خانهاخبار
ویدئویی که نشان می‌دهد اولین نسخه آی او اس چقدر می‌توانست بد باشد!

ویدئویی که نشان می‌دهد اولین نسخه آی او اس چقدر می‌توانست بد باشد!

نمونه‌های اولیه سیستم عامل آیفون، iOS، نشان می‌دهد که رابط کاربری این سیستم عامل در ابتدا برپایه آیپاد بنا شده بود. در ویدئوی منتشرشده از این نمونه می‌بینیم که سیستم عامل آیفون در ابتدا چقدر عجیب و غریب بوده است.
۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اگر کار با سیستم عامل آی‌او‌اس برایتان چندان رضایت‌بخش و جذاب نباشد، به‌هرحال نمی‌توان انکار کرد که آی‌او‌اس رابط کاربری بسیار راحت و ساده‌ای دارد. تقریبا همه صاحب‌نظران تایید می‌کنند که آیفون توانست صنعت تلفن هوشمند را متحول کند و در اصطلاح جریان بازی را به‌شکل دیگری پیش ببرد.

اما تاکنون به این فکر کرده‌اید که نقطه آغاز سیستم عامل آیفون چگونه بوده است؟ اخیرا Sonny Dickson، یکی از طرفداران اپل، ویدئویی منتشر کرده که نمونه‌های اولیه سیستم عامل آیفون را به تصویر می‌کشد؛ سیستم عاملی که ابتدا نامش iPhone OS بود و بعدها به iOS تغییر نام یافت.

image

این ویدئو نشان می‌دهد که چقدر نمونه اولیه آیفون اواس افتضاح و ناامیدکننده بوده است! در این فیلم می‌بینیم که رابط کاربری آن بسیار شبیه آیپاد است و حلقه‌ای لمسی وظیفه جابجا شدن بین منوها را برعهده دارد.

اگرچه پروتوتایپ یا نمونه اولیه آیفون تمام ویژگی‌های نمونه نهایی ساخته‌شده را، مانند بدنه فلزی، صفحه لمسی مولتی تاچ، ارتباط 2G و وای‌فای، داشت، سیستم عامل آن به سیستم عامل نسخه نهایی اصلا شبیه نبود.

نمونه اولیه سیستم عامل صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده است. قسمت بالایی شامل منوهای مختلف گوشی است که بسیار شبیه منوی آیپاد است. قسمت پایینی نیز همان حلقه دیجیتالی آیپاد را در صفحه‌ای لمسی شبیه‌سازی کرده که حرکت دست کاربر روی آن باعث هدایت منوهای بالای صفحه می‌شود.

ویدئو را ببینید و نظر خود را با ما درمیان بگذارید. آیا می‌توانستید تصور کنید که آیفون با چنین رابط کاربری‌ای وارد بازار شود؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

پیمان

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
این نمونه ی بارز اینه که با تلاش و کار و کار و کار هستش که میشه بهترین شد...

میلاد

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
بنظرم دنیای موبایل باید اینو میگذروند یه ارطبات بین صفحه کلید فیزیکی و صفحه لمسی ولی تاچش خوبه ها دپ س سال بعدشم همچین تاچ حرارتی نبود تو سونی اریکسون و نوکیا مقاومتی میزدن این حرارتی

میلاد

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
اچ تی سی خخخخخخخخخ جمع کن خودت رو با اون شرکت داغون تایوانی.سال 2016 کلا 10 میلیون گوشی فروخت.نصف ایسوس. در حالی که سامسونگ تو ماه اول معرفی اس 7 . ده میلیون گوشی فروخت یعنی فقط از یک گوشی اونم در یک ماه به اندازه کل فروش هنگی در یک سال خخخخخخخخخخخ

yashar2080

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
همچین هم بد نبود.... نسبت به زمان خودش خیلی خوب به نظر میومد... تقریبا شبیه سیمبین بود منتهی اون قسمت پایینش که به عنوان ماوس عمل میکرد یه نوع خلاقیت بود... ولی خلاقتر از اون اچ تی سی بود که همون زمان گوشیهایی مثل لجند-هیرو- والدفایر رو با ماوس فیزیکی و در عین حال لمسی بیرون داد.... اون موقع سامسونگ.......... بیخیال نگم بهتره :دی

ایمان

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
همچینم که گفتی بدش نیست!!! از زمان خودش بازم جلوتره