خانهاخبار
بی وای دی سانگ؛ قوی‌ترین شاسی بلند BYD در ایران

بی وای دی سانگ؛ قوی‌ترین شاسی بلند BYD در ایران

نمایشگاه تهران: یکی از بهترین و جدیدترین خودروهای چینی نمایشگاه امسال تهران، در غرفه کارمانیا قرار داشت؛ بی وای دی سانگ سال آینده برای رقابت با چری تیگو 7 به کشورمان می‌آید.
۱۳۹۵/۱۱/۳۰

یکی از معروف‌ترین سلسله‌های پادشاهی در تاریخ چین، سلسله سانگ است که بعد از فروپاشی سلسله تانگ (قدرتمندترین امپراطوری تاریخ چین) برسر کار آمد و حکمرانی‌اش بیش از سه قرن طول کشید. می‌گویند سانگ نخستین دولت جهان بود که پول کاغذی را رواج داد و همچنین در زمان این سلسله بود که باروت در چین ابداع شد. ولی امروز درس تاریخ نداریم! این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم: تانگ و سانگ بزودی به ایران می‌رسند!

سانگ؛ رقیب چینی ویتارا

بی وای دی سانگ، در آخرین ماه‌های سال 2015 وارد بازار چین شد. سانگ با همان پلتفرم بی‌وای‌دی S6 ، نخستین محصول کارمانیا در ایران، ساخته شده و حتی همان ابعاد و اندازه‌های S6 را دارد. سانگ در چین هم با پیشرانه 1.5 لیتری توربو و هم با پیشرانه 2.0 لیتری توربو عرضه می‌شود و خوشبختانه نسخه حجیم‌ترش، که استاندارد یورو5 دارد، به ایران آمده است. مشخصات این پیشرانه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

پیشرانهقدرتگشتاورگیربکس
2.0L-Turbo203hp320nm6 سرعته اتومات

سانگ، چهارمین محصول کارمانیا برای بازار کشورمان است و باید از سال آینده با مهم‌ترین رقیبش، چری تیگو 7، در ایران رقابت کند. همچنین سوزوکی گرند ویتارا نیوفیس و حتی ام‌جی RX5 ، که ممکن است ام‌جی پارس اواخر 96 آن را به ایران بیاورد، دیگر رقیب چینی سانگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی چری تیگو 7 در ایران

معرفی سوزوکی گرندویتارا نیوفیس

بی‌وای‌دی سانگ در بازار ایران با ویژگی‌های زیر تحویل مشتریان می‌شود:

  • اتولایت / دی‌لایت
  • کمکی ترمز / ترمز پارک
  • شیشه‌های سولار سبز رنگ
  • کروز کنترل / کنترل پایداری
  • سانروف دوحالته برقی / پانوراما
  • سنسور پارک جلو و عقب / سنسور باد تایر
  • آینه‌های تاشو برقی با گرمکن / آینه الکتروکرومیک عقب
  • فرمان هیدرولیکی با تنظیم ارتفاع / دکمه‌های چندکاره روی فرمان
  • تهویه دوگانه اتومات / دریچه‌های تهویه عقب / فیلتر گرد و غبار
  • صفحه کیلیومتر دیجیتال / مانیتور کنسول / 9 اسپیکر / نویگیشن / بلوتوث
  • صندلی 8 حالته برقی راننده با حافظه / صندلی 6 حالته دستی سرنشین جلو

تانگ؛ برادر هیبریدی سانگ

سانگ همچنین یک مدل بسیار خاص دارد که پیشرانه هیبریدی داشته و نامش تانگ است. با اینکه نام بی‌وای‌دی هنوز در بازار کشورمان نام جاافتاده‌ای نیست ولی باید بدانید که همین کمپانی سال 2016 بیش از 100 هزار دستگاه خودرو هیبریدی و برقی فروخت که نسبت به سال 2015 جهش 64 درصدی داشت. اما درمیان محصولات سبز این کمپانی، پرفروش‌ترین خودرو چیزی نیست جز بی‌وای‌دی تانگ.

image

تانگ نخستین‌بار در نمایشگاه پکن 2014 رونمایی شده بود و قرار بود از اواسط 2015 به بازار چین بیاید ولی عملا در سه ماهه اول 2016 وارد بازار چین شد ولی خیلی زود با ستقبال مشتریان چینی مواجه شد طوریکه با فروش بیش از 30 هزار دستگاه، پرفروش‌ترین هیبریدی بازار چین لقب گرفت. 

 طولعرضارتفاعفاصله محوریحجم باکرینگ و لاستیک
بی‌وای‌دی سانگ4565mm1830mm1720mm2660mm66L225/60R18
بی‌وای‌دی تانگ4815mm1855mm1720mm2720mm53L235/55R18

تانگ پلتفرم مشابهی با سانگ دارد با این تفاوت که به دو موتور الکتریکی قدرتمند نیز تجهیز شده که یکی در محور عقب و دیگری در محور جلویی قرار دارد. تانگ بدلیل مجوع قدرت تولیدی پیشرانه‌اش و همچنین شتابگیری عالی، قدرتمندترین و سریع‌ترین هیبریدی چینی لقب گرفته است.

