خانهاخبار
رسما تایید شد: LG G6 به اسنپدراگون 821 مجهز است

رسما تایید شد: LG G6 به اسنپدراگون 821 مجهز است

تصویری از اسلاید محرمانه ال جی در CES 2017 نشان می‌دهد گوشی LG G6 به تراشه اسنپدراگون 821 مجهز است. ظاهرا ال جی ترجیح داده است از چیپ اسنپدراگون 835 صرف نظر کند و گوشی جی6 را هفته‌ها پیش از گلکسی اس8 سامسونگ وارد بازار کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۳

گوشی پرچم‌دار LG G6، روز 26 فوریه رسما رونمایی خواهد شد و همه نشانه‌ها، از یک دیوایس جذاب خبر می‌دهد. انتظار می‎رود ال جی از طراحی ماژولار G5 در این گوشی استفاده نکند و گوشی جی6، صفحه‌نمایش تقریبا بدون لبه داشته باشد. دوربین دوگانه و سیستم پرداخت موبایلی ال‌جی، دیگر ویژگی‌های مورد انتظار هستند. یکی از موردبحث‌ترین موضوعات در مورد این گوشی، پردازنده‌ای است که در قلب موبایل G6 جا خواهد گرفت.

سامسونگ شرکتی است که پردازنده اسنپدراگون 835 را برای کوالکام تولید می‌کند و به دلیل همین شراکت، طبق گزارش‌ها انحصار تولیدات اولیه این چیپ را برای استفاده در گوشی Galaxy S8 حفظ کرده است؛ گلکسی اس8، چند هفته پس از جی6 معرفی می‌شود. برخی امیدوار بودند این شایعات غلط باشد و گوشی G6، با آخرین و بهترین تراشه کوالکام عرضه شود اما تایید شد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. گوشی ال جی جی6 به پردازنده کوالکام 821 مجهز خواهد بود.

image

تصویری از اسلاید ارائه محرمانه ال‌جی در نمایشگاه CES 2017، استفاده از تراشه اسنپدراگون 821 در موبایل G6 را تایید می‌کند. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا ال جی تصمیم گرفته گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را با تراشه سال قبل عرضه کند؟ پاسخ این سوال جالب است. بر اساس پیش‌بینی‌های سامسونگ از فروش Galaxy S8 در هفته‌های اول، هر شرکتی که بخواهد از Snapdragon 835 در گوشی خود استفاده کند، باید تا اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن صبر کند. بنابراین ال جی اگر می‌خواست گوشی جی6 را با چیپ 835 عرضه کند، باید پرچم‌دار خود را هفته‌ها پس از Galaxy S8 وارد بازار کند. احتمالا برخی مشتریان چند ماه برای خرید G6 با اسنپدراگون 835 صبر می‌کردند اما از دیدگاه تجاری، انتخاب تراشه 821 توسط ال جی، کار هوشمندانه‌ای بود.

اکثر مشتریان بیش از اندازه به تراشه گوشی خود اهمیت نمی‌دهند؛ همان‌طور که زیاد به سرعت ارسال توییت و اسنپ اهمیت نمی‌دهند. اسنپدراگون 821، هنوز هم تراشه قدرتمندی است و ال جی با منتظر نماندن برای تراشه 835، فروش خوب گوشی خود را نسبت به مدل‌های قدیمی سامسونگ در آغاز عرضه، تضمین کرده است. انتظار می‌رود موبایل G6 ال جی پس از معرفی در 26 فوریه، اوایل مارس برای فروش عرضه شود و اگر همه این زمان‌بندی‌ها مطابق برنامه پیش رود، گوشی G6، شش هفته پیش از عرضه Galaxy S8 در کره جنوبی، در بازار خواهد بود؛ کره بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار برای هر دو شرکت است.

تصویر درز کرده علاوه بر تایید اسنپدراگون 821، نشان می‌دهد جی6 به سنسور اثرانگشت در پشت، DAC چهارگانه و صفحه نمایشی با نام Full Vision مجهز است و در مقابل گردوغبار و آب مقاوم است. گرچه G6 با پردازنده ضعیف‌تری نسبت به Galaxy S8 عرضه می‌شود، اما این موضوع برای خارج کردن این گوشی از لیست گوشی‌های تحت نظر شما، کافی نیست. جی6 هنوز هم یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های 2017 است و اگر هفته‌ها قبل از پرچم‌دار سامسونگ معرفی شود، شاید باعث رقابتی تنگاتنگ با S8 شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
مگه باید تا خرخره قدرت داشته باشه همینم زیادیه درضمن قیمتشم میاد پایین فروش بهتری میکنه

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
سامسونگ علاوه بر حق انحصار
تمام پردازنده هارا خریده
با شکست نوت7
روی تک تک بخش ها فشار گذاشته که بدون هیچ نقصی اس 8 را بسازه
و هیچ عجله ای هم برای ساخت و معرفی اس8 نداره

کوالکوم هنوز سفارش سامسونگ را تکمیل نکرده
بحث سر هزار تا و ده هزار تا هم نیست
چندین میلیون تراشه باید ساخته بشه
در حد سفارش اورکلاک بشه
تست بشه
تاییدیه بگیره
که این کار خیلی زمان میبره
و فقط حدود 2ماه برای ال جی وقت باقی مونده
که طبیعتا ال جی هم سفارش میلیونی داره و همان مراحل ساخت تراشه برای سامسونگ را باید طی کنه
که توی 2ماه چنین چیزی امکان پذیز نیست
ال جی بطور کلی 3راه داره
1
قید 835را بزنه
2
با تاخیر و چند ماه بعد از معرفی نسخه اصلی نسخه کوالکوم را معرفی کنه تا توی این مدت زمان کوالکوم فرصت ساخت تراشه پیدا کنه
3
835 را با اورکلاک پایین تر و سخت گیری کمتر درمراحل ساخت استفاده کنه
منطقی ترینش راه اول
چون یک گوشی را نمیشه دوباره معرفی کرد
تصور کن G6 خریدی 5ماه بعد بگن حالا کوالکومش اومده
کسی دیگه نمیخره
چون 6ماه بعدش نسل بعدی میاد
کاهش کیفیت هم شرکتو زیر سوال میبره
پس در نتیجه میشه 821 بجای 835

rs76

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
خوب اومدی

کریم

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
این همش دروغه تو چرا باور می کنی گوگولی

مصطفی

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
Yh@
خود کوالکام گفته با تکنولوژی 10 نانومتری سامسونگ ساخته شده پس اسمش میشه همکاری. چند بار لینک سایت رسمی کوالکام را گذاشتم ولی انگار نرود میخ آهنی در سنگ :))) دوباره لینک میزارم:
https://www.qualcomm.com/news/snapdragon/2016/11/17/get-small-go-big-meet-next-gen-snapdragon-835
کارگری را HTC کرده که هنوز اسمی ازش در سایت پیکسل نیومده :)))))))) اچ‌تی‌سی برای چیپ اسنپدراگون835 بابد منت سامسونگ را بکشه :))))))))))