خانهاخبار
فاکسکان و سرمایه‌گذاری عظیم برای مقابله با صفحه نمایش‌های سامسونگ

فاکسکان و سرمایه‌گذاری عظیم برای مقابله با صفحه نمایش‌های سامسونگ

شرکت فاکسکان و شارپ قصد دارند تا با احداث یک کارخانه تولید صفحات نمایش در چین، با سامسونگ برای تامین صفحات نمایش مورد نیاز اپل رقابت کنند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۳

چندی پیش بود که شرکت تایوانی فاکسکان درصد زیادی از سهام شرکت ژاپنی و با سابقه شارپ را خرید. حالا زمان اجرای برنامه‌های عملی بعد از این خرید و برنامه‌ریزی برای برداشت نتیجه رسیده است.

image

شرکت فاکسکان و شارپ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ین (معادل ۸۵۴ میلیون دلار) قصد دارند تا یک کارخانه تولید پنل‌های OLED در شهر ژنگژو چین احداث کنند. انتظار می‌رود این قدم بزرگ برای تولید پنل‌های OLED بخاطر آن باشد که فاکسکان بتواند صفحه نمایش مورد نیاز آیفون‌های آینده را خود تامین کند.

با اینکه فاکسکان یک شرکت تایوانی و شارپ ژاپنی است، اما تولید این پنل‌ها در چین به کاهش هزینه‌ها ختم می‌شود. سایت تولید اصلی فاکسکان که آیفون در آن تولید می‌شود در چین قرار دارد و نزدیکی کارخانه تولید صفحه نمایش به آن می‌تواند هزینه حمل و نقل را برای این شرکت کاهش دهد. این کارخانه احتمالا تا سال ۲۰۱۹ آماده بهره‌برداری و تولید نهایی نمی‌شود، در حالی که اپل قرار است در نسخه بعدی آیفون از نمایشگرهای OLED استفاده کند.

در حال حاضر ۹۵ درصد از سهام بازار تولید صفحه نمایش‌های OLED با اندازه‌های کوچک و متوسط در اختیار سامسونگ است. شارپ پیش از این برای تحقیق و توسعه پنل‌های OLED مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در شهر ساکای ژاپن سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا باید منتظر نتیجه آن به همراه سرمایه‌گذاری جدید فاکسکان برای تولید OLED‌ها بمانیم.

طبق اخبار و شایعات منتشر شده اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ سه مدل آیفون روانه بازار کند که حداقل یکی از آن‌ها صفحه نمایش OLED دارد. با توجه به اینکه در بازار این مدل صفحه نمایش‌ها هنوز شرکتی توان رقابت با سامسونگ را ندارد، احتمالا اپل هم برای تامین آن‌ها نیاز به همکاری با سامسونگ داشته باشد.

شما کدام مدل صفحه نمایش را بیشتر می‌پسندید؟ IPS؟ OLED؟ Super AMOLEDها یا دیگر پنل‌های کمتر استفاده شده مانند IGZOهای شارپ؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

Amir

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
من خودم کاربر super amoled هستم ولی تو IGZO هم یه چیزی هست

رضا

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دقیقا

رامین

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
با همشون کار کردم .ipsبنظرم بهتره چون رنگ سفیدعالی و بقیه رنگارو استاندارد نشون میده

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
Cadillac میگم با اولد کار نکردی واسه همین حرف مفت میزنی.کسی که با رنگ بندی اولد مشکل داره کافیه بره تو تنظیمات و رو حالت Basic بذاره که البته هیچ آدم عاقلی این کار رو نمیکنه
هر وقت تونستی زیر نور خورشید با گوشیت کار کنی و همچنین رنگ مشکی رو قهوه ای نشون نداد بیا حرف بزن و نظر بده

only htc

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
محمد عزیزم
خخخخخ رنگ قرمزو نارنجی نشون میده داداش سفیدو زرد نشون میده بخاطر همین گرونه و عالم و ادم همه گول میخورن مثل شما نمیگم من گول نمیخورم ولی گول این شرکتایه کره رو نمیخورم