خانهاخبار
هوگو بارا از شیائومی به فیسبوک نقل مکان کرد؛ خداحافظی با برندی جهانی؟

هوگو بارا از شیائومی به فیسبوک نقل مکان کرد؛ خداحافظی با برندی جهانی؟

هوگو بارا، یکی از مدیران ارشد شرکت چینی شیائومی حالا از شیائومی به فیسبوک نقل مکان کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر از این ماجرای جنجالی و مهم برای شیائومی با خبر شوید.
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

شرکت چینی شیائومی بسیاری از موفقیت‌های خود در زمینه جهانی و فروش بالا را به هوگو بارا مدیون است. بارا یک سخنگو و فرد خلاقی است که توانست برای اولین بار عقیده‌ای را در یک شرکت چینی به وجود بیاورد که صرفا به تقلید از فرهنگ اپل روی منجر نشود و بتواند خودش گجت‌هایی نوآور و برتر از تمام کمپانی‌های دنیا همچون گوشی هوشمند شیائومی می میکس تولید کند.

جالب است بدانید که شیائومی در کمال تعجب در سال 2016 توانست عملکردی به مراتب بهتری در خارج از کشور چین به دلیلی سیاست‌های بسیار درست هوگو بارا داشته باشد و تنها توانست جزو 5 فروشنده بزرگ در کشور چین قرار بگیرد که همچنان نشان دهنده قدرت این شرکت است.

image

هوگو بارای فردی که نقش مهمی در رشد بسیار بالا و شگفت انگیز شیائومی در کشور چین و سایر کشورهای دنیا داشت، حالا به صورت رسمی اعلام کرده است که به دلایل شخصی قصد دارد بعد از سال نوی چینی که در حدود یک ماه دیگر است، به سیلیکون ولی باز گردد.

هوگو بارار در فیسبوک خود به طور رسمی اعلام کرد:

زندگی شخصی در چند سال اخیر و دوری از خانواده تاثیرات منفی بر سلامتی و زندگی ام داشته است. دوستانم، که در واقع کنار آنها بودن را در خانه بودن می پندارم، و زندگی ام همه در سیلیکون ولی هستند. اکنون که در چند سال اخیر قید چه چیزهایی را زده بودم و متوجه شده ام که وقت بازگشت به خانه (سیلیکون ولی) رسیده است.

هوگو بارا قرار است به عنوان نایب رییس بخش واقعیت مجازی شرکت فیسبوک فعالیت داشته باشد و مسئولیت قبلی آقای براندن آیریب را ادامه دهد. هوگو بارا نیز از این مسئولیت و شغل جدید در فیسبوک بسیار خوشحال است و در یک پست نوشت:

فعالیت در زمینه واقعیت مجازی، حتی زمانی که واقعیت مجازی و افزوده نوعی رویای علمی و تخیلی  و دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند، یکی از رویاهای من بوده است و حالا بشر به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند در جهانی مجازی، به ثبت تصاویر سلفی بپردازد.

image

همچنین لازم به ذکر است که مارک زاکربرگ، مدیریت شرکت فیسبوک، تصویری از خودش و بارا را منتشر کرده است که به صورت دیجیتالی در  محیط واقعیت مجازی در کنار یک دیگر حضور دارند که نشان می‌دهد هوگو بارا همچنان در چین و در مقر شیائومی در حال فعالیت است.

هوگو بارا را باید یک فرد موفق خواند چرا که تا پیش از مدیریت بخش جهانی شرکت شیائومی، این فرد در سال 2013 میلادی مسئولیت توسعه سیستم عامل اندروید را در شرکت گوگل داشت و  باید دید آیا می‌تواند بر روی اقتصادی کردن و جذب مردم به سمت محصولات آکیلس گامی  واقعی و مهم بردارد یا همچون مدیران قبلی شکست خواهد خورد.

image

در هر صورت آینده شیائومی قطعا تحت تاثیر خروج هوگو بارا از این کمپانی در حال رشد قرار خواهد گرفت و باید دید که شیائومی آیا همچنان یک شرکت خلاق خواهد بود یا دیگر صرفا به تقلید خواهد پرداخت هر چند که در صورت ادامه روند در حال رشد این شرکت، شاهد روند نادرست بازاریابی و جلب نظر مردم در خارج از کشور چین خواهیم بود که به صورت قطعی بر روی سود عملیاتی این شرکت تاثیری بزرگ خواهد داشت.

به نظر شما با خروج هوگو بارا، آینده کمپانی شیائومی چگونه خواهد شد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

bab

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
یه نفرش رفته همشون که نرفتن