خانهاخبار
اینتل با یک پردازنده 12 هسته‌ای به جنگ AMD می‌رود

اینتل با یک پردازنده 12 هسته‌ای به جنگ AMD می‌رود

یک وبسایت ایتالیایی گزارش داده است که کمپانی اینتل قصد دارد برای رقابت با پردازنده‌‌های سری Ryzen از کمپانی AMD، یک پردازنده 12 هسته‌ای را به بازار عرضه کند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۱

چندی پیش کمپانی AMD با رونمایی از پردازنده‌های سری Ryzen توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این سری پردازنده‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب پردازنده‌های اینتل شناخته می‌شوند و حتی توانسته‌اند تمامی رکوردهای جهانی را هم بشکنند؛ اما گفته‌شده است که اینتل قصد دارد باعرضه یک پردازنده 12 هسته‌ای، پاسخ قاطعی به AMD بدهد.

یک وب‌سایت ایتالیایی گزارش داده است که کمپانی اینتل در حال کار روی یک پردازنده 12 هسته‌ای از سری پردازنده‌های Skylake-X است که بتواند با پردازنده‌های سری Ryzen رقابت کند. البته اگر کمپانی اینتل را خوب نمی‌شناسید باید بگوییم که برخلاف AMD، اینتل در بازی با اعداد تبحر خاصی دارد و احتمالا می‌خواهد با بالا بردن رقم تعداد هسته‌ها به‌نوعی قدرت‌نمایی کند.

image

البته تکاپوی اینتل برای معرفی یک پردازنده 12 هسته‌ای نشان می‌دهد که این کمپانی از طرف AMD خطراتی را متوجه خود می‌داند. رقابت با AMD برای اینتل آسان نخواهد بود؛ زیرا AMD اغلب محصولاتش را باقیمتی پایین‌تر از محصولات اینتل عرضه می‌کند و این می‌تواند برای اینتل یک چالش باشد.

طبیعتا قیمت یک پردازنده 12 هسته‌ای ارزان تمام نخواهد شد؛ اما می‌توان امیدوار بود که داغ شدن تنور رقابت بین اینتل و AMD روی قیمت نیز تاثیرگذار باشد و حتی قیمت پردازنده‌های 6 و 8 هسته‌ای را نیز کاهش دهد؛ بنابراین اگر اینتل می‌خواهد با AMD رقابت کند، باید محصولاتش را در یک رده رقابتی ازلحاظ قیمت به بازار ارائه دهد.

البته خبر تولید پردازنده 12 هسته‌ای اینتل هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است و ممکن است کمپانی مذکور برنامه‌های دیگری برای رقابت با AMD در سر داشته باشد. پیش‌بینی شما چیست؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ایمان

۱۳۹۷/۲/۹
مشکلت اینه که تا حالا اصلا اینتل استفاده نکردی

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
اینتل در بحث رندرینگ چند پله بالاتر ازamd هست و قویتره

amir1975

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
بد نیست قبل از نظر گذاشتن یکمی تحقیق کنید تا مردم به حرفاتون نخندن.
AMD تایوانیه؟!
سال تاسیس هر دو شرکت رو میدونی؟
اینتل 1968 و AMD فقط یکسال بعد یعنی 1969!
من با هر دو کار کردم، در یک رنج قیمتی CPU های AMD یک سر و گردن بالاترند.
فرضا شما با بودجه 650 تومان، الان میتونید AMD FX 8350 و یا Corei5 نسل 3 انتخاب کنید، ولی 8350 در قدرت پردازش در حد Corei7 هست. اینم مدرک از معتبرترین سایت بنچمارک دنیا :
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+FX-8350+Eight-Core

ایرانی

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
فقط اینتل

سامان

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
اینتل یک شرکت آمریکایی می باشد که قبل از اینکه AMD وجود داشته باشه مشغول به کار بوده و تا الان هیچگونه اشتباهی در تولیداش اعم از داغ کردن بیش از حد پردازشگر و پایین بودن فرکانس بر حسب 64 بیتی بودن پردازشگر مثل AMD هم تا الان نداشته و بر خلاف AMD که یک شرکت تایوانی می باشد و قیمت های همیشه پایین CPU و لوازم الکترونیکی ساخته خودش فقط توانسته فروش خوب داشته باشه برای کسانی که توان مالی سیستم های قویتر و بهتر اینتل رو نداشتند می باشد و کاملا شما این مسئله رو زمانی متوجه میشوید که چقدر تفاوت کنار یکدیگر دارند که با هر دو سیستم یکسان اما با CPU دو شرکت کار کرده باشید که این فاصله قیمت را دارا می باشد و واقعا اینتل یک سر و گردن بالاتر می باشد.
اینتل با سی پی یو های سری CORI خودش توانسته در 10 سال متوالی در صدر بالا بمونه و AMD بعد از 10 سال تازه یک CPU ساخته که بتونه توان رقابت با اینتل رو داشته باشه که اونم بدون جواب نمیمونه