خانهاخبار
اپل پتانسیل پیشرفت بیشتر در بخش نرم‌افزار را دارد

اپل پتانسیل پیشرفت بیشتر در بخش نرم‌افزار را دارد

اپل موزیک، آیکلاد، اپل پی و اپ استور، سرویس‌های نرم‌افزاری شرکت اپل به حساب می‌آیند که معرف حضور تمامی علاقمندان دنیای تکنولوژی است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۳

سرویس‌های نرم افزاری اپل برای این شرکت، تا به حال حدودا ۷.۱۷ میلیارد دلار درآمد در پی داشته است. این عدد در مقابل میزان سود حاصل از فروش آیفون؛ ۵۴.۳۷ میلیارد دلار، رقمی پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. اما اهالی کوپرتینو می‌خواهند تا سرویس‌های نرم‌افزاری خود را گسترش دهند و طی چهار سال آینده، خدمات خود را به دو برابر برسانند.

البته بخش نرم‌افزاری اپل، رشد درآمدی (۱۸.۴ درصد) بسیار خوبی داشته است. آیپد که یکی از محصولات محبوب اپل در اوایل معرفی خود به حساب می‌آمد، با کاهش ۲۲ درصدی، بدترین گزینه است و محصولات دیگر مانند اپل تی‌وی، اپل واچ، هدفون‌های بیتس و آیپاد، حدودا ۸ درصد کاهش را به خود می‌بینند. اما آیفون به عنوان محبوب ترین محصول شرکت اپل، تنها ۵ درصد رشد درآمد را نصیب اهالی کوپرتینو کرده است. نمودار رشد درآمد سرویس‌های نرم‌افزاری اپل را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

image

تیم کوک؛ مدیر عامل اپل در این زمینه می‌گوید:

من همچنان روی تولید و عرضه آیپد مصمم هستم. بازار تلفن‌های هوشمند همچنان داغ است و کاربران هنوز هم مایل به خرید دیوایس‌های جدید هستند. اما این بدین معنی نیست که اپل سعی و تلاش خود برای تمرکز روی تولید دیوایس‌های بهتر را کنار گذاشته است.

مطمئنا اپل مانند iMessage و Apple News، دست به تولید نرم‌افزارهای بیشتری خواهد زد. سرویس‌های آفیس مایکروسافت به خوبی روی محصولات اپل پاسخگو است. گوگل نیز در اظهارات خود، تولید و عرضه اپلیکیشن‌های محبوب برای iOS را تایید کرده است. شاید اپل برای مقابله به مثل با موضوعات اشاره شده، دست به کار شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
به نظرم ایپد و الخصوص ایپد پرو تجربه بهتری رو برای استفاده از iOS میده تمامی نیازهای سرگرمی و حتی کاری و زندگی رو پوشش میده و انسان دیگر نیازی به وسیله هایی چون لپ تاپ و یا سیستم عامل دیگری نداره اگر اپل تغییرات بیشتر و متنوع تری ارایه کنه براحتی چیزی به اسم سیستم عامل دسکتاپی رو محو میکنه من شخصا در زندگی فقط از ایپد پرو (و ایفون) استفاده میکنم و پس از تجربه تقریبا یک ساله اش باید بگم نیازی به لپ تاپ و دسکتاپ نمیبینم. البته با استفاده از تمامی سرویس های ذکر شده بالا و حتی به دلیل امنیت و سهولت ایمیل اولم هم حتی iCloud هست و کلا گوگل رو گذاشتم کنار فقط از سرچرش استفاده می کنم. ارتباط با خدمات و پشتیمانی اپل خیلی راحته و خدمات بسیار بسیار سریعی رو به شما میده.