خانهاخبار
نرم‌افزار سلامتی سونی می‌تواند میزان کالری غذا را تشخیص ‌دهد

نرم‌افزار سلامتی سونی می‌تواند میزان کالری غذا را تشخیص ‌دهد

سونی توانسته با توسعه هوش مصنوعی اپلیکیشن سلامتی‌اش به قابلیتی دست پیدا کند که مدت‌ها منتظر آن بوده‌ایم: تشخیص نوع و میزان کالری غذا تنها به کمک عکس آن.
۱۳۹۵/۱۱/۲۷
image

امسال همه جا صحبت از دستیاران شخصی دیجیتال است، اما چرا کسی به مربی شخصی دیجیتال اهمیتی نمی‌دهد؟ سونی اخیرا بر روی اپلیکیشن سلامتی خود، Lifelog، کار کرده و اکنون این اپلیکشین به قابلیتی مجهز شده است که می‌تواند غذایی که می‌خواهید بخورید را آنالیز کند. کار با این قابلیت آسان است: کافیست از غذایی که می‌خواهید بخورید یک تصویر تهیه کنید و باقی کارها را به هوش مصنوعی نرم‌افزار بسپارید که غذایتان و میزان کالری آن را تشخیص دهد.

این اپلیکیشن می‌تواند بر اساس عادات غذایی شما و هدفی که برای خودتان تعیین کرده‌اید، به شما یک رژیم غذایی پیشنهاد دهد. بنابراین Lifelog چیزی بیش از آن است که به شما بگوید دست از خوردن کیک خامه‌ای بکشید، بلکه به شما کمک می‌کند برای خودتان یک رژیم غذایی بلند مدت تنظیم کنید تا بتوانید زندگی سالم‌تری داشته باشید.

image

Lifelog نام اپلیکیشن سلامتی سونی است که با همه انواع گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند سازگاری دارد. البته این قابلیت در حال حاضر تنها در کشور ژاپن فعال شده و هدف فعلی سونی استفاده از آن برای افزایش سطح سلامتی کارکنانش اعلام شده است. با این وجود هنوز از میزان دقت این اپلیکیشن و اینکه قادر است چه طیفی از غذاها را تشخیص بدهد، اطلاعاتی در دست نیست.

گوگل در سال 2015 بر روی چنین نرم‌افزاری کار می‌کرد که بتواند به کمک تصویر غذا، نوع آن و میزان کالری‌اش را حدس بزند. این شرکت حتی در آن زمان یک پتنت برای این تکنولوژی ثبت کرد، اما آن نرم‌افزار هرگز به مرحله انتشار نرسید.

اپلیکیشن Lifelog سونی را می‌توانید از گوگل پلی استور دریافت کنید.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سید

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
این سوسول بازیا واسه خارجیاست ایرانیای عزیز کالری براشون معنایی نداره فقط میخورن که سیر بشن

سید

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
تو ایران غیرفعالش میکنن چون اگه کار کنه دیگه کسی چیزی نمیخره از مواد غذایی داخلی

kamran

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
سونی همیشه به فکر سلامت کاربراش هم بوده و برنامه های متعددی هم در این باره ساخته مثل همین برنامه جالب .
سونی فقط به فروش و تبلیغات و اخبار و .... توجه نداره بلکه به کاربراش هم اهمیت میده.

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
ههههه عمرا بتونه کالری گوشت هورمونی تو آبگوشت رو بگه