خانهاخبار
مرجع خانواده 5G، نسل جدید راه‌حل‌های زیرساختی سامسونگ

مرجع خانواده 5G، نسل جدید راه‌حل‌های زیرساختی سامسونگ

سامسونگ که هم‌اکنون نقش رهبری صنعت فضای مجازی مخابرات را ایفا می‌کنددر نمایشگاه MWC 2017 از برداشتن قدم‌های بیشتر در اجرایی شدن نسل پنجم شبکه تلفن همراه خبر داد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۰

سامسونگ روز یک‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ در کنگره جهانی موبایل بارسلون، MWC 2017 از آماده شدن نسل جدید راه‌حل‌های زیرساختی ‌خود خبر داد. یک کتابخانه‌ مجازی کاربردهای شبکه 5G، به عنوان بخشی از برنامه گسترده تجاری‌سازی 5G معرفی شد. در حال حاضر نسخه‌های پیش تجاری این راه‌حل اجرایی شده است. این برنامه‌ها در حال حاضر به عنوان نسخه پیش‌تجاری برای آزمایش 5G در سال ۲۰۱۷ استفاده می‌شوند.

سوهایانگ چونگ، رئیس بخش آزمایشگاه‌های ابری نسل جدید ارتباطات سامسونگ الکترونیکس در مورد مجازی‌سازی شبکه‌های 5G می‌گوید: «مجازی‌سازی یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های نسل آینده است. ما تجربیات موفقی در دو سال گذشته از برنامه شبکه مجازی (NFV) کسب کردیم و اکنون خرسندیم که یک راه‌حل تجاری داریم تا بتوانیم آزمایش‌های 5G خود  براساس آن پیاده‌ کنیم.»

راه‌حل‌های زیرساختی نسل جدید سامسونگ براساس قواعد مجازی‌سازی، استقلال سخت‌افزاری و پلتفرم‌های آزاد ساخته شده است.

با مهاجرت به محیطی کاملا مبتنی بر نرم‌افزار، نسل جدید راه‌حل‌های زیرساختی، انعطاف بسیار بیشتری در حوزه مقیاس‌پذیری و پیاده‌سازی پیکربندی‌ها از خود نشان می‌دهد. به این ترتیب توانایی این را دارند تا از منابع سخت‌افزاری سرورهای خود را به بهترین نحو استفاده کنند و این امکان را خواهند داشت تا منابع خود را از چندین دیتاسنتر مختلف تامین کنند.

این در حالی است که عملگرهای مختلف شبکه (در اینجا شبکه‌های مجازی) به قسمت‌های نرم‌افزاری مختلفی تقسیم می‌شوند که اصطلاحا تجزیه نامیده می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود تا بتوان منابع سخت‌افزاری را براساس عملکرد آن بخش خاص تقسیم کرد.

image

نکته مهم این است که عمل تجزیه به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا بتوانند به برخی از عملگرهای خود تنها زمانی که سرویس می‌دهند منابعی را تخصیص دهند.

در نهایت با استفاده از تجزیه می‌توان شبکه را به بخش‌های مختلف تقسیم کرد. در این حالت چندین زیرشبکه مجازی در عین مصرف بهینه انرژی می‌توانند به عنوان واحدهای جدا ترافیک را گرفته و آن را مدیریت کنند در حالی که مصرف بهینه‌ای دارند.

مارک لوئیزون، معاون ارشد بخش شبکه سامسونگ آمریکا می‌گوید: «ما در آزمایشگاه‌های ایالات متحده، تست‌های مختلفی را بر روی راه‌حل‌های زیرساختی سامسونگ انجام داده‌ایم که نتایج حاصل از آن فوق‌العاده مثبت بوده است.»

به گفته لوئیزون، یکی از چالش‌های احتمالی در این برنامه درهم‌آمیختگی مودم‌های وایرلس خانگی با زیرساخت‌های مخابراتی خطوط ثابت بود. ولی راه‌حل‌های زیرساختی ما بدون هیچ گونه مشکلی از پس آن بر آمدند.

سامسونگ هم‌اکنون نقش رهبری صنعت فضای مجازی مخابرات را ایفا می‌کند و اکنون این شرکت دانش گسترده‌ای در پیاده‌سازی و اجرای شبکه‌های مجازی در دنیا دارد.

مجازی‌سازی شبکه‌های زیرساخت یکی از اهداف اصلی و آینده سامسونگ در این صنعت است. همچنین به عنوان یک فروشنده محصولات شبکه این شرکت سعی می‌کند تا نسل آینده راه‌حل‌های زیرساختی خود را گسترش دهد و با تجهیزات رادیویی اپراتورها همگام کند، از جمله این راه‌حل‌ها می توان به رادیوی جدید 5G، LTE و وای‌فای اشاره کرد. که قابلیت‌های گسترده‌ای برای بهتر کردن سرویس‌دهی و ساده‌سازی برنامه‌ریزی شبکه از ویژگی‌‌های بارز آن است.

سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۱۵ به خاطر پیاده‌سازی راه‌حل‌های مجازی هسته AdaptiV خود برای اپراتورهای کره‌ای خبرساز شد. این حرکت بزرگترین پیاده‌سازی تجاری یک شبکه مجازی (NFV) برای اپراتورها در آن زمان بود. این حرکت به این دلیل بود که این شرکت‌ها می‌خواستند ترافیک دستگاه‌های IOT را در آن زمان از شبکه اپراتور به این شبکه مجازی انتقال دهند. از آن موقع تا حالا به خاطر افزایش ترافیک IOT و تماس از طریق ال‌تی‌ئی (VoLTE) این شبکه چندین بار افزایش حجم پیدا کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
احسنت به سامسونگ واقعا بهترینه

milads8

۱۳۹۵/۱۲/۱۰
wooooooooooooooooooooow