خانهاخبار
پردازنده‌های 7 نانومتری TSMC در راهند

پردازنده‌های 7 نانومتری TSMC در راهند

شرکت تایوانی TSMC قصد دارد تا بعد از گذر از تراشه‌های ۱۰ نانومتری، تراشه‌های ۷ نانومتری را برای عرضه در سال ۲۰۱۸ آماده کند.
۱۳۹۵/۱۰/۱۸

این روزها دنیای تکنولوژی سرشار از خبرهایی درباره پردازنده‌های جدید و قدرتمندی است که از تکنولوژی ۱۰ نانومتری برای ساخت استفاده می‌کنند. گوشی‌های قدرتمند و رده اول بازار که در سال ۲۰۱۷ قرار است روانه بازار شوند نیز انتخاب اولشان برای پردازنده، محصولاتی است که با این تکنولوژی ساخته شده باشند.

حالا شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان، TSMC، اعلام کرده است که تراشه‌های ۱۰ نانومتری ما متعلق به سال ۲۰۱۷ هستند و برای سال ۲۰۱۸ به سمت تراشه‌های ۷ نانومتری حرکت می‌کنیم. این شرکت می‌گوید قصد دارد در نیمه اول سال ۲۰۱۸ تراشه‌های ۷ نانومتری خودش را برای تولید و عرضه عمومی آماده کند.

طبق اعلام این شرکت، تراشه‌های ۷ نانومتری در آخرین مرحله طراحی و مراحل آزمایشی هستند و تنها یک قدم تا تکمیل فرآیند و آماده‌سازی برای تولید انبوه فاصله دارند. هر چند احتمال این وجود دارد که حتی بعد از گذر از این مرحله، باز هم این محصولات برای بازبینی و بهینه‌سازی مورد بررسی قرار بگیرند.

انتظار می‌رود پردازنده‌های ۷ نانومتری نسبت به نمونه‌های ۱۰ نانومتری ۶۰ درصد کوچکتر و ۳۰ تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشند. این اتفاق می‌تواند به جز شرکت‌های سازنده تلفن همراه، دیگر صنایع مانند پردازنده‌های رایانه، کارت‌های گرافیکی و وسایل هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

شرکت‌های اپل و انویدیا احتمالا بزرگترین مشتریان احتمالی این تراشه‌های جدید خواهند بود. شرکت اپل در حال حاضر کماکان از تراشه‌های ۱۶ نانومتری استفاده می‌کند و حرکت به سوی تراشه‌های ۱۰ یا ۷ نانومتری می‌تواند ظرفیت این شرکت را برای کاهش اندازه و بهینه‌سازی مصرف بالاتر ببرد.

احتمالا درباره این تکنولوژی و تراشه‌ها در کنفرانس آینده TSMC که در ۱۵ ژانویه برگذار می‌شود اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
دوست داشتی کوالکوم با اچ تی سی همکاری کنه؟؟؟؟؟؟ البته من جوابتو میدم .اچ تی سی توان تولیدش صفره حتی نمیتونه یک کنترل تلوزیون تولید کنه خخخخخخخخخ

رضا

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
ایول تایوان

rs76

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
کوالکام اشتباه کرد با این شرکت همکاری نکرد در تولید 835