خانهاخبار
مروری بر قابلیت‌های نسخه دوم Android Wear

مروری بر قابلیت‌های نسخه دوم Android Wear

اندروید ور به زودی آپدیت بزرگی را به خود خواهد دید. نسخه دوم این سیستم عامل در Google I/O، که سال گذشته و در ماه مه برگزار شد، به نمایش درآمد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۷

ارائه نسخه دوم Android Wear را می‌توان تغییر بزرگی برای این سیستم عامل به حساب آورد. نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ور در حال حاضر قابل دریافت است که به ورژن پنجم خود رسیده. با مراجعه به صفحه توسعه‌دهندگان Android Wear می‌توانید راه و روش نصب آن روی دیوایس خود را بیابید.

در نسخه دوم Android Wear، ساعت‌های هوشمند قادر خواهند بود به صورت کاملا مستقل به اجرای اپلیکیشن‌ها بپردازند و دیگر نیازی به تلفن هوشمند سینک‌شده نیست. این موضوع باعث می‌شود اندروید ور کاملا مستقل شود و لزوم همراه داشتن همیشگی تلفن همراه را از بین می‌برد.

با قابلیت پشتیبانی از شبکه Cellular، نسخه دوم Android Wear به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه به تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید، با استفاده از دستور OK Google اقدام به برقراری تماس کنید. همچنین دستیار هوشمند Google Assistant نیز، که به همراه گوگل پیکسل معرفی شد، در این سیستم عامل جای گرفته است.

image

سیستم ارسال پیامک دچار دگرگونی شده و سه حالت تشخیص دست‌خط، تایپ از طریق کشیدن انگشت روی حروف و همچنین پاسخ سریع به آن اضافه شده است. گوگل در کنفرانس I/O خود بسیاری از محصولاتش را زیر چتر سیستم ماشینی هوشمند خود آورد و سه روش اشاره‌شده نیز از این قاعده مسثنی نیست. مسئولان گوگل می‌گویند با اینکه تعبیه کردن صفحه کلید روی صفحه نمایش کوچک کار مناسبی به نظر نمی‌آید، هوش مصنوعی سیستم عامل اندروید ور به قدری بالاست که با نوشتن اولین کلمه می‌تواند حدس بزند که شما قصد بیان چه جمله‌ای دارید.

image

طراحی متریال به قسمت نوتیفیکیشن‌های ورژن دوم Android Wear نیز پای گذاشته است و با نگاهی به تصویر زیر می‌توانید این تفاوت را کاملا حس کنید.

image

فهرست ساعت‌های هوشمندی را که قادر به دریافت این سیستم عامل هستند در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. شایان ذکر است تمام این دیوایس‌ها به صورت مشترک هم‌زمان آپدیت را دریافت نخواهند کرد و این عمل به مرور انجام خواهد شد. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
جالبه با كيبرد تايپ كنيد (رو ساعت !!!!)