خانهاخبار
اپل برای افزایش امنیت آیفون متخصصین جیلبریک را استخدام می‌کند!

اپل برای افزایش امنیت آیفون متخصصین جیلبریک را استخدام می‌کند!

اپل سال‌هاست با هکرها دست و پنجه نرم می‌کند تا بلکه بتواند راهی برای متوقف کردن آنها پیدا کند. نسخه‌های مختلف آی‌او‌اس پشت سر هم جیلبریک می‌شوند و هنوز اپل نتوانسته بطور کامل راه نفوذ هکرها را ببندد. در این رابطه سرانجام اپل برای افزایش امنیت آیفون تصمیم گرفته تا همکاری نزدیک‌تری با هکرها ایجاد کند تا بلکه راه‌های نفوذ به آی‌اواس را کمتر و کمتر کند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۷

همان‌طور که حتما شما هم در روزهای قبل شنیده‌اید، بر اساس اسناد منتشر شده توسط Wikileaks، در طول چند سال اخیر سازمان CIA فهرستی از آسیب پذیری‌های گوشی‌های تلفن همراه در پلتفرم‌های مختلف اندروید و iOS را در اختیار داشته که از طریق این راه‌ها به دستگاه‌های مورد هدف خود نفوذ می‌کرده است. اما اپل ادعا کرده که اکثر آن‌ها رفع شده‌اند و در حال رفع باقی‌مانده آن‌هاست.

خبر خوش این است که اپل به دنبال حل مشکلات امنیتی است و به همین دلیل محقق حوزه امنیت و یکی از متخصصین جیلبریک با نام Johnathan Zdziarski را استخدام کرده است. اگر این فرد را نمی‌شناسید باید بگوییم که او عضوی از iPhone Dev Team و Chronic Dev Team است که گروهی توسعه دهنده هستند و با عنوان NerveGas در انجمن جیلبریک کنندگان فعالیت داشت.

image

او خود را این چنین معرفی می‌کند:

بسیار خوشحالم که اعلام کنم جایگاهی را در تیم مهندسی و معماری امنیت اپل کسب کرده‌ام، و بسیار هیجان زده هستم که با گروهی از افراد حساس و مراقب نسبت به امنیت و حریم شخصی دیگران همکاری می‌کنم. این تصمیم بیانگر احساس من نسبت به وجدانم در طول زمان است. حریم شخصی مقدس است؛ زندگی دیجیتالی ما می‌تواند درباره ما، علایق ما، عمیق‌ترین افکار ما وحتی فردی که به او علاقه داریم، اطلاعات زیادی را افشا کند. بسیار هیجان زده هستم از این که با چنین گروه استثنایی همکار هستم که حس مراقبت از آن (حریم خصوصی) را با هم تقسیم می‌کنند.

البته این سخنان به این معنی نیست که از این به بعد همه چیز حل خواهد شد و دیگر اسیب پذیری وجود نخواهد داشت، اما خبر خوش این است که اپل خیلی زود قدم‌های لازم برای تامین امنیت و حریم شخصی کاربران iOS را برداشته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)