خانهاخبار
ضعیف‌ترین عملکرد سونی در فروش موبایل طی 5 سال اخیر

ضعیف‌ترین عملکرد سونی در فروش موبایل طی 5 سال اخیر

گزارش مالی سه ماهه پایانی سال 2016 سونی در حالی منتشر شد که بر اساس این گزارش سونی همچنان روند رو به نزول فروشش را ادامه می‌دهد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۷
image

سونی گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال 2016 خود را منتشر کرد و به نظر می‌رسد شرایط برای سونی هنوز بر وفق مراد نیست. بر اساس این گزارش، سونی در این بازه زمانی در مجموع 5.1 میلیون دستگاه از گوشی‌های اکسپریای خود را فروخته که نسبت به بازه مشابه سال 2015 کاهش 33 درصدی، معادل 2.5 میلیون دستگاه، را نشان می‌دهد.

درآمد بخش موبایل سونی در این سه ماهه 249 میلیارد ین (2.2 میلیارد دلار) بوده که آن هم نسبت به بازه مشابه سال قبل کاهش 35 درصدی داشته است. سود عملیاتی این بخش نیز 21.2 میلیارد ین (187 میلیون دلار) بوده است. سونی یکی از دلایل اصلی این کاهش درآمد را فروش کمتر از حد انتظار در بازار اروپا دانسته است.

image

پس از انتشار این گزارش سونی بار دیگر پیش‌بینی خود از فروش سالانه‌اش در سال مالی 2017 را، که در ماه مارس به پایان می‌رسد، از 17 میلیون دستگاه به 15 میلیون دستگاه کاهش داد و علت آن را بازنگری پیش‌بینی فروش محصولات در مناطق آمریکای لاتین و خاورمیانه عنوان کرده بود.

سونی در سال 2016 در مجموع 15 میلیون دستگاه از گوشی‌های اکسپریا به فروش رسانده که کمترین میزان فروش این شرکت از سال 2012 بوده است؛ یعنی زمانی که با خرید سهم اریکسون از شرکت سونی اریکسون با نام مستقل سونی شروع به فعالیت کرد. باید دید مسئولان سونی برای بهبود وضعیت رو به افول بخش موبایل، که چندسالی است گریبانگیرش شده، چه اقدامی می‌کنند. گفته می‌شود سونی قصد دارد در MWC امسال با دست پر حاضر شود و 4 گوشی میان‌رده و پایین‌رده و یک پرچم‌دار معرفی کند.

به نظر شما سونی می‌تواند دوباره به روزهای پرفروش خود بازگردد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

King

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سونی از بهترین های بازار هس
کلا وقتی اسم ژاپن میاد وسط آدم حس خوبی بهش دست میده یه حس امنیت
حس منفجر نشدن خخخخخخ
کسایی که سونی دارن درک میکنن چقد گوشیاش خوبه بقیه که نظر منفی میدن حتی گوشی سونی رو تو دستشونم نگرفتن

Mammad

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
چرا نظرات کاربران سونی رو ثبت نمیکنید
مغرضانه نگاه نکنید به پیام ها جناب مدیر
اگ ازادی بیان نیست، دیگ نیاییم این سایت

Hamed0

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
تحول بزرگی برای سونی لازمه ؛ تا سونی تو گوشیاش نواوری نکنه و به همین روال به ساخت گوشیا ادامه بده وضع همینه . جدا متاسفم برندی با این عظمت و کیفیت کاهش سوددهی داره.

arshia

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
ممنونم به خاطر وجدانت
که اگرم ضعفی سونی توی بخش موبایل داره ،اونو به کمپانی سونی و همه بخش هاش تعمیم نمیدی(برخلاف بعضی از دوستان کم لطف که پلی استیشن سونی رو هم مینگ سامسونگ میزنه!)
درباره کیفیت هم حرفت حقه...این بر همه مسجل شده کیفیت جنسی ژاپنی اصلا قابل مقایسه با جنس کره ای نیست...سامسونگ گوشی های متنوعی توی هر رنج قیمتی میزنه اما چیزی که ملت ازش مینالن،کمبود کیفیت و یه جور کم گذاشتن از محصولات میان رده اش هست...
درباره طراحی ،این ضعفی که شما گرفتی رو به گوشی های سامسونگ هم وارده...و این یه جورایی اصالت در طراحی هست

هادی

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
سونی بهترینه، خداروشکر نه آتیش میگیره، آپدیت خوب میده، پشتیبانی نرم افزاریش عالیه، کیفیت گوشیاش خیلی خوبه
من به شخصه Xperia X دارم، واقعا عالیه
به نظر من آتیش گرفتن یک گوشی یعنی ضعف مدیریت، یعنی ضعف اطلاعات، یعنی توجه صرف به تولید، یعنی مدیریت کیفیت بسیار ضعیف
یه جوری آتیش گرفتن گوشیارو میندازن گردن یه شرکت دیگه انگار اون شرکت به زور براشون باتری تولید میکرده، خوب عزیز من شما رفتی باهاش قرار داد بستی و با اتفاقی که افتاد کاملا معلومه تو اون قرارداد فقط به سود خودت فکر کردی نه به مشتریات