خانهاخبار
ال‌جی پتنتی را برای موبایلی با نمایشگر تاشو ثبت کرد

ال‌جی پتنتی را برای موبایلی با نمایشگر تاشو ثبت کرد

کمپانی ال‌جی یک پتنت را برای موبایلی با نمایشگر تاشو در کشور ایلات متحده آمریکا ثبت کرده است تا از رقیب و هموطن خود یعنی سامسونگ در ساخت یک موبایل تاشو باز نماند.
۱۳۹۵/۱۱/۱

همانطور که می‌دانید، این روزها تب ساخت گوشی‌های تاشو و انعظاف پذیر بسیار بالا است و شرکت سامسونگ و ال‌جی قصد دارند با معرفی یک گوشی تاشو در نیمه دوم سال 2017 میلادی، صنعت موبایل را متحول کنند. چندی پیش یک طرح مفهومی از گوشی تاشو سامسونگ منتشر شده است اما حالا یک پتنت توسط ال‌جی در ایلات متحده آمریکا به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت نیز به دنبال ساخت یک موبایل تاشو است.

طبق پتنت ثبت شده توسط شرکت کره‌ای ال‌جی، این موبایل را می‌توان از پشت به دلیل النعطاف پذیری بالا تا کرد. در تصاویر منتشر شده از این پتنت نمی‌توان عملکرد این گوشی را فهمید و هنوز نمی‌توان گفت که تا شدن نمیه بالایی نمایشگر به پشت دستگاه چه کاربردهایی خواهد داشت. گفتنی است که این پتنت در تاریخ 7 ژانویه سال 2015 ثبت شده است و در تاریخ  10 ژانویه سال 2017 مورد تایید سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایلات متحده آمریکا قرار گرفته است.

کمپانی‌های کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در سال 2013 میلادی برای اولین بار روی گوشی‌های انعظاف پذیر کار کردند و در نتیجه گوشی‌های Galaxy Round از سامسونگ و G Flex از ال‌جی، عرضه شد که در میان این دو موبایل، ال‌جی با جی فلکس توانست موفقیت بیشتری کسب کند و نسل‌های بعدی این گوشی را به دلیل تقاضای بالا طراحی، تولید و عرضه کند.

در هر صورت در نیمه دوم سال میلادی جاری باید شاهد یک اسمارت فون تاشو از ال‌جی و سامسونگ باشیم. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند تاشو که قابل انعظاف نیر خواهد بود، یک محصول تبدیل پذیر بین حالت فبلت و تبلت باشد و شباهت زیادی به محصولی که چندی پیش در نمایشگاه Tech World از سوی شرکت چینی لنوو مشاهده کردیم، داشته باشد.

به نظر شما گوشی‌های تاشو کاربردی خواهند داشت؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

شاهین

۱۳۹۵/۱۱/۳
آره هیچ چیزی ربطی نداره فقط همه چیز به دستگاه زیراکس کپی سامس.نگ ربط داره که هیچی از خودش نداره.

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۲
شاهین این اصلا ربطی به صفحه نمایش خمیده نداره در واقع این نوع صفحه نمایش تا میشه

cadillac

۱۳۹۵/۱۱/۲
فقط یه سامسونگی شکست خورده به اسم دیگران کامنت میده .

Rezam Nezam

۱۳۹۵/۱۱/۲
استیو جابز رو هم از HTC اخراج کرده بودن مگه نه YH ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
فکر کنم تنها چیزی که یاد گرفتی کلمه اچ تی سیه؟!
.
.
البته اگه منبع ذکر کنی بد نیست.

arshia

۱۳۹۵/۱۱/۲
اطلاع رسانی جهت دار یعنی همین
دوستان نویسنده و به اصطلاح کارشناس خیلی سلیقه ای عمل میکنن
درباره این پتنت های صفحه های خمیده،سه شرکت در حال حاضر جدیدا پتنتی مبنی بر صفحه خمیده ثبت کردن:
ال جی،سامسونگ و مایکروسافت
اما توی این سایت هیچ خبری از پتنت ابداعی مایکروسافت نشده...والا ارزش و نوع خبر ها و حتی پتنتشون یکیه،چرا برای یه برند ثبت میشه برای برند دیگه نه؟