خانهاخبار
پردازنده 7 نانومتری، قدم بعدی سامسونگ در صنعت موبایل

پردازنده 7 نانومتری، قدم بعدی سامسونگ در صنعت موبایل

سامسونگ می‌خواهد به زودی تولید تراشه‌های 7 نانومتری خود را آغاز کند. پیش‌بینی می‎شود این تراشه‌ها سال آینده آماده شوند و در پرچمدار 2018 شرکت استفاده شوند.
۱۳۹۵/۱۱/۶

سامسونگ، که در صنعت پردازنده‌های موبایل بسیار فعال است، آمده می‎شود تا قدم بعدی را در فرآیند کوچک‌سازی تراشه‌ها بردارد. این شرکت از نوامبر 2016 تولید تراشه‌های 10 نانومتری را آغاز کرده است و اکنون از تراشه‌های 14 نانومتری در گوشی‌های میان‌رده خود استفاده می‌کند.

حالا سامسونگ آماده است تا به سوی تولید تراشه‌های 7 نانومتری حرکت کند. رئیس LSI Division سامسونگ می‌گوید این شرکت از مزایای EUV در فرآیند تولید تراشه 7 نانومتری حداکثر استفاده را می‌برد.

image

کوچک‌ شدن تراشه‌ها سبب افزایش عملکرد و مصرف کمتر انرژی می‌شود ضمن اینکه فضای بیشتری در طراحی SoC به سازندگان می‌دهد. پیش‌بینی می‏شود تراشه‌های 7 نانومتری در اوایل سال 2018 وارد خط تولید شود بنابراین می‎شود انتظار استفاده از آنها را در Galaxy S9 داشت.

علاوه بر سامسونگ، TSMC نیز قصد دارد سال آینده تراشه‌ 7 نانومتری تولید کند. اگر همه چیز خوب پیش برود ممکن است آیفون‌های 2018 مجهز به تراشه‌های 7 نانومتری TSMC شوند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حسین

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
نوشته با تکنولوژی 10 نانومتری سامسونگ ساخته شده.ضمن اینکه تمام چیپ های 835 در شرکت سامسونگ تولید میشه. اینم متنش:
Samsung’s new 10nm FinFET process, for instance, allows up to a 30 percent increase in area efficiency with a 27 percent improvement in performance or up to 40 percent less power consumption compared to the previous version. These process improvements, combined with a more advanced chip design, can create significant battery life enhancements.

ایرانی

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
درجواب به حسین
عزیر رفتم و خوندم نوشته بود فناوری اسنپ دراگون و همکاری با سامسونگ و این اصلا ربطی نداره که فناوری سامسونگه.نمیدونم شما تو درک فارسی اشکال دارین یا ترجمه انگلیسی

حسین

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اقای محترم اسنپدراگون835 با فناوری سامسونگ تولید شده و همه شرکت‌ها از همین نسخه تولیدی سامسونگ استفاده میکنن. اون لینکی که دوستمون مصطفی گذاشته درست بخون انگلیسی که بلدی؟! همه توضیحات داده شده که با فناوری خود سامسونگ تولید شده.

ایرانی

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
ایا اسناپدراگونایی که توسط خود سامسونگ تولید میشن فناوری خود سامسونگه و ایا سامسونگ خودش برا شرکتای دیگه مثل شیائومی میزو نوکیا و.. از این تراشه براشون میسازه
مسلما جوابش میشه خیر سامسونگ برای خودش میسازه و کاری به شرکتای دیگه نداره و این یه قرار داده که با شرکت کوالکام بسته و این به این معنا نیست که سامسونگ از فناوری خودش استفاده کرده بلکه این توسط خود شرکت کوالکامه.

مصطفی

۱۳۹۵/۱۱/۹
اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ‌ تولید شده و این توسط خود کوالکام تایید شده شما بهتر میدونی یا کوالکام؟این لینکی که میذارم از سایت رسمی Qualcomm هست:
https://www.qualcomm.com/news/snapdragon/2016/11/17/get-small-go-big-meet-next-gen-snapdragon-835