خانهاخبار
سامسونگ نسخه پرمیوم پردازنده‌های سری ۹ اکسینوس را با فناوری ۱۰ نانومتری معرفی کرد

سامسونگ نسخه پرمیوم پردازنده‌های سری ۹ اکسینوس را با فناوری ۱۰ نانومتری معرفی کرد

سامسونگ در MWC 2017 از پردازنده اکسینوس 8895 رونمایی کرد. این اولین چیپست پردازنده سامسونگ است که از پیشرفته‌ترین فناوری پردازش در بازار یعنی FinFET ۱۰ نانومتری با ساختار ترانزیستور سه بعدی بهره می‌برد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۲

شرکت سامسونگ الکترونیکس، پیشرو در فناوری نیمه‌هادی‌های پیشرفته، روز یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ در جریان کنگره موبایل MWC2017 راه‌اندازی جدیدترین نسخه پردازنده اپلیکیشن (AP)، یعنی اکسینوس ۹ سری ۸۸۹۵ را اعلام کرد. این اولین چیپست پردازنده سامسونگ است که از پیشرفته‌ترین فناوری پردازش در بازار یعنی FinFET ۱۰ نانومتری با ساختار ترانزیستور سه بعدی بهره می‌برد. این پردازنده در مقایسه با فناوری ۱۴ نانومتری، ۲۷ درصد افزایش عملکرد و ۴۰ درصد مصرف کمتر انرژی را به همراه دارد.

پردازنده‌های جدید اکسینوس ۹ سری ۸۸۹۵ اولین پردازنده‌هایی در نوع خود هستند که به صورت داخلی مجهز به یک مودم LTE گیگابیت با امکان پشتیبانی از تجمیع پنج حامل یا 5CA است. این دستگاه امکان انتقال سریع داده با حداکثر سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه جریان ورودی در حالت پشتیبانی 5CA و ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه جریان خروجی از 2CA را فراهم می‌کند.

اکسینوس ۸۸۹۵ یک پردازنده هشت هسته‌ای شامل چهار هسته CPU با طراحی خاص نسل دوم سامسونگ، در کنار چهار هسته Cortex®-A53 است که امکان عملکرد بهینه و صرفه‌جویی در انرژی را فراهم می‌کند. این پردازنده جدید با استفاده از فناوری اتصال منسجم سامسونگ (SCI) و معماری سیستم همگون، امکان محاسبات سریعتر در انواع زیادی از برنامه‌ها مانند هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را فراهم می‌کند.

image

پردازنده اکسینوس ۸۸۹۵ همچنین با استفاده از یک GPU قدرتمند و کدک چند حالته (MFC) در کنار عملکرد گرافیکی سه بعدی نسل آینده، تجربه چندرسانه‌ای بدون اختلالی را فراهم کرده و با بهره ‌بردن از Mali™-G71 GPU شرکتARM®، تاخیر در 4K UHD VR را به حداقل می‌رساند.

این پردازنده همچنین با داشتن یک MFC پیشرفته از ضبط و اجرای ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K UHD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. اکسینوس مجهز به فناوری پردازش ویدیویی است که از طریق افزایش کیفیت تصویر امکان تجربه‌ای با کیفیت بالاتر را فراهم می‌کند. مثلا در مورد برنامه‌های واقعیت مجازی، پردازنده اکسیونس ۸۸۹۵ تجربه ویدیویی واقعگرایانه و ایمرسیوی را با رزولوشن 4K فراهم می‌کند.

پردازنده اکسینوس ۸۸۹۵ یک واحد پردازنده مجزا برای تقویت راه حل‌های امنیتی لازم برای پرداخت‌های موبایلی دارد که از تشخیص عنبیه چشم یا اثر انگشت استفاده می‌کند و همچنین یک واحد پردازش دید (VPU) دارد که می‌تواند اشیا یا حرکات را با هدف رهگیری بهتر ویدیو، پردازش بهتر تصویر پانورامیک و فناوری دید ماشین، شناسایی و تحلیل کند.

بن هور، معاون رئیس بازاریابی سیستم‌های LSI در سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «نسخه جدید اکسیونس ۹ سری ۸۸۹۵ علاوه بر ساخت مبتنی بر فناوری پردازش FinFET ۱۰ نانومتری، فناوری‌های پیشرفته سامسونگ شامل یک CPU با طراحی خاص نسل دوم، مودم LTE گیگابیت و غیره را نیز در خود جای داده است. با داشتن فناوری‌های پیشرفته این صنعت شامل VPU، پردازنده اکسینوس ۸۸۹۵ محرک نسل بعدی گوشی‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و سیستم خودکار اطلاعات و سرگرمی خواهد بود.»

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

Ahmad

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
سلام دوستان
من واقعا موندم بعضی از دوستان چرا اینقدر کم بین هستن، اگه الان اپل اینو زده بود تو بوق و کرنا میکردن، بعدش اصلن نمیدونن چی هست و میان نظر میدن،اخه داداش من سی سال پیش رفتی یه گوشی تو دست رفیقت دیدی که هنگ میکنه و بعد شصت سال میخوای بگی.
من خودم از s3 به بعد هر سال دارم سامسونگ میگیرم و خدمتت عرض کنم که هر سال داره بهتر میشه، الانم s7 دارم و به هیچ عنوان هنگ نمیکنه، در ضمن دوست عزیز هنگ کردن لزوما به خود گوشی بر نمیگرده و به سیستم عامل هم مربوطه، همینه دیگه مطالعه ندارین و کلا هیچی راجب به تکنولوژی نمیدونین بعد نظر میدین، شما برو کارهایی که سامسونگ واسه پیشرفت علم کرده بخون بعد بیا بگو فلان و ....
اگه الان ما به این مرحله رسیدیم به خاطر تلاش همشونه.
هم سامسونگ هم اپل هم سونی و .....
واقعا همشون دارن تلاش میکنن و با هم تعامل دارن، بعد ما همش میزنیم تو سروکله خودمون، چرا آخه.؟؟؟؟؟؟

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
دقیقا همینطور که آقا سعید گفتن هر دو پردازنده ساخت سامسونگه.
لینک سایت کوالکام:
https://www.qualcomm.com/news/snapdragon/2016/11/17/get-small-go-big-meet-next-gen-snapdragon-835
گفته خود کوالکام در مورد تکنولوژی ساخت snap835:
Samsung’s new 10nm FinFET process, for instance, allows up to a 30 percent increase in area efficiency with a 27 percent improvement ......

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
فیلمبرداری 4k با 120 فریم در ثانیه!! شرط میبندم هنگیتون توان تولید تراشه با توان فیلمبرداری QVGA با 10 فریم هم نداره? حالا بگذریم Snap835 هم با فناوری FinFET 10 nm سامسونگ تولید شده?

حسین

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
حرص نخور رضا هنوز چند ماه تا ورشکستگی اچ‌تی‌سی مونده و همچنان میتونی با خرید گوشی از ورشکسته تایوانی از هنگ لذت ببری?

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
رامین جان اصلا با سامسونگ کار کردی که میگی هنگ میکنه؟مطمئنا نه اگر هم دیدی هنگ میکنه گوشیت فیکه و بهت قالب کردن.البته هنگ رو در گوشی های سطح پایین مثل اچ تی سی میبینم نه سامسونگ