خانهاخبار
کنترل ساعت‌های هوشمند با تنفس و پوست

کنترل ساعت‌های هوشمند با تنفس و پوست

محققان موسسه فناوری جرجیا اپلیکیشن‌هایی ارائه کرده‌اند که با استفاده از آنها از طریق تنفس و پوست می‌توان با ساعت هوشمند ارتباط برقرار کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

تصور کنید درحالی‌که دستانتان پر از کیسه‌های مواد غذایی است و از سوپرمارکت خارج می‌شوید، ناگهان کسی با شما تماس بگیرد. مچ دست خود را به‌سختی بالا می‌آورید تا صفحه ساعت هوشمندتان را بخوانید. مادرتان است. مطمئنید با شما تماس گرفته تا خرید شیر را یادآوری کند. شما خرید شیر را فراموش نکرده‌اید و تماس را قطع می‌کنید. البته در این حین ممکن است تعداد زیادی از کیسه‌ها را روی زمین بیندازید. اما تصور کنید که می‌توانستید به‌جای رد کردن تماس با دست، خیلی آسان با گفتن کلمه «هیس» به سمت ساعت، تماس را رد کنید.

این قابلیت تنها یکی از ویژگی‌های تعاملی است که محققان موسسه فناوری جرجیا توسعه داده‌اند تا به صاحبان ساعت‌های هوشمند کنترل بیشتری روی دیوایسشان بدهد. این اپلیکیشن‌ها برای اضافه شدن به ساعت‌های هوشمند LG و Sony طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد با تنفس به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهند، با ضربه زدن (تپ کردن) به دستشان شماره بگیرند و با حرکت دادن انگشتانشان در برابر بند ساعت، در میان اپلیکیشن‌ها اسکرول کنند.

image

Cheng Zhang، که دانشجوی دکتری و محقق ارشد اپلیکیشن WatchOut است، می‌گوید: «همه ما آگاهیم که کنترل ساعت هوشمند می‌تواند بهبود یابد.» اپ WatchOut به شخص اجازه می‌دهد از طریق بند ساعت و لبه‌های آن با ساعت ارتباط برقرار کند.

ژانگ در ادامه گفت: «تعامل مبتنی بر صفحه‌های لمسی، به دلیل اندازه کوچک صفحه محدود است. برای مثال، برای باز کردن یک اپ کاربر معمولا مجبور است بین لیست طولانی اپ‌ها روی یک صفحه کوچک جستجو کند. اما با اپلیکیشن ما، کاربر به‌سادگی با تپ کردن روی بدنه ساعت می‌تواند یک اپ را اجرا کند. اپ WatchOut با ترکیب شدن با ورودی‌های صفحه‌نمایش لمسی، تجربه تعاملی بهتری برای کاربران ساعت‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.»

کار با دو اپلیکیشن دیگر موسسه تحقیقاتی جرجیا، که Whoosh و TapSkin نام دارند، نسبت به WatchOut سخت‌تر است اما بازهم راه‌های خلاقانه‌ای برای تعامل با ساعت هوشمند ارائه می‌دهند.

Whoosh به کاربران اجازه می‌دهد با فوت کردن یا گفتن «هیس» به سمت ساعت، به تماس‌ها پاسخ دهند یا رد تماس کنند. این اپ حتی به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را ویرایش کنند و اطلاعات را با استفاده از الگوهای مختلف تنفس به تلفن هوشمندشان منتقل کنند.

رابط‌های مبتنی بر تنفس پیش از این در موسسه فناوری جرجیا کشف شده بود، اما آن‌ها برای کشف ویژگی‌های بیشتر به زمان نیاز داشتند. اپ TapSkin با استفاده از میکروفون و سنسورهای حرکتی به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تپ کردن پشت دستشان، شماره‌گیری کنند.

ژانگ گفته است تیم او در حال کار برای تجاری‌سازی تکنیک‌های WatchOut است و امیدوار است این اپ اوایل پاییز در دسترس باشد، اما محقق ارشد Whoosh فعلا به دنبال تجاری‌سازی اپ Whoosh نیست و قصد دارد بیشتر آن را توسعه دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)