خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Galaxy S8 و +Galaxy S8

بررسی اولیه Galaxy S8 و +Galaxy S8

بعد از سیل عظیمی از شایعات در نهایت سامسونگ دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را معرفی کرد. در این بررسی مختصرا در مورد این گوشی‌ها صحبت می‌کنیم و بررسی جامع را به زمانی که گوشی‌ها به دستمان رسیدند موکول می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱/۹

عضو جدید یا بهتر است بگوییم عضوهای جدید خانواده Galaxy S برای سامسونگ از اهمیت ویژه ای برخوردارند. بعد از اتفاقی که برای خانواده نوت رخ داد چشم تمام کاربران به این عضوهای جدید است. سامسونگ به خوبی این موضوع را می‌داند که گلکسی اس‌های 8 تا چه اندازه ای در تصویر ذهنی کاربران از سامسونگ موثر هستند و به همین خاطر هر چه در چنته داشته در این دو گوشی جدید پیاده کرده است تا انتظاری که از سامسونگ به عنوان کمپانی سردمدار در صنعت تکنولوژی می رفته برآورده شود.

در این مقاله مختصرا با دو گوشی جدید خانواده گلکسی اس آشنا می‌شویم و بررسی کامل و مقایسه آن با رقبا را به زمانی موکول می‌کنیم که این گوشی ها وارد بازار شدند.

image

 

طراحی

همانطور که انتظار داشتیم سامسونگ از همان زبان طراحی در ساخت نسل هشتم استفاده کرده که از سال 2014 برای گوشی‌های پرچمدارش بهره برده است. استفاده از شیشه و فلز در کنار هم سبب می‌شود دست طراحان سامسونگ برای خلق محصولی زیبا با رنگ‌های متنوع باز باشد. با نگاه به قاب پشتی تصور می‌کنید که تفاوت زیادی میان این نسل با نسل قبلی دیده نمی‌شود اما در قاب جلو تفاوت زیاد است و به لطف حذف کلید فیزیکی Home  نسبت‌ صفحه‌نمایش به بدنه بسیار بیشتر شده است. علاوه بر حذف کلید Home استفاده از صفحه‌نمایش با لبه های خمیده نیز به این افزایش نسبت کمک زیادی کرده است.

image

 

امسال را باید سال صفحه‌نمایش های بدون حاشیه بداینم. کمپانی‌ها با حذف یا بهتر است بگوییم کمتر کردن حاشیه‌های صفحه نمایش در بالا و پایین درصدد افزایش اندازه صفحه بدون اثری نامطلوب در اندازه شاسی دستگاه هستند. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته شیائومی در گوشی Mi Mix از این حذف حاشیه به خصوص در بالای صفحه نمایش به خوبی بهره برد و امسال علاوه بر اینکه ال جی در تولید G6 از این ترفند به خوبی استفاده کرد سامسونگ هم با کاهش فاصله صفحه نمایش تا لبه های گوشی در بالا و پایین گوشی‌ای خاص و متفاوت را تولید کرده است.

image

 

با کاهش حاشیه های صفحه‌نمایش سامسونگ مجبور به حذف کلید فیزیکی Home شده است. پیش از این از این کلید به عنوان سنسور اثرانگشت در کنار دیگر وظایفش استفاده می شد اما با حذفش شاهد انتقال سنسور اثرانگشت به قاب پشتی گوشی هستیم. برای بسیاری از افراد قرار گیری این سنسور در قاب پشتی خیلی جذاب نیست اما به شما می‌گوییم که قاب پشتی بهترین مکان برای قرار گرفتن این سنسور است به خصوص زمانی که گوشی را در دست دارید به راحتی در جایی است که انگشت اشاره در آنجا قرار گرفته و هیچ مشکلی با آن پیدا نمی کنید علاوه بر این باید بدانید که برای فعال کردن این سنسور نیاز نیست تا هیچ کلیدی را فشار دهید و با لمسش زمانی که صفحه گوشی خاموش است فعال و قفل گوشی را باز می‌کند. برای کسانی که لمس کلید home را دوست داشتند هم سامسونگ فکری کرده است. با لمس کلید مجازی‌ای که داخل صفحه‌نمایش قرار دارد ویبره مختصری زده می شود تا تقریبا همان حس استفاده از کلید فیزیکی به کاربر القا شود.

image

 

هر دو گوشی نسل هشتم خانواده گلکسی اس  به درگاه اینفرارد مجهزاند و جک 3.5 میلیمتری صدا در آن ها دیده می‌شود و مانند آیفون 7 شاهد حذف این درگاه کاربردی در این دو گوشی نیستیم. یکی از مشکلاتی که در اینجا به چشم می‌خورد نبودن اسپیکرهای استریو است که به عنوان پرچمدار انتظار بیشتری از سامسونگ در این  مورد داشتیم. تک اسپیکر گوشی در کنار درگاه ارتباطی USB Type-C  در پایین قرار گرفته است. بالای صفحه نمایش سنسورهای نور، مجاور و به خصوص سنسور عنبیه چشم دیده می‌شوند.

image

 

برخلاف نسل‌های قبلی که در دو نسخه صفحه نمایش خمیده و صفحه نمایش تخت عرضه شدند در این نسل هر دو گوشی S8 و S8+ به صفحه نمایش خمیده مجهزند و در انتخاب هر کدام از دو گوشی کاربر تنها چیزی که باید مدنظر داشته باشد اندازه صفحه نمایش است.

