خانهاخبار
عکس العمل بزرگان دنیای تکنولوژی به منع ورود مهاجران مسلمان به آمریکا

عکس العمل بزرگان دنیای تکنولوژی به منع ورود مهاجران مسلمان به آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است تا از ورود مهاجران 7 کشور مسلمان از جمله ایران به کشور آمریکا جلوگیری کند. بزرگان دنیای تکنولوژی در این حرکت ترامپ عکس العمل‌هایی جالب داشته‌اند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

همانطور که می‌دانید، دونالد تراپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یک قانون جدید از منع ورود مسلمانان 7 کشور دنیا را تصویب کرده است که باعث خشم و نگرانی عده زیادی از مهاجران و مردم آمریکا بابت همسایگان و دوستان خود شده است. دونالد ترامپ علاوه بر اینکه از کار خود پشیمان نیست، حتی اعلام کرده که قصد دارد این محدودیت‌ها را بیشتر و گسترده‌تر کند تا آمریکا در امنیت باشد در حالیکه با این شرایط امنیت در آمریکا از بین رفته است.

image

اهالی و بزرگان دنیای تکنولوژی همگان با دونالد ترامپ اعلام مخالفت کرده‌اند و از تصمیمات گرفته اعلام شرمساری کرده‌اند. شرکت‌های آمریکایی حوزه تکنولوژی قصد دارند از کارمندان ایرانی و 6 کشور مسلمان دیگر که دچار محدودیت‌هایی شده‌اند حمایت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به گفته‌های سران بزرگ کمپانی‌های حوزه تکنولوژی و اقدامات نرم افزارهای ارتباطی وایبر و پریسکوپ داشته باشیم.

منتقدین سرسخت

این نظرها در واقع مخالفت‌هایی اخلاقی و وجدانی با قانون تصویب شده توسط ترامپ را به صورت مستقیم نشان می‎دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • باکس

مدیر عامل شرکت باکس، آرون لوی گفت:

تصمیم گرفته شده از سوی دولت ترامپ از هر جنبه اخلاقی، انسانی، اقتصادی و ... کاملا اشتباه است و به طور کلی با اصول سیاست‌های آمریکا مغایرت دارد.

  • نت فیلیکس

رید هیستینگز اقدام ترامپ را محکوم کرد و هفته جاری را به عنوان هفته غم انگیز یاد کرد. هیستینگر گفت:

تصمیم ترامپ به کارمندان نت فیلیکس در سراسر جهان ضربه می‌زند.

همچنین هیستینگز طی یک پست در فیسبوک خود گفت که این اقدامات بر خلاف انتظارات می‌تواند امنیت آمریکا را کاهش دهد.

  • سیلز فورس

مارک بنیوف، مدیر عامل سیلز فورس در توییتر خود خواستار لغو قانون منع ورود مهاجران هفت کشور مسلمان شد و در انتقاد به ترامپ، تعدادی از پست های انتقادی افراد دیگر از جمله برت تیلور، عضو هیت مدیره توییتر را ریتوییت کرد.

بسیار شروم آور است که برخی از دانشجویان نمی‌توانند به دانشگاه باز گردند. همچنین کسانی که اقامت دائم داشته‌اند و حالا از خانواده‌های دور هستند؛ ما بهتر از این هستیم.

  • اسلک

استورات باترفیلد یک پست طولانی و طوفانی را نسبت به ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان منتشر کرده است. باترفیلد در مورد هفته اول دولت ترامپ گفته است که اقدام او به نظر بی دلیل است. باترفیلد در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مهاجرت پدربزرگش به آمریکا گفته است و اشاره کرده که همه ما خواهر و برادر هستیم. باترفیلد در ادامه می‌گوید:

احتمال می‌دهم که هر از چند گاهی نیاز است با خود برسر بعضی از حقیقت‌ها مروری داشته باشیم. ارزش همه انسان‌ها به یک اندازه است. جان سیاه پوستان نیز مهم است.

  • اوبر

شرکت حمل و نقل بزرگ اوبر خود را ملزم کرده است تا به رانندگانی که به دلیل سیاست‌های ترامپ در خارج از آمریکا هستند و امکان بازگشت ندارند، غرامت پرداخت کند. تراویس کلانیک در فیسبوک خود اعلام کرد:

این ممنوعیت ورود، زندگی بسیاری از افرادی عادی و بی‌گناه را تحت تاثیر خود قرار داده است. من در جمعه آینده و در اولین ملاقات مشاوران کسب و کار با ترامپ این موضوع را اعلام خواهم کرد.

منتقدین میانه‌رو

این نظرها در واقع مخالفت‌هایی در سطح ابتدایی هستند و چندان خود را درگیر مسئله نکرده‌اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • اپل

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل معتقد است که دستورهای اجرایی ترامپ قانونی نیست که ما آن را حمایت کنیم.

تیم کوک طی یک یادداشت به کارمندان شرکت اپل اعلام کرد:

اپل اعتراض خود را به صورت رسمی به کاخ سفید نسبت به قانون منع مهاجرت اعلام کرده است.

  • گوگل

ما نگران اثرات و اتفاقات ناخوشایند این دستور هستیم و در مورد هر پیشنهاد یا قانونی که سبب اعمال محدودیت روی کارکنان گوگل و خانواده‌های آنها شود یا مانعی برای پیوستن انسان‌های خلاق به آمریکا باشد، نگران و مضطرب هستیم.

ساندار پیچای در یک یادداشت گفت:

فشار‌های وارد شده به همکاران ما در اثر دستور اجرایی صادر شده، بسیار دردناک است.

