خانهاخبار
اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش به زودی در گوشی‌های ال‌جی، هوآوی ، اوپو و ویوو

اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش به زودی در گوشی‌های ال‌جی، هوآوی ، اوپو و ویوو

مدتی قبل خبرهایی مبنی بر تولید اسکنر اثر انگشتی با قابلیتی قرار گیری در صفحه نمایش گوشی منتشر شده بود و حتی برخی شرکت‌ها مانند ال‌جی نمونه‌ای از این سنسور را تولید کردند، اما حالا خبر رسیده که به لطف CrucialTec به زودی گوشی‌های هوشمند ال‌جی، هوآوی و اوپو و ویوو به چنین قابلیتی مجهز می‌شوند.
۱۳۹۶/۱/۲۴

وجه اشتراک اسکنر اثر انگشت گوشی‌های چهار شرکت ال‌جی، هوآوی، اوپو و ویوو (Vivo) این است که همه توسط شرکت CrucialTec تولید می‌شوند که در زمینه توسعه راه‌کارهای بیومتریک در حوزه امنیت است و حال اعلام کرده که پتنتی برای مخفی کردن سنسور اسکنر اثر انگشت دارد.

image

براساس اعلام این شرکت، فناوری جدید باعث ارتقا حساسیت به لمس در پنل صفحه نمایش موجود روی گوشی خواهد شد و امکان اسکن اثر انگشت را می‌دهد. CrucialTec با به رخ کشیدن این فناوری گفت که ماژول جدید بازدهی تولید بالایی دارد و پروسه تولید می‌تواند با خط تولید فعلی صفحات لمسی مشترک شود. یکی از کارمندان این کمپانی ایده‌های شرکت درباره آخرین فرایندهای توسعه این فناوری را به اشتراک گذاشته است:

طرح به ثببت رسیده فناوری سنسور مخفی بخشی از پروژه در حال پیشرفت CrucialTec برای توسعه یک ماژول اثر انگشت درون صفه نمایش است که در سال ۲۰۱۲ آغاز شده و با نام Display Fingerprint Solution یا DFS خوانده می‌شود. شرکت سعی دارد تا پتنت‌هایی از فناوری‌های مربوطه مانند ساختار الکترود، مواد، نحوه کار سنسورها و الگوریتم‌ها را بدست آورد.

اگرچه در برخی موارد تقریبا پتنت‌ها هیچ‌گاه به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شوند، اما این مورد متفاوت است. کمپانی توسعه دهنده تا به حال زمان و منابع زیادی را برای توسعه این ماژول‌ها صرف کرده است و حتی در کنگره جهانی موبایل هم DFS را در معرض دید قرار داد که در نتیجه احتمال به کار گیری این سنسور در گوشیهای هوشمند آینده افزایش می‌یابد.

همان‌طور که در لیست چهار شرکت ذکر شده مشاهده کردید، به غیر از کمپانی ال‌جی، باقی شرکت‌ها که جز اولین تولید کنندگان بهره مند از این فناوری خواهند بود، چینی هستند، اما اگر فرایند توسعه این ماژول طبق انتظار CrucialTec پیش برود قطعا سازندگان بزرگ و با سابقه هم به استفاده از اسکنر اثر انگشت درون صفحه ترغیب می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۶
ال جی اگه مشکل بوت لوپ نداشت که اسمش ال جی نبود

سعید

۱۳۹۶/۱/۲۶
پیام یا کریم یا همون پرهام کسی سر زبونمون ننداخته.پرچمدارای ال جی همه مشکل بوت لوپ دارن اصلا میدونی چیه؟؟بگذریم از اینکه مشکل سایه انداختن هم دارن.کلا گوشی هاش بی کیفیته مخصوصا g5

پیام

۱۳۹۶/۱/۲۶
منظورم 2014 بود بعدشم این بوت لوپ کی سر زبون شماهه انداخت میخواین با این چیزا فاجعه عظیم نوت 7 و اپل 7 و اس 7 و جبران کنین

سعید

۱۳۹۶/۱/۲۶
گوشی های ال جی روز اول مشکل بوت لوپ پیدا میکنن و بدرد نمیخورن کلا گوشی هاش یکبار مصرفه

سعید

۱۳۹۶/۱/۲۵
سونی چی داره که بخریم؟شبیه قوطی کبریت مکعب مستطیل نیم متر حاشیه در بالا و پایین دوربین های ۲۰ مگا پیکسلیش هم در حد ۱۲ سامسونگ نیست کیفیت 4k ش هم در حد hd سامسونگ نیست چون ال سی دیه و بی کیفیت.کلا سونی فقط با اعداد بازی میکنه