خانهاخبار
همراه اول: استفاده از سرویس «تماس بان» کاملا رایگان است

همراه اول: استفاده از سرویس «تماس بان» کاملا رایگان است

طی روزهای اخیر مطلبی با مضمون هزینه دار بودن استفاده از سرویس «تماس بان» در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار بوده که کاملاً نادرست است. این سرویس کاملاً رایگان بوده و هزینه‌ای برای مشترکین همراه‌ اول ندارد.
۱۳۹۶/۱/۸

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: طی روزهای اخیر مطلبی با مضمون هزینه دار بودن استفاده از سرویس «تماس بان» در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار بوده که کاملاً نادرست است. همراه اول نیز در اطلاعیه خود تاکید کرده فعال کردن و استفاده از سرویس «تماس بان» رایگان بوده و هزینه ای ندارد.

این اپراتور در پایان، ضمن مبهم دانستن منبع اینگونه پیام ها در شبکه‌های اجتماعی، از مشترکین خود درخواست کرده جهت کسب اطلاعات صحیح به کانال‌های ارتباطی این اپراتور همچون پرتال اینترنتی(mci.ir)، مرکز تماس مشترکین(۹۹۹۰) و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

گفتنی است «تماس بان» سرویسی است که حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه، مشترک از کلیه تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهد شد.
چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، «تماس بان» پس از اتصال مجدد فرد به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد.
مشترکین همراه اول می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال و با ارسال عدد ۵ سرویس را غیر فعال کنند. همچنین دریافت راهنمای سرویس با ارسال پیامک بدون متن به ۹۹۱۴ امکان پذیر است.

image

«تماس بان» چیست؟

از این پس با سرویس «تماس بان» همراه اول حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود از کلیه تماس های دریافتی خود مطلع خواهید شد. 

چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشید، «تماس بان» پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد.

 

قوانین و شرایط کلی «تماس بان»

  • امکان فعال سازی و استفاده از سرویس برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد.
  • فعال سازی و غیرفعال سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک میسر خواهد بود.
  • فعال سازی سرویس تماس بان رایگان می باشد.
  • اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود. 
  • شماره تماس گیرنده بصورت کامل برای مشترک دریافت کننده تماس ارسال خواهد شد.
  • چنانچه مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می شود.

نحوه فعال‌سازی  «تماس بان»

 مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد ۱ لاتین به شماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال نمایند. مشترکین برای فعال سازی, غیر فعال سازی و درخواست اعلام وضعیت سرویس می توانند کدهای زیر را به شماره ۹۹۱۴ ارسال نمایند:

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)