خانهاخبار
معرفی مودم‌های LTE کوالکام و اینتل با سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه

معرفی مودم‌های LTE کوالکام و اینتل با سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه

شرکت‌های کوالکام و اینتل هر کدام یک مودم LTE جدید معرفی کرده‌اند که سرعت دانلودی بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد. تراشه‌های Qualcomm و Intel احتمالا تا اواسط سال 2018 در گوشی‌ها به کار گرفته نخواهند شد.
۱۳۹۵/۱۲/۴

شرکت‌های مخابراتی و سازندگان تلفن هوشمند در حال پیگیری برنامه‌های خود برای ارائه سرعت 5G در آینده هستند، اما فناوری 4G LTE کنونی همچنان در حال بهبود است. در آستانه کنگره جهانی موبایل 2017 در بارسلون اسپانیا، کوالکام و اینتل، رقبای عرصه تراشه‌سازی، هر دو مودم‌های LTE جدید با پشتیبانی از سرعت بیشتر معرفی کردند.

image

تراشه کوالکام اسنپدراگون X20 نام دارد و هفتمین چیپست کوالکام با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های LTE است. این تراشه دومین محصول کوالکام است که از فناوری Gigabit LTE پشتیبانی می‌کند. به گفته کوالکام، این مودم از سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این مودم با استفاده از تجمیع حامل‌ها سرعتی در این حد ارائه می‌کند. دیوایس مجهز به این تراشه می‌تواند 12 اتصال مجزای دیتا با شبکه برقرار کند که سرعت هر کدام 100 مگابیت بر ثانیه است. سرعت آپلود تراشه Snapdragon X20 مانند سرعت دانلود آن بالا نیست، ولی با وجود این، سرعت 150 مگابیت بر ثانیه آن قابل توجه است.

چند نکته در مورد این تراشه وجود دارد که باید از آن مطلع باشیم. مهم‌ترین نکته اینکه نمونه‌های اولیه تراشه Snapdragon X20 به‌تازگی به سازندگان گوشی‌های هوشمند داده شده است و آن‌ها تا اواسط سال 2018 از این تراشه‌ها در گوشی‌های جدید استفاده نخواهند کرد. موضوع دیگر نیز این است که شبکه‌های ال‌تی‌ای کنونی در عمل توان ارائه سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ندارند.

اینتل نیز بیکار ننشسته است تا مهم‌ترین رقیبش همه بازار LTE را به دست آورد. این کمپانی نیز مودم جدیدی بانام XMM 7560 معرفی کرده که پنجمین تراشه این شرکت با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های LTE است. چیپست XMM 7560 سرعت دانلودی «بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه» دارد و سرعت دانلود آن 225 مگابیت بر ثانیه است. مودم جدید اینتل نیز از تکنولوژی مشابه کوالکام برای دستیابی به این سرعت استفاده می‌کند.

سرعت ادعاشده برای چیپ اینتل همچون سرعت تراشه کوالکام عالی به نظر می‌رسد، اما رسیدن به آن در شبکه‌های فعلی احتمالا مقدور نیست. به گفته اینتل، نمونه‌های اولیه XMM 7560 در نیمه اول سال 2017 به سازندگان گوشی تحویل داده می‌شود و این بدان معناست که تا سال 2018 شاهد دیوایسی با این تراشه‌ها نخواهیم بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sina kaya

۱۳۹۵/۱۲/۶
میلاد برو تو سایتای دیگه ببین گیگابایت هس فک کنم تو زومیت باشه

میلاد

۱۳۹۵/۱۲/۴
گیگابیت با گیگابایت اشتباه گرفته نشه. 1 گیگابیت یعنی 125 مگابایت.

earl

۱۳۹۵/۱۲/۴
من پارسال تو تهران که نت شبانه گرفته بودم طرفا ساعت ۳ بود
یادمه یهو سرعت دانلود رسید به 6 مگابایت و جالبه نوسان هم نداشت
یادمه گریه ام گرفته بود و تونستم
دو بار بسته ی 22 گیگ شبانه رو تموم کنم
بگذریم...
الان اونا سرعت دانلودشون از سرعت کپی فایل تو سیستم من بیشتر تازه راضی ام نیستن میخوان بهبودشم بدن
.
.
.
.
دانلود 1 گیگ بر ثانيه -_-
-_-
???
بعد بپرسین چرا جوونا افسرده ان
.
خب همین خبرا رو پخش میکنین آدم از همه چی نا امید ميشه دیگه