خانهاخبار
تماشا کنید: استینگر؛ اولین سدان اسپرت کیا

تماشا کنید: استینگر؛ اولین سدان اسپرت کیا

نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 میزبان جنجالی‌ترین محصول جدید کیا شد؛ استینگر آمد!
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

سال 2011 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، کیا با معرفی مدل مفهومی GT برای اولین‌بار علاقه‌اش را به داشتن سدانی اسپرت نشان داد. حالا که 5 سال از آن تاریخ می‌گذرد نسخه تولید نهایی این سدان اسپرت آماده ورود به بازار است: کیا استینگر.

کیا استینگر را طراحان کیا در استودیوی فرانکفورت این کمپانی ساخته‌اند. نمای جانبی استینگر شبیه اپتیماست ولی این خودرو نه در قسمت جلو و نه در عقب شباهتی به مدل‌های فعلی این کمپانی ندارد. استینگر 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض دارد که یعنی تنها چندسانتیمتر از سدان فول سایز کیا کوریس (K900) کوچکتر است. فاصله محوری استینگر نیز به عدد قابل توجه 2.9 متر می‌رسد که از اپتیما حدود 10 سانتیمتر بیشتر ولی از کوریس 10 سانتیمتر کمتر است.

استینگر نخستین سدان کیاست که هم نسخه دیفرانسیل عقب و هم نسخه دو دیفرانسیل دارد. مدل‌ دیفرانسیل عقب آن به دیفرانسیل ضدلغزش (LSD) مجهز است درحالیکه مدل دو دیفرانسیلش سیستم کنترل دینامیکی گشتاور (DTVC) دارد که برای چسبندگی هرچه بیشتر همه چرخ‌ها روی آسفالت است.

استینگر با دو پیشرانه مختلف وارد بازار می‌شود که هردو گیربکس 8 سرعته دارند. تیپ‌های ارزان‌ترش به پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو مجهزند و قدرتشان به 255 اسب‌بخار و گشتاورشان نیز به 352 نیوتن‌متر می‌رسد. اما تیپ گران‌تر این خودرو، که با پیشوند GT شناخته می‌شود، پیشرانه 3.3 لیتری توئین توربو V6 دارد. این پیشرانه، که قبلا هم روی جنسیس G90 امتحان شده بود، 365 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور دارد. صفر تا صد این سدان لوکس به 5.1 ثانیه و حداکثر سرعتش به 270 کیلومتر برساعت می‌رسد.

در لیست تجهیزات کیا استینگر، ویژگی‌های جالبی به چشم می‌خورد مثل کیت ترمز برمبو، تعلیق هوشمند (الکترونیکی) با 5 حالت مختلف، ساب‌ووفرهایی که زیر صندلی‌ها جاسازی شده‌اند، پخش حرفه‌ای 720 واتی هارمن کاردن با 15 اسپیکر، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، نمایشگر TFT صفحه کیلومتر با قابلیت محاسبه شتاب جانبی و انواع سیستم‌های ایمنی! قیمت این خودرو و لیست تجهیزات دقیق آن در روزهای آتی اعلام می‌شود. کیا استینگر، که مهم‌ترین رقیبش جنسیس G80 است، از نیمه دوم 2017 به بازر جهانی می‌آید.

بیشتر بخوانید:

معرفی جنسیس G80

شرایط فروش اقساطی کیا

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

نادر

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
به جز جلو پنجره و ستون سی هیچ کدوم از المان های طراحی کیا توش به کار نرفته
از روبرو آدم یاد تویوتا GT86 میافته
از پهلو شبیه استون مارتینه
از عقب هم که عین مازراتیه
!

آرش

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
یه مقدار شبیه به ب ام و سری6 گرن کوپه هست

saber

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
عالیه پرفکت

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
یاد فورد میندازه آدمو