خانهاخبار
کسب جایگاه اول در بازار آمریکا توسط آیفون

کسب جایگاه اول در بازار آمریکا توسط آیفون

شرکت اپل توانست با فروش بالای آیفون‌های خود در ماه‌های انتهایی سال 2016 جایگاه اول را در بازار آمریکا کسب کند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۴

براساس گزارش منتشر شده از شرکت آماری Kantar Worldpanel شرکت اپل توانسته است با گوشی‌های آیفون خود ۳۱.۳ درصد از سهام بازار آمریکا را پیش از تعطیلات سال نوی میلادی تصاحب کند.

گزارش Kantar می‌گوید که در بخش نرم‌افزاری فروش محصولات اندرویدی تا انتهای سال ۲۰۱۶ در حالی در آمریکا، انگلیس و فرانسه کاهش یافته است که محصولات آی‌اواسی در این مناطق بیشترین رشد را داشته‌اند.

سیستم عامل شرکت گوگل، یعنی اندروید، در ۶ دوره متوالی در بازار آمریکا دچار کاهش سهم شده است. سهم این سیستم عامل از ۶۰.۴ درصد در مدت مشابه سال گذشته، حالا به ۵۵.۳ درصد رسیده است.

آیفون 7، آیفون 7 پلاس و آیفون 6 اس در حال حاضر محبوب‌ترین گوشی‌های بازار آمریکا با کسب مجموع سهام ۳۱.۳ درصد هستند و بعد از آن گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج با ۲۸.۹ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند. این در حالی است که آیفون سال به سال بازار خود در کشورهای کمتر توسعه یافته مانند چین یا هند را از دست می‌دهد و امسال نیز با کاهشی چشمگیر توانست تنها ۱۹.۹ درصد از سهام بازار چین را کسب کند.

البته جایگاه اپراتور بزرگ و محبوب ورایزن در سهام بالای اپل و سامسونگ بی‌تاثیر نیست. این شرکت با استفاده از فرصت پیش آمده برای حراجی جمعه آخر سال در آمریکا و ارائه طرح‌های تشویقی فراوان برای کاربران توانست نقش زیادی در افزایش فروش این گوشی‌ها داشته باشد. کاربران می‌توانستند در ازای خرید قراردادی خدمات از شرکت ورایزن به انتخاب خود گوشی‌های آیفون 7، آیفون 7 پلاس، سامسونگ گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج را به رایگان هدیه بگیرند.

همچنین لازم به ذکر است که در این رقابت آیفون‌های اپل دیرتر از دیگر گوشی‌ها به بازار عرضه شده‌اند. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در شهریور ماه رونمایی شده‌اند، اما شرکت‌هایی مانند سامسونگ یا الجی در اسفند ماه معرفی شدند. همین اتفاق باعث شده است تا خریداران دیگر شرکت‌ها برای خرید نسل جدید پرچمداران منتظر بمانند.

نکته جالب توجه دیگر در این گزارش این است که اندروید در حالی با کاهش سهم در بازار آمریکا روبرو شده است که فروش اولین گوشی‌های گوگلی، یعنی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال، در سه ماه انتهایی سال ۲۰۱۶ با رشد روبرو شده و به ۱.۳ درصد سهام بازار رسیده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ارسی

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تخصصی رو اشتباه نوشتم.کلا سایت شما بیش از حد از سامسونگ حمایت می کنه‌.حتی اگه نخواین هم شائبه ش ایجاد میشه و نمیتونین این رو قبول نکنین.

ارسی

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آینده ی بازار و نگرش های صنعتی حوزه رشته ی تخصصی خودمه باز ترجیح میدم وال استریت ژورنال بخونم تا برای آینده ی اپل تز بدم.قابل تفکیک هست به شرط داشتن تخصص.شما کارهای تخصثی خودتون برسین و از سامسونگ حمایت کنین کفایت می کنه

rezaeska

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
این آمار فقط مربوط به چند ماه گذشته بود، مطلب قبلی یک آینده‌نگری برای چند سال آینده. قابل تفکیک هستند :)

rezaeska

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
البته این سهم سخت افزاری اپل هست که بیشتره. چون تنوع گوشی‌های اندرویدی خیلی زیاده. در بخش نرم‌افزار باز هم اندروید سهم بیشتری از iOS داره.

ارسی

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
یهو یاد اون پست بی مفهوم دیشبتون افتادم‌.بهترین و پرفرش ترین گوشی دنیا همیشه هم افزایش قیمت سهم و فروش بعد سایت فوق العاده جانب دار شما از افت میگه.اسکندری عزیز اول این آمار رو میخوندی بعد ایده برای آینده اپل میدادین