خانهاخبار
اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل وب‌گردان جهان شد

اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل وب‌گردان جهان شد

براساس گزارش‌های StatCounter سیستم عامل اندروید با ۳۹/۹۳ درصد حالا پرکاربرترین سیستم عامل برای مرور اینترنت است.
۱۳۹۶/۱/۱۵

براساس آخرین گزارش شرکت StatCounter بالاخره سیستم عامل اندروید گوگل توانست برای اولین بار ویندوز مایکروسافت را از جایگاه محبوب‌ترین سیستم عامل برای گشت و گذار در اینترنت به پایین بکشد. StatCounter یک ابزار رایگان برای ردگیری ترافیک اینترنت و فعالیت کاربران مانند Google Analytics است.

این مطلب البته اپلیکیشن‌ها و محتوای دریافتی را بررسی نمی‌کند و تنها براساس تحلیل و بررسی بازدید ۲/۵ میلیون کاربر از حدود ۱۵ میلیارد صفحه اینترنتی گزارش شده است.

image

نمودار منتشرشده در پی این گزارش، میزان تغییر رفتار کاربران در استفاده از سیستم عامل‌ها هنگام مرور اینترنت را طی ۵ سال گذشته بررسی می‌کند. با یک نگاه ساده به این نمودار به راحتی می‌توانید رشد سیستم عامل اندروید و به زیر کشیده شدن ویندوز را ببینید.

image

نکته جالب دیگر در این گزارش نقشه پراکندگی سیستم عامل‌ها در نقاط مختلف دنیاست. در حالی که هنوز در کشورهای پیشرفته‌تر صنعتی، سیستم عامل ویندوز و به تبع آن کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ گزینه اول کاربران برای مرور اینترنت هستند، کشورهای در حال توسعه تمام کارهای خود را با موبایل یا تبلت انجام می‌دهند.

در ایران هم هنوز 47.97 درصد کاربران انتخاب اول‌شان سیستم عامل ویندوز است و سیستم عامل اندروید با 42.34 درصد در حال تعقیب آن است.

شما هم می‌توانید با رفتن به سایت StatCounter این آمار را از نزدیک ببینید یا با تغییر نمودارها نتایج جالب و مورد نظرتان را پیدا کنید.

شما کدام دستگاه و سیستم عامل را برای انجام دادن کارها و استفاده از اینترنت انتخاب می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۶
یعنی به فرمایش شما بقیه دنیا همه ای او اس استفاده میکنن یکم فکر قبل اظهار نظر بد نیست اندروید همه جای دنیا بیشترین کاربر رو داره یه سرچ ساده بزنی میبینی

sink

۱۳۹۶/۱/۱۶
با اینکه حجم زیادی از کاربران ایرانی از دیوایس های اپل استفاده میکنن اما ...
نشون میده کاربران اپل در ایران حتی در حد نت گردی هم از دیوایساشون استفاده نمیکنن! یا بهتره بگیم بلد نیستن یا بدردشون نمیخوره
درصورتی که اکثرا زیر ۳۰ سال سن دارن

rafa_

۱۳۹۶/۱/۱۵
من با گوشی وبگردی میکنم ، راحتتره ، دم دستتره ،

مجید

۱۳۹۶/۱/۱۵
واقعا که در این آمار چین و هند نقش اساسی برای اندروید داشتن