خانهاخبار
سیری به زودی به قابلیت تشخیص صدای کاربر مجهز می‌شود

سیری به زودی به قابلیت تشخیص صدای کاربر مجهز می‌شود

بر اساس پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده است، سیری به زودی تنها به صدای صاحب خود پاسخ خواهد داد و به این ترتیب، امنیت دیوایس‌های اپل بیش از پیش افزایش می‌یابد.
۱۳۹۶/۱/۱۸

دستیار هوشمند اپل؛ سیری، به زودی تنها به صدای صاحب خود پاسخ خواهد داد و به این ترتیب، کاربر قادر خواهد بود تا از این طریق دیوایس خود را آنلاک کند و دیگر نیازی به اثر انگشت نیست.

بر اساس پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسیده است، شما می‌توانید یک عبارت خاص را برای شناسایی خود به سیری معرفی کنید و از این طریق، دستیار هوشمند اپل قادر به شناسایی شما خواهد بود و در صورتی که صدایی دیگر قصد انجام این کار را داشته باشد، عملیات بی پایان خواهد ماند.

این ایده به نظر جذاب و شگفت‌انگیز می‌آید. چرا که تربیت یک وسیله الکترونیکی امری دشوار است و حتی اگر قابل انجام باشد، مطمئنا با مشکلاتی روبرو خواهد بود. چرا که در شرایط مختلف، اوضاع متفاوت است. به عنوان مثال صدایی که در محیط خانه از دهان کاربر خارج می‌شود با صدایی که در محیط‌های باز و شلوغ منتشر می‌شود، فرق می‌کند و این موضوع می‌تواند به عنوان یک چالش بزرگ در راه انجام این پروژه به حساب آید.

image

از طرفی دیگر، عبارتی که برای شناسایی بر زبان شما جاری می‌شود، باید با دقت خاصی همراه باشد و دفعات بعدی که قصد آنلاک کردن دیوایس با این جمله را داشته باشید، باید دقیقا همان عبارت با همان لحن را بر زبان آورید. اما با این روش، امنیت دستگاه تا حد بسیار زیادی بالا خواهد رفت. چرا که هرکسی نمی‌تواند از عبارتی که برای شناسایی در نظر گرفته اید، اطلاع داشته باشد و آن را به دیوایس شما اعلام کند.

بر اساس پتنت‌های زیادی که توسط اپل به ثبت رسیده، هیچ گونه ضمانتی مبنی بر قرار گرفتن این قابلیت در گجت‌های بعدی اهالی کوپرتینو وجود ندارد. پتنت‌های زیادی توسط اپل به ثبت رسیده که هر کدام از ایده‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای بهره‌مند بوده‌اند. اما تا به این لحظه بسیاری از آنها راهی به داخل پرچمداران این کمپانی پیدا نکرده‌اند.

اپل اخیرا تلاش زیادی در زمینه هوش مصنوعی و زبان ماشینی از خود نشان داده است. حاصل این تلاش‌ها می‌تواند استفاده از سیری برای باز کردن قفل گوشی به جای سنسور اثر انگشت در دیوایس‌های این شرکت جهت بالا بردن امنیت دستگاه باشد. دستیار هوشمند سیری نیز یکی از علایق اهالی کوپرتینو به شمار می‌رود و جای تعجبی نیست اگر این قابلیت در آینده‌ای نزدیک به گجت‌های ساخت اپل پای گذارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

iPhone

۱۳۹۶/۱/۲۵
آیااین قابلیت جدیددرآینده باآپدیت به ماکه الان آیفون 7 پلاس داریم هم میتونه اضافه بشه یا اینکه یک قابلیت سخت افراری هست و نمیشه؟ لطفاکارشناس جی اس ام جواب بده، تشکر

m.dehnabi

۱۳۹۶/۱/۱۹
به این قسمت برید:
Settings > Siri
اولین گزینه Siri هست که خاموشش کنید. مشکل تون حل میشه

مانی

۱۳۹۶/۱/۱۹
تا سامسونگ اومد کلاس تشخیص عنبیشو بذاره اپل رفت سراغ امنیت صوتی...
ما فقط همینو فهمیدیم نوآوری برا اپله، تکنولوژی برا اچ تی سی

فرهاد

۱۳۹۶/۱/۱۸
چه جوری میتونم کلا غیر فعال کنم‌ دوستان؟چشو گوشم درد گرفته

فرهاد

۱۳۹۶/۱/۱۸
چه خوب میشه