گفتنی است که سرگی برین، بنیانگذار گوگل که خودش یک مهاجر است در فرودگاه بین المللی سن‌فرانسیسکو در میان معترضین به این قانون حضور داشته است.

  • موزیلا

کریس برد مدیر عامل شرکت موزیلا گفت:

دستور منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان به آمریکا یک اقدام نامناسب است که اثرات مخرب آن بیشتر از خوبی‌های آن است و این تاثیرات بر جا خواهد ماند.

  • تسلا

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا موتورز به عنوان یکی از بزرگان عرصه تکنولوژی در مخالفت با دونالد ترامپ در اکانت توییتر خود گفت:

بسیاری از افرادی که تحت تاثیر این قانون قرار گرفته‌اند از سرمایه گذاران پر نفوذ ایالات متحده بوده‌اند و فعالیت‌های آنها کاملا صحیح است و به هیچ وجه مستحق چنین برخوردی نیستند.

  • توییتر

جک دورسی در اکانت توییتر خود اعلام کرده است:

تاثیرات انسانی و اقتصادی منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان به آمریکا بسیار ناراحت کننده است. ما از حضور مهاجران و پناهجویان در کشور آمریکا بهره می‌بریم.

دلواپس‌ها

این نظرها بیش از اصل داستان نگران تاثیرات آن هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • فیسبوک

مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک در حساب کاربری خود نوشت:

ما باید درهای کشورمان را روی مهاجران و کسانی که به کمک ما نیاز دارند، باز نگه داریم.

  • مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت در اقدامی جالب با اینکه یکی از قویترین پیمانکاران دولت است، اعلام کرد از افرادی که تحت تاثیر این اقدام قرار بگیرند، حمایت می‌کند.

یکی از سخنگوهای مایکروسافت اعلام کرد:

ما نگرانی‌هایی در رابطه با عواقب این دستور بر کارمندان خود داریم، اینها افرادی هستند که به صورت کاملا قاتونی در خاک ایالات متحده آمریکا فعالیت دارند و ما همواره با آنها همکاری خواهیم داشت.

  • آمازون

کمپانی آمازون در پیامی به صورت رسمی به کارمندان خود از برنامه‌هایی احتمالی خبر داد که برای کمک به کارکنان تحت تاثیر این تصمیم اتخاذ شده است.

بث گلتی، معاون رئیس بخش نیروی انسانی شرکت آمازون گفت:

ما از ابتدا تاکید بسیار زیادی بر حقوق برابر، بردباری و احترام به اختلافات سلیقه‌ای و دینی داشته‌ایم و در آینده نیز خواهیم داشت. ما همزمان با گسترش فعالیت شرکت در تلاش هسنیم تا افراد با استعداد را از سراسر جهان به سوی خود جذب کنیم و معتقد هستیم که این عملیات یکی از کارهایی است که آمازون به بهترین شکل ممکن آن را انجام خواهد داد. ما بر این باور هستیم که وجود نیروی کار از کشورهای مختلف می‌تواند به ما کمک کند تا محصولات مناسب‌تری را برای استفاده از کاربران تولید کنیم.

وایبر؛ تماس رایگان برای کاربران هفت کشور منع شده از به ورود به آمریکا

image

اپلکیشین ارتباطی وایبر طی اقدامی شایسته، مخالفت خود را با دونالد ترامپ نشان داد و به حمیات از مهاجران کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، یمن و سودان پرداخت که در فرودگاه‌های این کشور گیر افتاده‌اند و فعلا نمی‌توانند سفری داشته باشند یا خانواده خود را ملاقات کنند.

وایبر به صورت رسمی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تمامی تماس‌های کاربران کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، یمن و سودان به صورت دو طرفه از کشور مبدا به آمریکا و همچنین بلعکس کاملا رایگان است.

پریسکوپ؛ ساخته شده در آمریکا توسط مهاجران

image

اپلیکیشن پریسکوپ که امکان پخش زنده ویدیویی را ارائه می‌کند و اخیرا به مالکیت توییتر درآمده محصولی از یک مهاجر ایرانی به نام کیوان بیک‌پور است. از شب گذشته این جمله به صفحه لودینگ پریسکوپ اضافه شده است: "ساخته شده در آمریکا توسط مهاجران".

Airbnb؛ اگر پاریس شهر عشق است، باید گفت که ایران کشور عشق است

یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های شکل گرفته در امریکا یعنی Airbnb نیز در اینستاگرام خود نسبت به این قانون واکنش نشان داده است. سه عکس آخر اینستاگرام Airbnb به تصاویری از ایران اختصاص یافته و در توضیحات یکی از عکس‌ها آمده: اگر پاریس شهر عشق است، باید گفت که ایران کشور عشق است.

image

نظر شما در مورد اقدام تبعیض آمیز آمریکا در مورد مسلمانان چیست؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۲/۵
مابا همه کشور ها دوستیم هرچند ان ها ما را دوست نداشتهدباشند

نوید

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
به نظر من دمش گرم داره به نفع ما کار میکنه نخبه و دانشمند هایی که از کشور رفتن برمیگردن و کشور خودشون رو آباد میکنن با این پیشرفت صد در صد به نقطه ای از پیشرفت میرسیم که ما اونا رو تحریم کنیم

lk

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
آقا مگه امریکا بد نیس؟ خب نرین وسلام

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
گوگل تحریم گوگل پلی واسعه ایرانیارو برداره نمیخواد سینه سپر کنه برای مسلمونا

کاظم

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
عدو شود سبب خیر اگرخداخواهد
اینجوری هم وجه کاذب امریکا خراب میشه هم شاید نخبه هادانشمندای ایرانی برگردن ایران
کمک کنن اینجا ابادتربشه