همانند نسل قبلی ویژگی ضدآب بودن برای دو گوشی در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند با خیال آسوده زیر باران یا در تماس مستقیم با آب با گوشی کار کند و نگران نفوذ آب به داخل گوشی نباشد.

این دو گوشی در رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره ای، آبی و طلایی عرضه خواهند شد اما در نظر داشته باشید که در همان ابتدا تمام رنگ‌ها برای فروش در دسترس نخواهند بود.

image

 

صفحه نمایش

با توجه به اینکه حاشیه‌های صفحه نمایش در بالا و پایین حذف شده است دست مهندسان سامسونگ برای استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ تر بدون اثری نامطلوب روی اندازه شاسی بدنه بازتر بوده. تنها مشکل این گونه صفحه نمایش‌های بدون حاشیه عدم تناسب بین طول و عرض است. در گوشی‌های هوشمند خبری از نسبت ابعاد 16:9 نیست و نسبت ابعاد 18:9 رواج پیدا کرده است. در Galaxy S8 از صفحه نمایش با اندازه 5.8 اینچ و در Galaxy S8 Plus از صفحه نمایش با اندازه 6.2 اینچ استفاده شده است.

image

 

هر دو صفحه نمایش به کیفیت QHD مجهزاند و طبق انتظار از نوع سوپر آمولد در آن ها استفاده شده است. سامسونگ همیشه به خاطر تولید صفحه‌نمایش‌های باکیفیت یک الگو برای دیگران بوده است و در آخرین نسل از پرچمدارنش هم شاهد استفاده از صفحه‌ای هستیم که حیرت هر کاربری را برمی‌انگیزد. صفحه نمایش گلکسی اس 8 به تکنولوژی Y-Octa مجهزند. در این نوع صفحات لمسی سنسور لمس در پنل صفحه نمایش قرار گرفته است و خبری از یک لایه نازک مانند یک فیلم نازک زیر شیشه  نیست. علاوه بر این با این دو گوشی می توان ویدیوهای HDR را هم تماشا کرد.

 

نرم افزار و سخت افزار

شاید جالب‌ترین بخش اضافه شده به نرم افزار این گوشی را بتوان Bixby دانست. Bixby جدیدترین دستیار صوتی سامسونگ است و سامسونگ ریسک زیادی روی آن کرده و مشخص است که به آن امید زیادی دارد. برای فعال شدن این دستیار صوتی سامسونگ در لبه کناری هر دو گوشی از کلیدی سخت افزاری بهره برده است که نشان دهنده علاقه زیاد این کمپانی به این دستیار است. حتما تا به حال با یکی دوتا از این دستیارهای صوتی کار کرده‌اید اما سامسونگ ادعا می‌کند که بیکسبی آمده تا با ارائه خدماتی متفاوت در کنار روش‌های متعدد ارتباطی، که تنها به ارتباط صوتی ختم نمی‌شود، کار را برای کاربر راحت تر و برای رقبا سخت‌تر کند.

image

 

طبق انتظاری که داشتیم سامسونگ برای بازار امریکا از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 835 و برای دیگر بازار از پردازنده ساخت خودش یعنی پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس 8895 استفاده کرده است. پردازنده اگزینوس 8895 پردازنده 10 نانومتری است و گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس اولین گوشی های موبایلی هستند که به پردازنده 10 نانومتری مجهزند. به ادعای سامسونگ این پردازنده 20 درصد سریعتر از نسل قبلی خواهد بود و به همین سبب انتظار داریم که برنامه‌ها در آن با سرعت بسیار بیشتری باز و بسته شده و فرمان‌ها سریعتر پاسخ داده شوند.

هر دو گوشی به حافظه رم 4 گیگابایتی مجهزند و حافظه داخلی آن ها هم 64 گیگابایت است به علاوه امکان اضافه کردن حافظه با استفاده از کارت حافظه خارجی هم وجود دارد.

image

 

باتری

برای گلکسی اس 8 از باتری با ظرفیت 3000 و برای گلکسی اس 8 پلاس از باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپرساعت استفاده شده است. هیچ نظری در مورد عملکرد باتری نمی‌توانیم بدهیم و باید منتظر باشیم تا گوشی‌های بعد از انجام تست به ما نشان دهند که باتری تا چه حد می‌تواند در روشن نگه داشتن صفحه‌های با کیفیتشان توانا باشد.

