خانهاخبار
نام اسپیکر هوشمند مایکروسافت چیست؟

نام اسپیکر هوشمند مایکروسافت چیست؟

سال پیش، با پیشی‌گرفتن رقبا در ساخت دستیار مجازی و اسپسکر هوشمند، مایکروسافت نیز تصمیم گرفت نماینده خود را بسازد و روانه بازار کند.
۱۳۹۶/۱/۲۱

اکوی آمازون یکی از نوآورانه‌ترین محصولات چند سال اخیر بوده‌است. اکو یک اسپیکر هوشمند است که دستیار مجازی الکسا در آن جای دارد. این دستگاه باعث شد تا گوگل نیز اسپیکر گوگل هوم خود را به همراه دستیار صوتی تولید کند. سال پیش، مایکروسافت هم تصمیم گرفت اسپیکر هوشمند خود را به همراه کورتانا در نقش دستیار مجازی بسازد. 

image

حدود دو ماه پیش، این دستگاه مجوز اتحادیه وای فای را گرفت و براساس اطلاعات منتشرشده، نام آن Harman Kardon Invoke یا به‌طور مخفف HK Invoke است. اخبار دیگر حاکی از ادغام اسکایپ با Invoke است. از آن‌جا که مایکروسافت مالک برنامه پیام‌رسان اسکایپ است، می‌توانید با صدازدن نام دوست یا افراد فامیلتان، از طریق اسپیکر هوشمند مکالمه تلفنی برقرار کنید. این قابلیتی است که گوگل هوم و آمازون اکو در حال حاضر ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، اینوک می‌تواند از طریق اپ سوم شخصی مانند Groove موسیقی نیز پخش کند.

همانند آمازون اکو، با فعالسازی HK Invoke یک دایره رنگی پدیدار می‌شود که نشان‌دهنده آماده به کار بودن دستیار است. در این هنگام اینوک گوش می‌دهد و می‌توانید به آن دستور صوتی بدهید.

با یکپارچگی اسپیکر Harman Kardon و اسکایپ، مایکروسافت این دستگاه را بیشتر از گوگل هوم و آمازون اکو قیمت‌گذاری می‌کند. این کار برای مایکروسافت خیلی بد نیست. در بازار رقابتی، می‌توانید محصول ارزان و کارراه‌انداز بخرید یا محصول آخرین‌رده و گران بگیرید و شاد باشید. بدترین قسمت موضوع این است که کاربران نمی‌دانند قیمت‌گذاری این محصول چگونه خواهد بود و احتمالا محصول مایکروسافت هنگام عرضه، تکانی اساسی به بازار می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza

۱۳۹۶/۱/۲۱
مایکروسافت
غول تکنولوژی