خانهاخبار
احتمال وجود قابلیت boost mode در کنسول PS4 Pro

احتمال وجود قابلیت boost mode در کنسول PS4 Pro

در به‌روزرسانی بتا که برای کنسول PS4 Pro منتشر شده، قابلیتی با نام boost mode مشاهده شده است. این قابلیت به کنسول پلی استیشن 4 پرو کمک می‌کند بازی‌های قدیمی به‌روزنشده را با فریم ریت بالاتر اجرا کند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

کنسول PS4 Pro سونی بهبودهای بصری قابل‌توجهی برای بازی‌هایی که برای این کنسول عرضه شده‌اند ارائه می‌کند. اما سایر بازی‌هایی که پیش از معرفی پلی‌استیشن 4 پرو عرضه شده‌اند و به‌روز نشده بودند، نمی‌توانستند از توان بیشتر این کنسول نسبت به نسخه قبلی بهره ببرند. اکنون طبق یکی از مطالب انجمن NeoGAF، به لطف قابلیت جدید Boost Mode این بازی‌ها نیز بهتر اجرا خواهند شد.

اسکرین‌شاتی از PS4 Pro در مورد قابلیت Boost Mode چنین توضیح می‌دهد: «فریم ریت بازی‌هایی که پیش از PS4 Pro عرضه شده‌اند حالا بهبود می‌یابد. اگر هرگونه تاثیر نامطلوب در بازی دیدید، لطفا این قابلیت را غیرفعال کنید.» احتمالا این قابلیت کمک می‌کند در بازی‌های سنگین که دچار افت فریم می‌شوند، کاربر فریم ریت بالاتری داشته باشد. البته این قابلیت نمی‌تواند فریم ریت بازی‌هایی را که روی 30 فریم بر ثانیه قفل شده‌اند، به بیش از این مقدار افزایش دهد. این ویژگی مقدار فریم ریت را دائما در یک سطح حفظ می‌کند. قابلیت Boost Mode همچنین به بازی‌های دارای رزولوشن متغیر امکان می‌دهد به‌طور پایدار در رزولوشن 1080p اجرا شوند.

image

سونی نسخه بتا از آپدیت 4.5 بزرگی را که برای PS4 آماده می‌کند برای آزمایش‌کننده‌ها منتشر کرده و احتمالا منبع اسکرین‌شات دربردارنده این اطلاعات، نسخه بتای آپدیت بوده است. هنوز سوالات زیادی در مورد این قابلیت وجود دارد، اما حالا ما از وجود آن و چگونگی کارکردش مطلعیم. البته ازآنجاکه آپدیت نسخه 4.5 تنها یک به‌روزرسانی بتاست، ممکن است این قابلیت کلا حذف شود. نکته حائز اهمیت این است که سونی به دنبال راهی است تا بازی‌های بیشتری از برتری‌های سخت‌افزاری PS4 Pro استفاده کنند.

یک منبع از سونی تایید کرده که Boost Mode بخشی از فرم‌ور بتاست و گفت: «قابلیت Boost Mode به پردازنده و پردازنده گرافیکی PS4 Pro امکان می‌دهد سریع‌تر کار کنند تا برخی از بازی‌های PS4 که پیش از نسخه پرو عرضه شده‌اند، روان‌تر اجرا شوند. بازی‌هایی که فریم ریت متغیر دارند احتمالا با فریم ریت بالاتری اجرا می‌شوند و ممکن است زمان لود شدن برخی بازی‌ها کوتاه‌تر شود.»

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
بین ایکس باکس وان و پلی استیشن4,بدون شک پلی استیشن.بین ایکس باکس360و پلی استیشن3 ,نظرم اینه ک 360 بخری ن اینکه بهتره,چون رایج تره.اگ مشکل مالیم نداری پرو بخر.اگ ایکس باکس بخری چند روز دیگ که پلی استیشنVRهم رایج شد و قیمتش اومد پایین میتونی بخریش و دلت نمیسوزه.

محمدعلی

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
من بودم پرو میخریدم.تو که داری هزینه میکنی,خوبشا بخر.اگ هزینش برات زیاده یه کم صبرکن تا قیمتش کمتر شه

bab

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
شما وقتی اسم پلی استیشن میاد یاد بچه گی و بازی با اون میوفتیم
ولی وقتی اسم ایکس باکس میاد دقیقا یاد هیچی نمیوفتیم
خب معلومه کنسولی که عمر بیشتری داره پیشرفت بیشتری هم داشته
من هنوز ps2 دارم از سال 88 یک بارم تعمیرش نکردم هنوز هم هرجارو بگردی براش بازی هست اما ایکس باکس 360 یک ماه که بازی براش نمیزنن دیگه کلا بازی براش نیست
کیفیت ps قوی تره ایکس باکس هم خوبه ولی ps4 یه چیز دیگس

alex

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
فور معمولی بهتره

Nima

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
من به تازیگی میخواهم کنسول بخرم به تلوزیونم فول اچ دی هست به نظرتون ps4بگیرم یا ps4pro