خانهاخبار
بمب‌هایی به شکل آیپد، علت اصلی ممنوعیت حمل تبلت در پروازها!

بمب‌هایی به شکل آیپد، علت اصلی ممنوعیت حمل تبلت در پروازها!

همان‌طور که شاید در خبرها شنیده باشید، در چند روز گذشته آمریکا و پس از آن بریتانیا اعلام کردند که حمل گجت‌هایی مانند تبلت، لپ‌تاپ، دوربین و ... توسط مسافران چند کشور خاورمیانه و آفریقا ممنوع است. حالا بعد از گذشت مدتی، دلیل اصلی وضع این قانون اعلام شده است.
۱۳۹۶/۱/۸

تاکنون علت رسمی ممنوعیت حمل گجت‌هایی مانند تبلت، لپ‌تاپ و... مسافران چند کشور به آمریکا و بریتانیا اعلام نشده بود، اما بالاخره جدیدترین گزارش گاردین به این موضوع اشاره کرد. 

براساس این خبر، این دو کشور به دلیل کشف یک نقشه خراب‌کارانه برای به دست آوردن کنترل یک هواپیما به وسیله مواد منفجره که به طور کاملا حرفه‌ای درون یک آیپد تقلبی جاسازی شده بود، چنین ممنوعیتی وضع کرده‌اند. البته در این گزارش به فردی که پشت این قضایا بوده و کشوری که این اتفاق در آن رخ داده است هیچ اشاره‌ای نشد.

image

البته این موضوع اتفاق (یا ابتکار) تازه‌ای نیست؛ پیش از این و در سال ۲۰۱۶ هم حادثه‌ مشابهی در یک جت مسافربری کشور سومالی رخ داد  که در نهایت بمب جاسازی‌شده در لپ‌تاپ منجر به انفجار این جت شده بود. بنابراین، پنهان کردن بمب در آیپد (یا آیپد تقلبی) ابتکار تازه تروریست‌ها به شمار نمی‌آید.

طبق گزارش گاردین، پس از ایالات متحده و بریتانیا، حالا فرانسه هم در حال تصمیم‌گیری برای وضع قانونی مشابه است که البته هنوز قطعی نشده و دولت‌های هلند و استرالیا هم اعلام کرده‌اند که در حال نظارت بر اوضاع‌اند، اما در حال حاضر تصمیمی برای اعلام ممنوعیت حمل گجت‌ها ندارند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza.91

۱۳۹۶/۱/۹
بمب‌هایی به شکل آیپد، علت اصلی ممنوعیت حمل تبلت در پروازها!
حتما اسمش هست IBOOMB
خخخخخخخخخخخخ