خانهاخبار
آیا عینک واقعیت افزوده اپل امسال معرفی می‌شود؟

آیا عینک واقعیت افزوده اپل امسال معرفی می‌شود؟

طبق ادعای Robert Scoble، محصول انقلابی بعدی اپل که یک عینک واقعیت افزوده است، امسال معرفی می‌شود. اسکوبل زمان معرفی عینک Apple را همزمان با افتتاح مقر جدید اپل یا همزمان با معرفی آیفون 8، پیش‌بینی کرده است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۹

پیش از این Robert Scoble ادعا کرده بود اپل و کمپانی کارل زایس در حال همکاری برای تولید عینک واقعیت افزوده هستند. اسکوبل اخیرا در یک پادکست فناوری، ادعاهای جدیدی در این مورد مطرح کرده است.
طبق گفته اسکوبل، اپل احتمالا امسال یک عینک واقعیت افزوده معرفی می‌کند. او می‌گوید معرفی عینک واقعیت افزوده اپل ممکن است هم‌زمان با افتتاح پایگاه campus 2، یا در ماه سپتامبر، هم‌زمان با معرفی آیفون 8 انجام شود.

image

تصور معرفی دسته‌بندی محصول جدید از اپل جذاب است اما حدس و گمان‌های اسکوبل چندان منطقی به نظر نمی‎رسد. این موضوع عجیب است که اپل هم‌زمان با افتتاح مقر جدید خود، یک محصول جدید فوق‌العاده معرفی کند. علاوه بر این، اگر این عینک واقعیت افزوده آن‌قدر که اسکوبل ادعا می‌کند، خلاقانه و جذاب باشد، طبیعی است که در رویداد مستقل دیگری معرفی شود.

موضوع دیگر در مورد ادعای اسکوبل این است که او گرچه پیش‌بینی‌های خوبی در مورد دنیای استارتاپ‌ها انجام می‌دهد اما ادعاهایش در مورد اپل چندان درست از آب درنمی‌آید. اسکوبل اخیرا گزارش داده بود اپل امسال یک آیفون با بدنه کاملا شفاف می‌سازد؛ اتفاقی که مسلما به وقوع نمی‌پیوندد.

صرف‌نظر از جنبه زمانی موضوع، شکی نیست که اپل در یک بازه زمانی، روی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است. علاوه بر استخدام تعدادی متخصص در این زمینه توسط اپل، گزارش‌های زیادی از منابع معتبر، ادعای اسکوبل در مورد دسته‌بندی محصول انقلابی بعدی را تایید می‌کنند.

به‌عنوان مثال، بلومبرگ پیش از این گزارش داده بود اپل برای تست، تعدادی صفحه‌نمایش نزدیک چشم، به یک تامین‌کننده سفارش داده بود تا در محصولی که برای عرضه در سال 2018 برنامه ریزی شده است، از آن‌ها استفاده کند.

تحلیلگر معروف، Ming-Chi Kuo، سال گذشته یک یادداشت تحقیقاتی منتشر کرد و این گمانه را تقویت کرد که اپل در حال کار روی فناوری واقعیت افزوده جدیدی است؛ فناوری که احتمالا 3 تا 5 سال از محصولات رقبا جلوتر است.

شایان ذکر است تیم کوک در چند ماه اخیر، هنگام صحبت در مورد واقعیت افزوده، بسیار با شوق و علاقه صحبت می‌کند. کوک چند ماه پیش گفت: «دو بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجود است. هر دو بخش فوق‌العاده جذاب هستند. به نظر من واقعیت افزوده، بخش جامع‌تری نسبت به واقعیت مجازی است چراکه این امکان را به دو نفر می‌دهد تا در زمان حال باهم صحبت کنند و در عین حال، امکان دیدن سایر چیزها را داشته باشند.»

مدیرعامل اپل ادامه داد: «شاید آن چیزی است که در موردش صحبت می‌کنیم. شاید چیزی است که در حال حاضر اینجا نیست اما با واقعیت افزوده، امکان حضور آن فراهم شود. بنابراین چیزهای جذاب زیادی در این مورد وجود دارد.»

تحقیقات و پژوهش‌های اپل در مورد محصولات و فناوری‌های جدید، همیشه به تولید محصول منجر نشده است و تحقیقات اپل در مورد HDTV، نمونه بارز آن است. با این حال، تعداد شایعات پیرامون ساخت عینک واقعیت افزوده توسط اپل، آن‌قدر زیاد است که نادیده گرفتن آن هر روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

گزارش‌هایی نیز منتشر شده است که طبق آن‌ها، احتمالا گوشی iPhone 8 اپل، فناوری واقعیت افزوده را در اپ دوربین خود گنجانده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)