پیشرانه بنزینی 2.0 لیتری توربو203hp320nm
موتورالکتریکی جلو147hp250nm
موتور الکتریکی عقب147hp250nm
مجموع قدرت498hp
گیربکس6 سرعته اتومات
سیستم محرکهدو دیفرانسیل فول تایم
شتاب4.9 ثانیه
سرعت180 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی هیبریدی2 تا 2.4 لیتر
پیمایش در حالت برقی60 تا 80 کیلومتر

پویا سالاری، مدیرعامل کارمانیا، اوایل بهمن‌ماه و در حاشیه افتتاح رسمی خط تولید این شرکت گفته بود کارمانیا در حال بررسی امکان مونتاژ تانگ در ایران است که در صورت قطعی‌شدن آن، تانگ نخستین هیبریدی تولیدشده در ایران خواهد بود. ظاهرا اصلی‌ترین مسله کارمانیا نحوه حمل باتری‌های تانگ است؛ آقای سالاری در این‌باره می‌گوید:

آوردن باتری‌های خودروهای هیبریدی و برقی برای مونتاژ، فرایند خاصی دارد و به هر روشی نمی‌توان این باتری ها را حمل کرد. در صورتی که کارشناسان بی‌وای‌دی و کارمانیا در خصوص فرایند مونتاژ به نتیجه برسد، سال آینده تانگ را با قیمتی مناسب به خط تولید می‌آوریم.

چه قیمتی دارد؟

در بازار چین مدل دو لیتری سانگ بین 140 تا 150 هزار یوآن قیمت دارد که حدود 40 هزار یوآن از مدل دو لیتری S6 گران‌تر است. بنابراین باید منتظر قیمتی در حدود 130 میلیون تومان برای سانگ باشیم. و اما مدل هیبریدی‌اش! تانگ بسته به نوع باتری‌هایش در چین 250 تا 280 هزار یوآن قیمت دارد که یعنی در صورت ورود به ایران حداقل دوبرابر قیمت سانگ و چیزی حدود 290 میلیون تومان قیمت دارد. با اینکه چنین قیمتی برای یک خودرو چینی زیاد است اما فراموش نکنید که همین چینی سریع‌تر از کاین و کم‌مصرف‌تر از تویوتا پریوس است و می‌تواند در شتابگیری پابه‌پای باکستر حرکت کند!

بیشتر بخوانید:

معرفی تویوتا پریوس در ایران

معرفی پورشه باکستر در ایران

قیمت انواع خودروهای چینی

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

ممد

۱۳۹۶/۱۰/۵
چین اساسا بخاطر تکنولوژی پایینتر ماشین هاش گرانتر در میاد و اصلاً دلیل نداره چه خودشان چه خارجی ها ماشین چینی بخرن ولی در ایران دلایل زیادی هست ، ماشین خارجی گمرک خیلی بالایی می خوره و خیلی از آپشنهاش باز میشه و جداگانه باید خریداری شود چیزی در حدود 3 برابر در میاد که این قیمت مصنوعی است و آیه نازل نشده همیشه شرایط گمرکی خودرو و نوع واردات آن اینطوری باشد.

ahdhah

۱۳۹۶/۴/۱
این برند کلا با طراحی داشبورد مشکل داره .تا حالا ندیدم ی داشبورد درس طراحی کنه

وحید

۱۳۹۵/۱۲/۲
خدمت دوستان که اینهمه سنگ المانی یا بقبه برندها روبه سینه میزنن اگر چین نبود خیلی از لوازمی که الان همه استفاده میکنندر دسترس یا قدرت خرید همه نبود این وصله که این ماشین چینیه وبدردنمیخوره بی معنیه ادم باید خیلی کممطالعه باشه که پیشرفت صنعت رونبینه اونهم برای چین محصولات چینی بازار امریکاواروپا روهم گرفتارکرده همین صحبت حدود 15 سال پیش برای ماشین کره ای بودکه مگه کره هم ماشین میسازه حدود 35 سال پیشهم برای ژاپن بودکه مگه ژاپن هم خودرومیسازه قابل توجه افراد کم مصالعه خودروبرقی به مراتب شتاب بهتری داره از خودرو درون سوز نمونه تسلا مدل S P100D رکوردی زده که هنوز کسی نتونسته بزنه 0 تا 100 فقط 2/2 ثانیه لطفا بیشتر مطالعه کنید خیلی بچهگانه جواب ندید که چینیه کی پول میده من ترجیح میدم به همون بی ام و

Shayan

۱۳۹۵/۱۲/۱
هر بلایی بیاد سرمون حقمونه!!!چون همه واسش صف میکشن

Amir

۱۳۹۵/۱۲/۱
دوست عزیز موتور الکتریکی تو حرکت و شتاب گیری با موتور بنزینی فرق داره (میتونید تو اینترنت دقیق سرچ کنید) و سریع تر هست