خانهاخبار
اسپیکر مانیتورینگ مانستر چه تفاوتی با اسپیکرهای معمولی دارد؟

اسپیکر مانیتورینگ مانستر چه تفاوتی با اسپیکرهای معمولی دارد؟

اسپیکر مانیتورینگ Clarity HD به عنوان یکی از حیاتی ترین تجهیزات در امر تولید اثر، در سطح حرفه ای به شمار میرود. بسیاری شاید با خود بگویند که اسپیکر مانیتورینگ مانستر چه تفاوتی با اسپیکرهای معمولی دارد؟
۱۳۹۵/۱۲/۲۴

در این مقاله به معرفی مانیتور صدا یا اسپیکر Monster Clarity HD می پردازیم. اسپیکر مانیتورینگ Clarity HD به عنوان یکی از حیاتی ترین تجهیزات در امر تولید اثر، در سطح حرفه ای به شمار میرود.

بسیاری شاید با خود بگویند که اسپیکر مانیتورینگ مانستر چه تفاوتی با اسپیکرهای معمولی دارد؟

برخی از اشخاصی که در حرفه آهنگسازی و میکس فعالیت می کنند، شاید تا به حال با این مشکل برخورد کرده باشند که بعد از اتمام تنظیم یک آهنگ و میکس نهایی آن، وقتی خروجی کار خود را در محیط هایی غیر از استدیو گوش میکنند نتیجه ای که در ذهن خود دارند و مطلوب پروژه آن ها می باشد را نمی گیرند و تفاوت هایی در سطح صدایی موسیقی، اکولایزر بیس و صدای بعضی از سازها احساس میکنند زیرا پروژه خود را با اسپیکرهای معمولی انجام داده بودند.

image

دلیل این امر واضح است، اسپیکرهای معمولی تا حد بسیار فراوانی تمایل به زیبا جلوه دادن موزیک دارند و هرچقدر هم که در تنظیمات اکولایزر، کل فضا فلت در نظر گرفته شود، باز هم رنگ شدگی در فرکانس ها دیده می شود. در واقع این اسپیکرها به اسپیکرهای دروغگو و دروغ نما معروفند.

اما اسپیکر خاص Monster Clarity HD در دسته اسپیکرهای راستگو قرار میگیرد که فرکانس های صدا را همانگونه که طراحی شده اند تولید میکند و به گوش ما میرساند.

image

این اسپیکر با قدرت 180 وات RMS خروجی واقعی و ورودی مستقیم iPod به بازار عرضه شده است که ورودی هایی نظیر جک 3.5 میلیمتری، Bluetooth و کابل RCA نیز در آن تعبیه شده است. از محتویات جعبه این دستگاه میتوان به کابل AUX اورجینال Monster اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که شنیده شدن صحیح فرکانس ها، علاوه بر داشتن اسپیکر مانیتورینگ کالیبره شده، به آکوستیک بودن محیط میکس نیز بستگی دارد و این دو از هم جدایی ناپذیرند. ضمنا به غیر از موارد ذکر شده فوق، اسپیکرهای مانیتورینگ باید از نظر ظاهری حالتی مثلثی شکل داشته باشند تا بهترین صدای ممکن را تولید کنند.

image

از نظر قیمت این اسپیکر در سطح قیمتی خود برترین اسپیکر بین المللی است که با قیمتی این چنین مناسب عرضه میشود که کامپاننت نیز محسوب میشود که به طور معمول از یک جفت ووفر، یک جفت تیونر و یک جفت کراس اوور تشکیل شده است  و مستقل از یکدیگر کار می کنند.

Cross Over این دستگاه روی صفحه مسی طراحی شده است که قابلیت تنظیم شدت و تغییر فرکانس را دارد و باعث می شود صدای نهایی و دقت این دستگاه بسیار بهتر از دستگاه های معمولی باشد. ضمنا Cross Over صدا را آنالیز کرده و فرکانس تفکیک شده را برای تیوتر آماده میکند که باعث حذف فرکانس های مزاحم و غیر ضروری می شود.

برای خرید اینترنتی این محصول می توانید به وب سایت Tehrandigi.com مراجعه بفرمایید و یا با شماره تلفن 66741281 – 66171629 تماس حاصل بفرمائید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)