خانهاخبار
نتایج شگفت انگیز باتری گلکسی (A5 (2017 در تست‌ها

نتایج شگفت انگیز باتری گلکسی (A5 (2017 در تست‌ها

سری گلکسی A سامسونگ میان‌رده‌هایی هستند که علاوه بر طراحی زیبا و قیمت مناسب، از برخی امکانات پرچم‌داران سری S هم برخوردارند. به تازگی مدل‌های ۲۰۱۷ خانواده گلکسی A معرفی شدند که در این میان گلکسی A5 بیشتر از بقیه چشم‌ها را به خود خیره کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۳

گلکسی A5 گل سرسبد میان‌رده‌های سری A است که هر ساله بیش از تمامی مدل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. سامسونگ هم با توجه به این موضوع سعی داشت تا برای نسخه ۲۰۱۷ این گوشی سنگ تمام بگذارد. یکی از بخش‌های بهبود یافتته این گوشی باتری آن است که سامسونگ ادعا می‌کند دوام شگفت انگیزی دارد.

image

این گوشی ۵.۲ اینچی به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که ادعا شده در وب‌گردی با استفاده از 3G تا ۱۳ ساعت، 4G تا ۱۶ ساعت و وای‌فای تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. بنابراین اگر استفاده معمولی از این گوشی داشته باشیم (در صورتی که در طول روز دایما استفاده نشود) باتری تا دو روز شارژ دهی خواهد کرد و اگر چندان استفاده‌ای از آن نشود، این زمان به سه روز هم می‌رسد.

اما برای تایید ادعاهای سامسونگ، تست‌هایی از باتری این گوشی انجام شده که البته ادعای سامسونگ درباره باتری گلکسی (A5 (2017 را تایید می‌کند. پیش از بررسی نتایج تست، باید این نکته را متذکر شویم که استفاده از صفحه نمایش FHD نسبت به QHD و همچنین به کارگیری چیپ اگزینوس ۱۴ نانومتری که مصرف انرژی آن بهینه سازی شده، باعث شدند تا عمر باتری این گوشی افزایش یابد.

در تست شارژدهی یا همان عمر باتری، نتایج ثابت کردند که ادعاهای سامسونگ بی‌اساس نبوده‌اند. در این تست میزان روشنایی صفحه روی ۲۰۰ نیت قرار گرفت که میزان معمول مورد استفاده در فضاهای بسته است، نتیجه شارژدهی ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه‌ای گلکسی A5 بود که در میان گوشی‌هایی با این ابعاد و این ظرفیت باتری، بهترین تجربه است.

در مقایسه‌ای که بین این گوشی و سایر گوشی‌های مطرح حال حاضر انجام شد؛ پرچم‌دار فعلی سامسونگ، گلکسی S7 فلت نتیجه ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه را ثبت کرد که تقریبا نصف گلکسی A5 است (البته باید این نکته را در نظر گرفت که صفحه نمایش QHD گلکسی S7 مصرف باتری بیشتری نسبت به صفحه FHD دارد). آیفون ۷ هم با نتیجه ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه نتوانست میان‌رده سامسونگ را شکست دهد. حتی گوگل پیکسل که از اندروید خام استفاده می‌کند هم در مقایسه با (A5 (2017 حرفی برای گفتن نداشت. جدول زیر نتایج تست شارژدهی را نشان می‌دهد:

image

تست دیگر به بررسی مدت زمان شارژ باتری از صفر تا صد و با استفاده از شارژر دیواری خود دستگاه پرداخته است. در این بخش هم گلکسی A5 نسخه ۲۰۱۷ ما را شگفت‌ زده کرد؛ مدت زمان شارژ کامل بباتری ۳۰۰۰ میلی آمپری این گوشی فقط یک ساعت و ۳۱ دقیقه است، گلکسی S7 فلت هم با ظرفیت باتری مشابه تقریبا همین زمان را به ثبت رساند. این‌بار هم آیفون ۷ و گوگل پیکسل پس از میان‌رده سامسونگ قرار گرفتند.

البته دلیل اصلی چنین نتیجه‌ای استفاده از شارژر Fast Adaptive است که میزان ولتاژ را تا ۱۵ وات افزایش می‌دهد. نتایج تست مدت زمان شارژ کامل در جدول زیر قابل مشاهده است:

image

با این تفاسیر، گلکسی (A5 (2017 در بخش باتری یک غول در میان گوشی‌های موجود است که با استفاده از طراحی مناسب چیپست، صفحه نمایش و ظرفیت باتری مناسب، انتخاب مناسبی برای کسانی است که عمر باتری دستگاه از اولویت‌های آن‌ها در انتخاب یک گوشی است. همچنین در کنار باتری مناسب، این گوشی به طراحی زیبا، دوربین‌های با کیفیت‌تر نسبت به نسل قبل و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مجهز شده است که ارزش خرید آن را دو چندان می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (80 نظر)

مجتبی

۱۴۰۱/۱۱/۵
هرکی میگه بده فیک خریده خیلی عالیه سریع شارژ میشه بهترین گوشیه دنیاس

مجتبی

۱۴۰۱/۱۱/۵
برا من اصل از ۲ یا ۳ متری هم بندازیش رو هر سطحی نمیشکنه

مجتبی

۱۴۰۱/۱۱/۵
بهتریت گوشیه الان سال ۲۰۲۳ من a5 2016دارم اندوید ۷ ظرفیت باتری۲۹۰۰ هم اکنون

امیر

۱۳۹۹/۱۱/۲
چون که شارژرت فست نیست برو شارژر بین بخر حل میشه

امیر

۱۳۹۹/۱۱/۲
من که دارم اصلا اینجوری نیست شاید باتری ت خراب برو گوشی فروشی بپرس عزیز