خانهاخبار
خبر بد برای طرفداران اچ‌تی‌سی: ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی را به فراموشی بسپارید

خبر بد برای طرفداران اچ‌تی‌سی: ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی را به فراموشی بسپارید

پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام سرنوشت ساعت هوشمند اچ تی سی مشخص شد: این شرکت قصد ساخت ساعت هوشمند ندارد.
۱۳۹۵/۱۱/۸
image

چند روز پیش تصاویر جدیدی منتشر شد که ادعا می‌شد متعلق به ساعت هوشمند اندرویدی اچ‌تی‌سی است که با همکاری شرکت Under Armour ساخته شده. شاید باورش سخت باشد، اما از سال 2015 تا به امروز هر از چندگاهی تصاویری از ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی منتشر می‌شود. هر بار هم که تصاویری از این محصول منتشر می‌شود، گفته می‌شود که به روز معرفی‌اش نزدیکیم؛ اتفاقی که تا به امروز نیفتاده و احتمالا هرگز نخواهد افتاد.

شاید برایتان عجیب باشد که چرا ساخت چنین ساعتی باید نزدیک به دو سال طول بکشد. پاسخ ساده است: پروژه ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی متوقف شده است. این حرفی نیست که شایعات و شنیده‌ها بزنند، بلکه منبع معتبری این خبر را تایید کرده است. چیالین چانگ (Chialin Chang)، رئیس بخش گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های مربوطه اچ‌تی‌سی، این موضوع را تایید کرده و گفته است:

من به شما می‌گویم که ما قرار نیست یک ساعت اندرویدی داشته باشیم. من فکر نمی‌کنم که بتوانیم تجربه ساعت هوشمند را داشته باشیم. ساعت هوشمند اندرویدی یک بحث است، اما حتی اپل که برندی بزرگ است نیز با کاهش فروش ساعت هوشمند روبروست. به این زودی‌ها ما ساعت نمی‌سازیم.

به همین سادگی. البته اگر دوست دارید همچنان امیدوار باشید، می‌توانید به بخش پایانی سخنان چانگ توجه کنید که گفته است «به این زودی‌ها ما یک ساعت نمی‌سازیم» و امیدوار باشید که در زمان‌های دورتر بتوانید از ساعت هوشمند این شرکت استفاده کنید. با تمام این اوصاف و با توجه به میزان فروش چند وقت اخیر گوشی‌های اچ‌تی‌سی، عدم ورود به بازاری تازه که چندان سودآور نیست و رشد چندانی ندارد، بهترین تصمیم ممکن بود.

با این حال به زودی ساعت‌های هوشمند اندرویدی با معرفی نسخه دوم سیستم‌عامل اندروید ور وارد فاز جدیدی می‌شوند. کمتر از دو هفته دیگر قرار است ال‌جی از دو ساعت هوشمند رونمایی کند که با کمک گوگل ساخته شده‌اند و هوآوی نیز قصد دارد نسل دوم هوآوی واچ را احتمالا در کنفرانس جهانی موبایل معرفی کند.

به نظر شما تصمیم اچ‌تی‌سی برای وارد نشدن به بازار ساعت‌های هوشمند تصمیم درستی است؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
هههه خبری از کادیلاک و yh نیست ??? . اچ تی سی خواست یعنی ی نواوری داشته باشه که ....

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
البته خیلی وقته ساعتش که هیچ خودش رو هم از یاد بردیم

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
HTC رسما انکار کرد این خبرو!

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۹
باباچطوری این شرکت اعلام کنه که دیگه قادر به ساخت گوشی و محصولات مرتبط با ان نیست اچ تی سی یه شرکت سوخته است شرکتیه که تو تامین حقوق کارمندانشم مونده برای همینه که کلی از نیروهاش را تعدیل کرده

reza.mllt

۱۳۹۵/۱۱/۸
به نظر منم بهترین تصمیم را گرفت چون همانطور که میدانید ساعت هوشمند انطور که باید مورد استقبال قرار نگرفت حالا به دلایلی ،حتی خبری از نسل سوم moto 360 هم نیست
گرچند من خودم از ساعت هوشمند استفاده میکنم و کاملا هم راضی هستم ولی خوب برا همه اینگونه نیست