خانهاخبار
آیفون ۱۰ ساله شد؛ بهترین‌ها هنوز در راهند

آیفون ۱۰ ساله شد؛ بهترین‌ها هنوز در راهند

ده سال پیش در چنین روزی استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد؛ محصولی که به عقیده همگان مفهوم تلفن هوشمند را تغییر داد و تحول عظیمی در این عرصه پدید آورد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

روز نهم ژانویه سال ۲۰۰۷ استیو جابز روی صحنه ایستاد و محصولی معرفی کرد که آمده بود تا مفهوم جدیدی از بزرگ‌ترین کمپانی تکنولوژی دنیا تعریف کند. بله، دقیقا ۱۰ سال پیش در چنین روزی آیفون متولد شد و امروز اپل این تاریخ را جشن می‌گیرد.

آن مراسم تاریخی را به‌یاد بیاورید که در آن استیو جابز آیفون را محصولی انقلابی نامید. جابز آیفون را با سه ویژگی معرفی کرد: یک آیپاد با صفحه لمسی عریض و کنترل‌های لمسی، یک تلفن همراه انقلابی و یک پیشرفت عظیم در وسایل ارتباطی اینترنتی.

حالا یک دهه از سخنرانی استیو جابز در مراسم معرفی آیفون می‌گذرد و این محصول در این سال‌ها تغییرات زیادی پیدا کرده، اما پیش‌بینی او از محصولی که امروز استفاده می‌شود همچنان دقیق بود. در کنار کاربردی بودن محصول، او تلفنی را تشریح کرد که می‌تواند فیلم، پادکست و برنامه‌های تلویزیونی را پخش کند، بوک‌مارک‌های مرورگر شما را منتقل و عکس‌ها را بین دستگاه‌های مختلف سینک یا همگام‌سازی کند.

image

جایگاهی که جابز برای آیفون انتظار داشت بسیار جاه‌طلبانه بود؛ جابز به‌دنبال کامپیوتری قدرتمند در جیب کاربران بود و گذشت زمان نشان داد که نگاه او به این محصول درست و به‌جا بوده است. در هر حال تعریفی که استیو جابز از آیفون ۲۰۰۷ ارائه کرد با محصولی که امروز با نام آیفون ۷ در دست ماست تفاوت زیادی ندارد. آیفون امروز نیز دستگاهی است با صفحه نمایش بزرگ که به‌راحتی از طریق اپلیکیشن‌های توسعه داده شده برای iOS می‌تواند به پخش موسیقی و فیلم بپردازد.

این گوشی همچنان مهم‌ترین محصول اپل است؛ همانطور که مدیر عامل فعلی اپل، تیم کوک، اشاره می‌کند آیفون هم‌اکنون مهم‌ترین بخش زندگی دیجیتال کاربران اپل است و امروز بیش از هر زمان دیگری مسیر کار، تفریح و راه‌های ارتباطی آنها را مشخص می‌کند.

کوک از این مناسبت استفاده کرد تا قول‌های بیشتری درباره آینده آیفون به کاربران بدهد. کوک اشاره می‌کند که در یک دهه گذشته آیفون استاندارد تلفن‌های همراه را تغییر داده و آنها تازه کار را شروع کرده‌اند، چراکه بهترین‌ها هنوز در راهند.

اظهارات کوک شاید درست باشد اما علاقه‌مندان اپل همچنان کنفرانس معرفی آیفون توسط جابز را نقطه عطف این کمپانی می‌دانند، نقطه‌ای که باعث شد اپل کنترل دنیای فناوری مدرن را به‌دست بگیرد؛ و ارائه‌ای که شخصیت افسانه‌ای یک مدیر عامل را به تصویر کشید.

تماشا کنید: کنفرانس معرفی اولین آیفون در مراسم Macworld 2007

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

No name

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
آقاي حسين فتاحي كه ميگيد هيچ نو اوري اپل نسبت به بقيه برند ها نداره اولا از برند و محصولي از اون برند كه اطلاعات كاملي ازش نداريد و فقط در حد الو الو ميدونيد بهتره كه نظر نديد.اپل در ايفون هاي سري جديدش از هوش مصنوعي hey siri استفاده كرده كع هر كاري كه بخواهيم با گوشي انجام بديم همچون زنگ زدن اس ام اس دادن و خيلي كارهاي ديگه كه تو گوشي هاي اندرويدي ديده نميشه و نكته بعدي speech هستش كه شما هر متني به هرزبوني رو با كشيدن دو انگشت از بالاي صفحه براتون ميخونه و سرعت خوندنش هم ميتونيد تنظيم كنيد و ميخواستم بگم شما كه فكر وميكني. اپل نو اوري در گوشي هاش انجام نميده ايا سامسونگ اين تغييراتو تو گوشي هاش انجام داده ايا توانسته امكاناتي خيره كننده را در پر چمدارانش بگنجاند(غير از امكانات پيش فرض مثل دوربين و صفحه و و سرعت پردازش و ...)كه تفاوتي با محصولات ميان رده اش همچون سري A داشته باشد؟؟؟
خواهشا اين مسعله رو منصفانه و بي تعصبانه قضاوت كنيد.
با تشكر

King m4m

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
دقیقا همینه

King m4m

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
بعضی دوستان نظرات خیلی بامزه ای میدن بعضی ها نظرات تامل برانگیز و بعضی پیشنهاد
همه در نوع خود محترمه ، در صورتی که قبل از نظر دادن به اندازه کافی فکر کنن . بعضی ها حرف از نواوری زدن در صورتی که نمیدونن چیه یا از گوشی چی میخوان
از دوستانی که نظر منتقدانه میدن انتظار میره که حداقل یه مدت صاحب یکی از ایفون های اپل باشن نه اینکه فقط از پشت ویترین دیده باشنش
در نظر داشته باشین که طراحی یک دیوایز چیزی نیس که بشه به این راحتی هر دوره تغییر داد بلکه فقط به بهبود اون طراحی باید فکر کرد
و همونطور هم که همه میدونن تلفن های اپل فقط برای الو الو کردن نیس (مستقیم اشاره نمیکنم)
بیشتر مشتری های اپل برای سیستم عامل یکپارچه و بهینه این شرکت و طراحی مناسب دستگاه هست که طرفدارشن
ناگفته نماند که بیشترین پشتیبانی نرم افزاری را بین همه شرکت ها داره و نکته دیگه اینکه به این راحتی خراب نمیشن

mahdi.d

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
خیر به این موفقیت نمیگن که آیفون 6 رو ورداری و فقط چند تغییر کوچیک ظاهری توش ایجاد کنی و ۷۰۰ دلار بفروشی . از نظر تغییرات داخلی باز هم تغییر زیادی دیده نمیشه. کلا هیچکس تا چند سال بعد طرف اپل نخواهد رفت (با توجه به رشد و نوآوری موبایل های اندرویدی) و قیمت زیاد و الکی

mahdi.d

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
دوست عزیز من طراحی اپل رو تحسین می کنم ولی هیچ نوآوری در موبایل هاش دیده نمیشه.