خانهاخبار
باز هم آتش‌سوزی و باز هم آیفون!

باز هم آتش‌سوزی و باز هم آیفون!

باز هم حادثه‌ای دیگر و باز هم پای یکی از معروف‌ترین برندها در میان است. این روزها دیگر آتش‌گرفتن آیفون‌های اپل و گلکسی‌های سامسونگ به امری طبیعی بدل شده و شاید دیگر کسی از شنیدن آن‌ها چندان تعجب نکند. هفته گذشته آیفون 6 پلاس جان صاحبش را به خطر انداخت.
۱۳۹۵/۱۱/۱۸

سه‌شنبه شب گذشته یکی از ساکنان فلوریدا ساعت 3 صبح با صدای عجیبی از خواب بیدار می‌‌شود و سریعا متوجه آیفون 6 پلاسش می‌شود که در حال سوختن است. آماندا بنتز می‌گوید شعله‌های آتش از سمت راست گوشی زبانه می‌کشیدند و میز کنار تخت با دوده سیاه پوشیده شده بود؛ این کاربر ادعا می‌کند که روبالشی، متکا و پرده‌های اتاق هم در حال آتش گرفتن بوده‌اند. به هر صورت همسرش موفق می‌شود با واکنش سریع از وقوع یک فاجعه جلوگیری کند؛ آقای بنتز با استفاده از یک لباس سریعا آتش را خاموش می‌کند. شوهر این خانم می‌گوید: «اگر زود از خواب بیدار نمی‌شدم، آتش به پرده و سپس تخت نیز سرایت می‌کرد».

image

به گفته خانم بنتز، اپل به او پیشنهاد تعویض آیفون 6 پلاسش را داده است؛ البته حالا دیگر کوچک‌ترین شباهتی با پرچمدار دو سال گذشته اپل ندارد و صرفا مخلوطی از شیشه، پلاستیک و آب است! به هر حال کوپرتینویی‌ها تضمین کرده‌اند که 749 دلار به حساب صاحب گوشی واریز کنند. همچنین نماینده اپل به گزارش شبکه تلویزیونی WFLA نیز واکنش نشان داده و برای اینکه این شرکت را در جریان واقعه آتش‌سوزی گذاشته سپاس‌گزاری کرده است. این کمپانی همچنین اعلام کرده که در حال بررسی علت حادثه است.

image

ظاهرا سناریوی تکراری آتش‌گرفتن ناگهانی گوشی‌های هوشمند پایان ندارد. سامسونگ نیز اخیرا نتایج تحقیقات طولانی مدت خود را درباره دلیل آتش‌گرفتن گوشی‌های سری نوت 7 منتشر کرد و مقصر اصلی را باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی که با همکاری دو شرکت متفاوت تولید می‌شود، معرفی کرده است. اکنون سامسونگ به منظور جلوگیری از حوادث مشابه برای گلکسی اس8، باتری مورد استفاده در دستگاه‌های هوشمند را طی یک فرایند 8 مرحله‌ای مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد. غول کره‌ای امیدوار است با آزمایشات گسترده از تولید گوشی‌هایی با باتری معیوب جلوگیری کند.

image

به نظر شما سامسونگ چقدر در این کار موفق می‌شود؟ آیا آتش‌سوزی گوشی‌ها در سال 2017 و با وجود پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی قابل قبول است؟ آیا تاکنون گوشی شما یا اطرافیانتان حادثه‌ساز شده است؟ پیشنهاد شما برای جلوگیری از نواقص احتمالی گوشی‌ها چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

DARK ALI

۱۳۹۶/۱/۲۱
من میگم بابا اصلا طرف برند سامسونگ نریم هواوی تا الان یک گوشی هم تا حالا دست هیچ کاربری نترکیده والا دمش گرم اون آیفون هم شاید داخل برق زیاد مونده بوده که دیگه آتیش گرفته

Samsung

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
حالا هی بگید سامسونگ میترکه آتیش میگیره واس چهارشنبه سوری به درد میخوره و...?

Samsung

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
قربونت زدی وسط هدف

sajjad

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
بله طبق معمول هنوز علت حادثه معلوم نشده،مهندسین پویای ما نظرات خودشون رو راجب بی کیفیتی اپل منتشرکردن...شما خوب آیفون بد!
داداش من...شاید شارژرش تقلبی بوده ..وهزارتا شایددیگه..خب نداری ونخریدی کی خواست فوری نظرمنفی بدی؟اول بخربذارتوجیبت یکم استفاده کن بعد ابراز وجودکن

بی نام

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
یه طوری میگی بازهم آتش سوزی آیفون انگار روزی 10تا آتیش گرفته درصد آتش سوزی های آیفون خیلی پایین تر از سامسونگه اونم نوت 7 فقط اپل