خانهاخبار
دستیار صوتی Bixby سامسونگ بر پایه S Voice توسعه داده می‌شود

دستیار صوتی Bixby سامسونگ بر پایه S Voice توسعه داده می‌شود

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به گلکسی S8 و نوت 8 اضافه می‌شود دستیار صوتی Bixby است که قرار بود بین رقبایی مانند سیری و گوگل اسیستنت حرفی برای گفتن داشته باشد. حال اعلام شده که این دستیار جدید بر پایه دستیار صوتی قبلی سامسونگ، S Voice، توسعه داده می‌شود.
۱۳۹۵/۱۱/۲۵

بر اساس خبرهایی که اخیرا منتشر شده است، گلکسی S8، که اوایل بهار معرفی می‌شود، به دستیار هوشمند صوتی مجهز به هوش مصنوعی با نام بیکسبی مجهز است. اولین زمزمه‌ها از وجود دستیار صوتی هوشمند در گوشی‌های جدید سامسونگ، به خصوص گلکسی S8، زمانی شنیده شد که سامسونگ رسما اعلام کرد شرکت Viv Labs را خریده است. Viv Labs یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی است که خالق سیری (دستیار هوشمند شرکت اپل) است. بنابر همین موضوع، بسیاری تصور می‌کردند که بیکسبی بر پایه فناوری‌هایی تولید می‌شود که در خلق سیری به کار رفته است.

اما طبق خبر جدیدی که امروز منتشر شد، دستیار صوتی بیکسبی بر اساس فناوری‌هایی تولید می‌شود که سامسونگ پیش‌تر و در تولید S voice، دستیار(نه چندان هوشمند) قبلی خود، به کار گرفته بود.

شرکت Viv Labs در توسعه هوش مصنوعی برای دستیارهای هوشمند مجازی تجربیات بسیار خوبی دارد. دستیار هوشمند سیری را، که امروز در آی دیوایس‌ها شاهدش هستیم، این شرکت توسعه داد و مدتی بعد اپل این دستیار صوتی را از او خرید، اما شرکت همچنان در جای خود باقی ماند و به فعالیت خود ادامه داد.

اما حال اعلام می‌شود که بیکسبی سامسونگ بر پایه سیری و فناوری‌های آن توسعه داده نمی‌شود و از فناوری‌های به‌کاررفته در S Voice بهره‌مند است. دستیار صوتی S Voice یکی از سرویس‌های جذاب پرچم‌داران سامسونگ در زمان خود بود که توانایی اجرا و پاسخگویی به فرمان‌های صوتی محدودی را داشت، اما پس از مدتی سامسونگ تلاش برای بهبود آن را کنار گذاشت و این دستیار در نسل‌های متفاوت پرچم‌داران سری گلکسی تغییر چشمگیری به خود ندید. با توجه به تصمیم سامسونگ مبنی بر ارائه یک دستیار هوشمند مجازی جدید، امیدواریم که این‌بار یک دستیار صوتی قدرتمند و جالب جایگزین S Voice شود. پیش‌بینی شما چیست؟

 

 

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

آرمان

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
خیلی مونده تا به Siri برسه?

حسین

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
رابط کاربری جدید سامسونگ دقیقا همون تاچ‌ویزه با تغییرات جزئی تو که هیچی ندیدی بیخود حرف نزن. رابط کاربری اچ تی سی اندروید خام هست و رابط کاربری سامسونگ هیچ شباهتی به اندروید خام نداره اینو هر بچه‌ای متوجه میشه. سامسونگ دستیار صوتی خودش رو برای رقابت با برترین های بازار میسازه نه مثل اچ تی سی ورشکسته که خودش تو کنفرانس گفت که دستیارصوتی ما قصد رقابت با بقیه رو نداره یعنی خودش میدونه در برابر بقیه از پیش بازنده است???? خود مسئولین اچ تی سی کم آوردن این آقا هنوز تو خیالات سیر میکنه????

yashar2080

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
هر چی که از این اون کپی کرده ناقص بوده و گند زده و همیشه یه ورژن دیگه شو بیرون داده.... اون از سیستم عامل مسخره اش...که کلا جمعش کرد و یکی دیگه داد که کپی برابر اصل اندرویده .... اون از رابط کاربریش که بلکل گند زد و پارسال جمعش کرد و باز یکی دیگه کپی کرد(دقیقا شده رابط کاربری اچ تی سی )....اینم از دستیار صوتیش