 

دوربین

در کمال تعجب خبری از دوربین های دوتایی در این دو گوشی نیست و سامسونگ نشان داد که هیچ پیروی‌ای از کمپانی های دیگر ندارد. دوربین‌ شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی دارد. برای دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1,7 و تکنولوژی پیکسل‌های دوتایی استفاده شده است. برای دوربین دوم هم از سنسور 8 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1,7 استفاده شده است. ویژگی جالب دوربین دوم فوکوس خودکارش است که روی سوژه مورد نظر قفل کرده و آن را دنبال می کند.

در مورد کیفیت عکس‌ها تا زمانی که تستی روی گوشی انجام نداده‌ایم هیچ نظری نمی توان داد اما با توجه به سخت افزار که شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی دارد انتظار دوربینی با توانایی بالا در عملکرد و عکس‌هایی با کیفیت را به خصوص در نور شب داریم.

image

نظر اولیه

این دو گوشی اولین پرچمداران پر سر و صدای سامسونگ نیستند اما به دلایل مختلفی مهمترین آن‌ها هستند. اکنون چشم تمام کاربران به این دو گوشی است و سامسونگ هم ادعا کرده که با تست‌های سختگیرانه‌ای که در مورد این دو گوشی انجام داده آمده تا بار دیگر نشان دهد تا چه اندازه در دنیای تکنولوژی قدرتمند است و امنیت کاربران تا چه اندازه برایش مهم است. موضوع مهم دیگر در مورد این گوشی طراحی متفاوت آن ها نسبت به نسل‌های قبلی است. برای اولین بار سامسونگ کلید فیزیکی Home را که از نسل اول گلکسی اس دیده بودیم حذف کرده و باید ببنیم که کاربران به حذف این کلید چه واکنشی نشان می دهند علاوه بر این با حذف این کلید فضای بیشتری برای طراحان ایجاد شده تا صفحه نمایش را گسترش دهند و آن را به لبه‌های گوشی نزدیک تر کنند. حذف کلید فیزیکی Home و نزدیک تر شدن صفحه نمایش به لبه‌های گوشی گلکسی اس 8  و اس 8 پلاس را به محصولاتی تبدیل کرده که پیش از این در فیلم‌های علمی – تخیلی می دیدیم. با وجود اینکه نظر اولیه ما به این دو گوشی مثبت است اما برایی اینکه بتوانیم نظر نهایی خودمان را در موردشان بگوییم و به لایه های پنهان مزایا و معایبشان بیشتر پی ببریم باید تا زمانی که گوشی به دستمان می‌رسد صبر کنیم؛ پس توصیه می‌کنیم چشم از جی اس ام برندارید تا به زودی بررسی‌های متفاوت از این دو گوشی و مقایسه با رقیبانشان را ببینید.

image
  
image
  

image
  
image
  
image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (278 نظر)

شسس

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
ینی هلاک اونیم که بهت لایک داده

Erfan

۱۳۹۶/۷/۳
ای هشت پلاس
باطریش قوی تره

y.ne

۱۳۹۶/۴/۱۷
mer30

Sasan

۱۳۹۶/۴/۱۳
ممنون ازمطالب مفیدتون

Reza

۱۳۹۶/۴/۱۱
سلام دوستان هربرندی یانقطه ضعف وقوتی داره من باهرگوشی کارکردم وهربرندی وبعنوان یه تعمیرکارمیگم خودم ایفون 7پلاس دارم واقعاگوشی خوبی هس امااپلم هنگ داری ولی خیلی کم ومشکلاتی داره اینکه بگیم اپل سرهس سلیقه فقط توش دخالت داره امادرموردسامسونگ s8وپلاسش واقعابعدs7که داغ میشدومشکلات داشت این یه غول هس اولا واقعااندازه ش عالیه ظرفات عالی منووانیمیشن توپ کارایی بالا تاچ سریع من که تواین گوشی سامسونگ عیبی ندیدم واقعابین ایفون هفت پلاس وسامسونگ اس هشت وhtcیازده من باسامسونگ وhtcخیلی حال کردم ابن دوتامعرکه بودن بایددیدایفون هشت میتونه رقیب بشه یانه اگه قصدخریدسامسونگ دارین شک نکنین اگرم htcمیخواین تجریه کنین اونم واقعاخوش دست بااستایلی خاص وباپلتفرمی جالب .خصوصاتاچ کناره جایی دستش یه دوربین شانزده ویه دوربیندوازده بجرات میگم ایفون سوون پلاسم خوردن این دوتاگوشی توکیفیت دوربین وصحفه وصدای اسپیکراماتوبرنامه قیاس کردن اشتباه چون اندرویدوایفون سیستمعامل شبیه هم ندارن وایفون توبازکردن برنامه سریع ترهس اماتوقابلیت کارکردودقت حرفی براگفتن جلوی این دوغول فناوری نداره لطفاتوخریدگوشی تمام جوانب بسنجین وازنمایندگی معتبرخریدکنین توخریدهمه برندهاخیالتون راحت باشه بجزایفون چون ریپک ورفرش داره بدون اطلاعات راجب خریدایفون به هرمغازه ای نرین روزتون شاد