خانهاخبار
جک 3.5 میلیمتری هدفون هنوز از بین نرفته است

جک 3.5 میلیمتری هدفون هنوز از بین نرفته است

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار، اپل اقدام به حذف جک هدفون از آیفون 7 و 7 پلاس کرد. به نظر می‌رسد که در سال جاری، بسیاری از سازندگان تلفن های هوشمند، این راه را ادامه خواهند داد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۷

حذف جک هدفون از تلفن‌های هوشمند، باعث می‌شود تا کاربران تنها با یک انتخاب روبرو باشند. آن هم استفاده از پورت لایتنینگ یا USB-C است. اما در کنگره جهانی موبایل (MWC 2017)، اتفاقات هیجان‌انگیزی روی داد و تلفن‌های هوشمند معرفی شده در این رویداد، همچنان از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون بهره‌مند بودند. این پورت همچنان بر روی اسمارت‌فون‌ها وجود خواهد داشت، اما احتمالا مدت زیادی عمر نخواهد کرد و به زودی از بین می‌رود.

image

سه پرچمدار با نام‌های Xperia XZ Premium، G6 و P10  در کنگره جهانی موبایل به دنیای تکنولوژی معرفی شدند که هر سه دارای جک هدفون بودند. اگر بخواهیم KEYOne بلک‌بری را نیز به این دسته اضافه کنیم، باید بگوییم که این تلفن هوشمند نیز از پورت هدفون بهره‌مند بود. محصولات نوکیا 3، 5، 6 و همچنین 3310 نیز دارای این پورت بودند. نه تنها این گجت‌ها، بلکه گلکسی اس 8 سامسونگ نیز که به زودی معرفی خواهد شد، دارای جک ۳.۵ میلیمتری هدفون خواهد بود.

اما این عامل که باعث تفاوت میان دیوایس‌های مختلف می‌شود، به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.  جک هدفون از تلفن هوشمند HTC U Ultra که در نمایشگاه CES معرفی شد، حذف شده بود و به نظر خیلی از کاربران، این اتفاق کمی عجیب به نظر می‌رسید. چرا که بسیاری از رقبای این گجت که به تازگی در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند، از پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون بهره می‌بردند. مدیر عامل کمپانی هوآوی در خلال برگزاری کنگره جهانی موبایل به برخی خبرنگاران گفت که آنها نیز قرار است تا انتهای سال، یک پرچمدار را معرفی نمایند که خبری از جک هدفون در آن نیست.

image

در حال حاضر نمی‌توان گفت که این اتفاق، تا چه اندازه روی دنیای تکنولوژی تاثیر می‌گذارد. چرا که آیفون اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با وجود حذف پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون، رکورد فروش خوبی از خود بر جای گذاشت و بر خلاف تصور، عملکرد قابل قبولی داشت. موتورولا نیز در محصول جدید خود با نام Moto Z، جک هدفون را حذف نمود. اما از طرفی دیگر، سازندگان لوازم جانبی تشویق شده‌اند تا از طریق Modهای مختلف این امکان را مجددا به Moto Z اضافه نمایند. پس در هر دو صورت، نبود پورت هدفون سبب نشده تا آمار فروش دو دیوایس ذکر شده پایین بیاید.

در کنگره جهانی موبایل، تعداد محدودی از افراد دیده می‌شدند که از پورت هدفون استفاده نمایند و اکثر آنها، از هدفون‌های بی‌سیم برای رفع نیاز‌های خود بهره می‌بردند. آیا در سال جاری یا سال آینده همه کاربران با این موضوع کنار خواهند آمد و به دنیای بی‌سیم وارد می‌شوند؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mansour

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
خدا کنه حذف نشه، سونی که رسما اعلام کرد حذف نمیکنه، چون انتقال صدا با سیم کیفیت بهتری داره

محمد رضا

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
امید وارم حذف نشه
تادست ما برای انتخاب هدفون آزاد بمونه

hadi

۱۳۹۵/۱۲/۱۷
بودنش بهتر از نبودنشه