خانهاخبار
احتمال عرضه مستقل گوگل اسیستنت روی آیفون

احتمال عرضه مستقل گوگل اسیستنت روی آیفون

مطابق گفته‌های مدیر محصول Google، احتمال دارد گوگل اسیستنت در آینده به صورت مستقل از Allo روی آیفون عرضه شود. گوگل قصد دارد دستیار دیجیتال خود را تا جای ممکن به دیوایس‌های مختلف بیاورد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۴

گوگل برنامه‌های بزرگی برای دستیار شخصی دیجیتال خود، گوگل اسیستنت، دارد و شاید عرضه آن برای دیوایس‌های برند اپل، ازجمله این برنامه‌ها باشد.

image

هنگامی‌که گوگل سال گذشته از اسیستنت رونمایی کرد، به‌وضوح نشان داد دستیار دیجیتالش تا جای ممکن برای دیوایس‌های مختلف عرضه خواهد شد؛ دستیاری که در بسیاری از ابزارهای گوگل حضور دارد و لحن محاوره‌ای را بسیار بهتر از سیری اپل می‌فهمد. گوشی‌های هوشمند پیکسل، بلندگو هوشمند گوگل هوم و ساعت‌های هوشمند مجهز به اندروید ور 2، ازجمله ابزارهای مجهز به دستیار گوگل هستند.

بسیاری از افراد تمایل دارند پاسخ این پرسش را بدانند که آیا دستیار گوگل به دیوایس‌های غیر مرتبط با این کمپانی راه خواهد یافت یا خیر. در کنگره جهانی موبایل امسال، در این مورد سوالی از Gummi Hafsteinsson، مدیر محصول گوگل، پرسیده شد؛ آیا اسیستنت در آینده برای دیوایس‌هایی مثل آیفون عرضه خواهد شد؟

همان‌طور که انتظار داشتیم، پاسخ این سوال چندان صریح نبود و فقط به تمایل گوگل برای عرضه دستیارش در همه دیوایس‌ها اشاره داشت. از نظر فنی این بدان معناست که دستیار گوگل روزی برای آیفون عرضه خواهد شد.

Hafsteinsson گفت: «در حال حاضر ما در این مورد خبر خاصی برای اعلام کردن نداریم. فکر می‌کنم فلسفه کلی ما این است که اسیستنت را تا جایی که ممکن است در اختیار کاربران بیشتری قرار دهیم.»
شایان‌ذکر است دستیار گوگل هم‌اکنون از طریق Allo روی گوشی‌های آیفون در دسترس است. الو پلتفرم پیام‌رسانی است که گوگل سال گذشته عرضه کرد و دستیار خود را در آن گنجاند. در حال حاضر اسیستنت به‌سادگی سیری در دسترس کاربران آیفون نیست و شاید هرگز نتوان مانند دستیار اپل، با گفتن یک کلمه روی آیفون به آن دسترسی پیدا کرد.

درصورتی‌که به استفاده از دستیار گوگل روی آیفون خود علاقه‌مندید، شاید در آینده امکان آن فراهم شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)