خانهاخبار
زمانی برای خاموشی نوت 7 ها

زمانی برای خاموشی نوت 7 ها

سامسونگ اعلام کرد ۳ درصد از Galaxy Note 7 های فروخته‌شده هنوز مرجوع نشده‌اند و این شرکت شارژ شدن آن‌ها را محدود می‌کند تا خاموش شوند.
۱۳۹۶/۱/۵

پرحاشیه‌ترین دستگاه سال گذشته را شاید بتوان گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ دانست. با اینکه این محصولات کیفیت بسیار بالایی داشتند و همه منتظر شکستن رکوردهای فروش به وسیله آن بودند، ناگهان انفجارهای پی‌درپی باتری آن‌ها همه را متحیر کرد.

سامسونگ هر چه در چنته داشت برای حل فوری این مشکل رو کرد، اما نتوانست به موقع این کار را انجام دهد تا پس از تجربه شکستی تلخ فراخوان جمع‌آوری دستگاه‌های فروش‌رفته را با پیشنهادهای مختلف منتشر کرد.

بعضی خریداران که هنوز این مشکل غیرقابل حل را باور نکرده بودند در پس دادن گوشی خود تعلل کردند تا سامسونگ مجبور شود میزان شارژ این گوشی را به ۶۰ درصد محدود کند تا از گرم شدن بیش از حد و انفجار جلوگیری شود. حالا سامسونگ می‌گوید که هنوز تعدادی از دستگاه‌های فروخته‌شده مرجوع نشده‌اند و این شرکت مجبور است از شارژ شدن آن‌ها جلوگیری کند.

image

طبق گزارش اعلامی سامسونگ تا به حال ۹۷ درصد گوشی‌های گلکسی نوت 7 بازگردانده شده‌اند و تنها ۳ درصد در نقاط مختلف دنیا باقی مانده است.

هرچند میزان درصد اعلام‌شده آن قدر زیاد و فراگیر نیست، سامسونگ برای انجام به تعهد خود و مراقبت از مردم مجبور است به طور کامل جلو شارژ شدن این گوشی‌ها را بگیرد. این محدودیت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری اجباری روی گوشی‌های باقی‌مانده اعمال می‌شود.

سامسونگ با توجه به بازارهای مختلف پیشنهادهای متفاوتی برای خریداران گلکسی نوت 7 ارائه داده بود تا آن را برگردانند؛ از جمله بازگرداندن کامل وجه یا جایگزینی با دیگر مدل‌های سامسونگ و بازپرداخت مابه‌التفاوت قیمتی آن‌ها. بیشترین تلاش سامسونگ برای جایگزینی گلکسی اس7 اج به جای نوت 7 در این مدت بود؛ روندی که با توجه به معرفی و عرضه گلکسی اس8 در هفته‌های آینده تغییر خواهد کرد.

آیا سامسونگ می‌تواند بار دیگر اعتماد بازار و مردم را کسب کند یا هنوز سنگینی شکست سال گذشته را حس خواهد کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

متین

۱۳۹۶/۱/۱۳
واقعا طراحی نوت٧ از اس٨ زیباتره

حسین

۱۳۹۶/۱/۶
سامسونگ و شکست؟؟؟!! جالبه سامسونگ با اینکه به خاطر نوت7 کلی ضرر داد ولی به خاطر فعالیت های گسترده‌ای که در زمینه فناوری داره حتی رکورد سوددهی خودش رو نسبت به سال قبلش زد. سامسونگ به این راحتی ها از سوددهی دست بردار نیست چه برسه به ضرر دادن?

یخ فروش جهنم

۱۳۹۶/۱/۶
خدا شاهده که طراحی نوت 7 از اس 8 بهتر وزیباتر وبا اصالت تره درسته که حاشیه کم از بالا وپایین یک ایده خوبه ولی حذف دکمه ی دوست داشتنی هوم وکم رنگ کردن امضای برند سامسونگ روی s8 واقعا به چشم میاد.

farhad

۱۳۹۶/۱/۶
جالب بود. خخخخخ

farhad

۱۳۹۶/۱/۶
سامسونگ هرچه سریعتر باید نوت 8 رو بیرون بده تا مردم اون موضوع رو فراموش کنند