خانهاخبار
اپلیکیشن مسیریابی Waze فیلتر شد؛ صحبت‌های وزیر ارتباطات در این رابطه

اپلیکیشن مسیریابی Waze فیلتر شد؛ صحبت‌های وزیر ارتباطات در این رابطه

اپلیکیشن مسیریابی Waze که مدتی بود کاربران نسبتا زیادی در ایران پیدا کرده بود فیلتر شد. این اپلیکیشن عملکردی شبیه به Google Maps داشت و امکان مسیریابی بین دو نقطه روی نقشه را برای کاربر فراهم می‌کرد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۷

به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از ایسنا، محمود واعظی صبح امروز در همایش  5G در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت و در حاشیه همایش اشاره‌ای نیز به این موضوع داشت. وی در پاسخ به سوالی که در خصوص فیلترینگ نرم‌افزار مسیریاب Waze مطرح شده بود، گفت: اگر زمانی یک قاضی حکمی دهد شما خلاف آن عمل می‌کنید؟

واعظی ادامه داد: آنچه در مورد فیلترینگ این نرم‌افزار وجود داشت حکمی از دادستانی بود و این تصمیم در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای گرفته نشده بود بلکه یک قاضی در این باره حکمی را صادر کرده بود و ما با توجه به اینکه این نرم‌افزار جایگزین‌های متعدد داشته این دستور را اجرا کردیم.

وزیر ارتباطات در عین حال گفت: اگر زمانی این نرم‌افزار به کسب و کارها مربوط می‌شد یا جایگزینی برای آن وجود نداشت ممکن بود ما مذاکراتی در این خصوص داشته باشیم اما زمانی که این نرم‌افزار دارای جایگزین است چرا بخواهیم حتما از آن استفاده کنیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

علی

۱۳۹۶/۶/۱۵
واقعا نمیفهمم چرا هر چی که کاربردیه باید حذف بسه؟!

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۵
البته همین الانم راننده های اسنپ با قندشکن بدون مشکل از همین برنامه استفاده میکنن
استفاده از این برنامه باعث شده ترافیک کم بشه. راننده ها به مسیرای پر ترافیک نرن و کمک کنن که ترافیک کم بشه. در نتیجه آلودگی هم کمتر میشه !
اینکه کمک کرده بهشون. نمیدونم چرا فیلتر شده !

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
بهترين برنامه تو اين زمينه بدون شك همينه... همين كه كاربراش آنلاين مي تونستند وضعيت همي چيو گزارش بدن عالي بود ... اميدوارم وزير به جاي فيلتر كردن اين برنامه ها به فكر ايده برداري و ساخت برنامه هاي مشابه باشه

آرش

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
حالا چرا حتما از آن استفاده نکنیم!!
این چه منطقی هستش واقعا؟
چون دارای جایگزین است استفاده نکنیم و فیلتر شود !!

یاسر

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
خب الان جایگزیناش کدوم برنامس؟کدوم نرم افزاری الان جایگزینشه؟حتما این نقشه های شهرارو میگن هر بیست سال اپدیت میشه الان کدوم نرم افزار ایرانی کارایش مثل wazeهستش؟