT نیز جایگزین 7 سرعته سابق شده است.

S63 همچون گذشته، برادر قوی‌تری با نام Mercedes-AMG S65 دارد که به پیشرانه 6.0 لیتری V6 تویین توربو مجهز شده و قدرت آن معادل 621 اسب‌بخار و گشتاورش نیز برابر 1000 نیوتن‌متر است. مرسدس S65 همچون گذشته، گیربکس 7G-TRONIC دارد. طبق گفته مرسدس، هم S63 و S65 به لحاظ قدرت و گشتاور از همه رقیبانشان بهترند. جالب است بدانید که مرسدس S63 در شتابگیری از S65 سریع‌تر است طوریکه می‌تواند صفر تا 97 را همچون سوپراسپرت‌ها در 3.4 ثانیه طی کند در صورتیکه این عدد برای S65 برابر 4.2 ثانیه است.

هنوز قیمت رسمی S-class مدل 2018 آن اعلام نشده اما 2017 این آلمانی هم‌اکنون با قیمت پایه‌ای 97000 دلار فروخته می‌شود که البته این قیمت در مدل S65 تا حدود 227 هزار دلار نیز بالاتر می‌رود.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع خودروهای آلمانی در بازار

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mking

۱۳۹۶/۵/۳۰
دادن سوار نشو

جعفر

۱۳۹۶/۲/۱
حالا کی گفته بهشت می ریم . با این اعمال بدمون اگه جهنم هم رفتیم باید کلاهمون رو بنداریم هوا . یعنی اگه تمام اعمال خوبمون را جمع کنیم فقط 1 صدم اون چیزی میشه که خدا ازمون خواسته . با این اوضاع بهشت هم می خوایم بریم

sepehr

۱۳۹۶/۱/۳۱
فرمانش زیادی اسپرته به درد اس کلاس نمیخوره ، مابقی طراحیش هم خیلی شبیه نسل قبلیه در کل زیاد تغییر نکرده

رضا

۱۳۹۶/۱/۳۱
خوبی پراید اینه که این سوسول بازیها رو نداره !!! و در مواقع خطر خودش کار رو یکسره میکنه و فوری میفرستت اون دنیا!!! اصلا چه معنی داره ما دنبال این آپشن های الکی باشیم! مگه چند سال زنده ایم که دنبال این مسخره بازیا باشیم بهشت ما اون دنیاست و بهشت آلمانیا این دنیا! هدف پراید هم زود رسوندن به بهشته
تازه مدیر عامل سایپا هم اخیرا گفته خط تولید پراید تا هر وقت که مشتری داشته باشه(یعنی تا هر وقت که مشتری حق انتخاب نداره و مجبوره بخره!!!) متوقف نخواهد شد

داود

۱۳۹۶/۱/۳۰
واقعا کلاس اس پرستیژه خاصی داره