خانهاخبار
مایکروسافت برای آزمایش نسخه جدید کورتانا داوطلب می‌پذیرد

مایکروسافت برای آزمایش نسخه جدید کورتانا داوطلب می‌پذیرد

گویا مایکروسافت از توسعه ویندوزفون ناامید شده، پس آن را قطعه قطعه کرده و برای سیستم‌عامل‌های دیگر عرضه می‌کند. این کمپانی در حال توسعه نسخه جدید کورتانا برای دستگاه‌های مبتنی بر آی او‌ اس است و در آینده‌ای نزدیک آپدیت بزرگی عرضه می‌کند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

احتمالا همه با Siri، دستیار صوتی اپل، آشنایی دارید. سیری یکی از محبوب‌ترین و البته کاربردی‌ترین دستیار‌های صوتی است که هم‌اکنون روی گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود؛ اما طبعا هر اپلیکیشنی نواقصی دارد که بعضا کاربر را مجبور به مهاجرت به برنامه رقیب می‌کند. مایکروسافت نیز برای جذب کاربران اپل سمت محصولات خودش، دستیار صوتی اختصاصی‌اش، کورتانا، را چندی پیش برای گجت‌های مبتنی بر آی‌او‌اس عرضه کرد. در ادامه نحوه شرکت در پروژه آزمایشی نسخه جدید آن را شرح می‌دهیم، پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

گوگل مدت‌ها پیش دستیار صوتی خود را برای آیفون عرضه کرد تا در صورتی که کاربران از کار با سیری ناراضی‌اند، گوگل ناو را انتخاب کنند؛ در همین راستا مایکروسافت هم دست به کار شده و کورتانا را در اختیار کاربران قرار داده است. در ادامه نحوه شرکت در پروژه ارزیابی جدیدترین تغییرات کورتانا را آموزش می‌دهیم؛ البته پیش از ادامه مطلب به این نکته اشاره کنیم که دسترسی به نسخه بتای این اپلیکیشن کاری فوق‌العاده دشوار است و برای هر کاربری ممکن نیست!

هم‌اکنون بازار دستیارهای صوتی داغ‌تر از همیشه است، زیرا هر برندی یا در حال توسعه دستیار اختصاصی خود است یا از اپلیکیشن‌های دیگران استفاده می‌کند. به عنوان مثال سامسونگ روی پروژه Bixby کار می‌کند و نوکیا هم اپ اختصاصی خود، Viki، را توسعه می‌دهد. در این میان برخی برندها هم علاقه‌ای به اختراع مجدد چرخ ندارند (!) و ترجیح می‌دهند از دستاوردهای دیگران استفاده کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به هوآوی اشاره کرد که دستیار صوتی Alexa، از محصولات آمازون، را به خدمت گرفته است. البته گوگل هم بیکار ننشسته و قابلیت مکالمه با Google Assistant را توسعه می‌دهد که همچنان برای همه کاربران در دسترس نیست.

image

مایکروسافت پیش از عرضه آپدیت‌های رسمی کورتانا، ابتدا نمونه آزمایشی را تولید می‌کند و در اختیار 1000 نفر از کاربران آی‌او‌اس قرار می‌دهد تا امکانات جدید آن را ارزیابی کنند. این نکته هم شایان ذکر است که کاربران باید ساکن انگلستان یا ایالات متحده باشند؛ با این حساب شانس برخورد صاعقه به بدن یا حتی بردن لاتاری بیشتر از شرکت در پروژه آزمایش کورتانا برای آی‌او‌اس است! به هر حال در صورتی که ساکن دو کشور مذکور هستید، از این لینک می‌توانید برای ثبت‌نام در پروسه اقدام کنید.

نظر شما درباره کورتانا چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را دارید؟ چقدر روی ویندوز 10 از این دستیار استفاده می‌کنید؟ به نظر شما توان رقابت با سیری یا گوگل اسیستنت را دارد؟ آیا کاربران آی‌اواس به استفاده از کورتانا به جای سیری تمایلی دارند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

m

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
اصلا این حرفو نزن فعلا بهترین تو نظر سنحیا و تست کورتانا هتر عمل کرد من خودم لومیا ۱۵۲۰ دارم ویندوز ۱۰ با سیری و کورتانا هم زمان درخواست هایی داشتم بعضیا سیری میگفت مفهوم نیست ولی کورتانا درست جواب میداد و خیلی واقعی تر صحبت میکرد ، خودتون میتونی امتحان کنی و مقایسه لازم به صحبت من نیست

علی

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
من روی لپ تاپم کورتانا دارم بد نیست لازم نیست برای جسته جو برم گوگل یا جای دیگه هر سوالی بکنم میره به جواب های مورد نظر اما فکر کنم از سیری خیلی ضعیف تره