خانهاخبار
سونی بازی‌های کنسول PS4 را از طریق PlayStation Now به رایانه‌ها می‌آورد

سونی بازی‌های کنسول PS4 را از طریق PlayStation Now به رایانه‌ها می‌آورد

کمپانی سونی اعلام کرد بازی‌های کنسول PS4 را از طریق سرویس PlayStation Now عرضه می‌کند. به این ترتیب، امکان تجربه بازی‌های پلی استیشن 4 روی رایانه فراهم می‌شود. Sony هنوز اعلام نکرده است کدام بازی‌های PlayStation 4 روی سرویس پلی استیشن نو عرضه می‌شوند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

دیگر نیازی نیست برای بازی کردن بازی‌های کنسول PS4 حتما پلی‌استیشن 4 داشته باشید؛ سونی اعلام کرد عناوین PS4 را در سرویس PlayStation Now عرضه می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 4 را روی رایانه تجربه کنید.

PlayStation Now سرویس ابری با هزینه 20 دلاری است که همانند Netflix، بازی‌ها را روی PS4 یا رایانه شخصی شما پخش می‌کند؛ البته با این تفاوت که شما می‌توانید با ویدئوی پخش‌شده تعامل داشته باشید.

کیفیت اجراشدن بازی تا حد زیادی به اتصال اینترنت شما وابسته است؛ اگر اتصال اینترنت پرسرعت داشته باشید، این سرویس می‌تواند جایگزین مناسبی برای کنسول باشد. این سرویس به زمان تاخیر اینترنت حساس نیست.

image

مشکل این است که بازی‌های ارائه‌شده در این سرویس تاکنون به بازی‌های کنسول PS3 محدود بوده. اگر تنها می‌خواستید برخی بازی‌های قدیمی را اجرا کنید، این سرویس برای شما مناسب بود. این سرویس درواقع راه‌حلی برای حل مشکل عدم سازگاری PS4 با بازی‌های کنسول‌های قدیمی بود اما کاربران دلیل دیگری برای امتحان کردن آن نداشتند. حالا پشتیبانی این سرویس از بازی‌های PS4، این موضوع را تغییر داده است و مهم‌تر از آن، انحصار پلتفرم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، شما Xbox One دارید اما دوست دارید عناوین انحصاری PS4 نظیر Horizon Zero Dawn یا Uncharted 4 را بازی کنید. حالا شما می‌توانید تنها با پرداخت 20 دلار این بازی‌ها را روی رایانه شخصی‌تان تجربه کنید. مسلما انجام بازی‌ها به این صورت همانند بازی کردن با کنسول واقعی نیست اما برای بسیاری از مردم راضی‌کننده است. سونی با این روش بازی‌کننده‌هایی را جذب می‌کند که شاید با روش دیگری نمی‌توانست آن‌ها را جذب کند و این پتانسیل وجود دارد که این کاربران را به خرید کنسول پلی‌استیشن در آینده ترغیب کند.

مایکروسافت، درعین‌حال، رویکردی کمی متفاوت در پیش گرفته است. این کمپانی اخیرا سرویس Game Pass را با هزینه 10 دلاری ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای استریم کردن بازی از فضای ابری، بازی‌های کامل را روی کنسول‌های خود دانلود کنند. این بدان معناست که شما از مزایای کامل بازی روی کنسولتان برخوردار خواهید بود؛ البته در وهله اول باید خود کنسول را در اختیار داشته باشید.

به‌عبارت‌دیگر، برنامه Xbox Play Anywhere به شما امکان می‌دهد بازی‌های بیشتری روی PC یا کنسول خود اجرا کنید.

جزئیات بیشتری در مورد سرویس PlayStation Now، همچون رزولوشن خروجی و یا بازی‌های در دسترس، منتشر نشده است اما امیدواریم سونی هم‌زمان باعرضه عناوین اختصاصی PS4، آن‌ها را روی سرویس PlayStation Now نیز عرضه کند؛ گرچه اینکه سونی نخواهد با عرضه هم‌زمان بازی‌ها روی PlayStation Now فروش کنسولش را به خطر اندازد، بسیار واقع‌بینانه‌تر است.

سونی در چند هفته آینده یک برنامه آزمایشی خصوصی اجرا می‌کند و کاربران فعال PlayStation Now باید منتظر دعوت‌نامه آن باشند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)