خانهاخبار
با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 آشنا شوید؛ اژدهای قدرتمند کوالکام

با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 آشنا شوید؛ اژدهای قدرتمند کوالکام

بلاخره کنفرانس معرفی تراشه اسنپدراگون 835 در CES 2017 برگزار شد و کوالکام به شکل رسمی ویژگی‌های اصلی این تراشه قدرتمند را اعلام کرد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

هفته گذشته شرکت کوالکام اعلام کرد که در نمایشگاه CES 2017 در مورد پردازنده قدرتمند این شرکت، یعنی اسنپدراگون 835، بیشتر خواهید شنید. این شرکت اواخر آبان ماه از این پردازنده رونمایی کرده بود و تا به حال اطلاعات دقیقی درباره آن نداده بود و تمام مشتاقان تکنولوژی منتظر شنیدن اطلاعات بیشتر در این باره بودند. حالا و در نمایشگاه CES 2017 بلاخره کوالکام به وعده خود عمل کرد و اطلاعات بیشتری از این پردازنده در اختیار ما گذاشت.

image

تراشه اسنپدراگون 835 اولین تراشه این شرکت است که با تکنولوژی 10 نانومتری و با کمک سامسونگ ساخته می‌شود. این تکنولوژی و لیتوگرافی آن (چینش پایه‌های تراشه) باعث شده مدل 835 از لحاظ اندازه از نسل گذشته خود کوچک‌تر باشد. این تراشه به صورت پیش‌فرض از واقعیت مجازی به طور کامل پشتیبانی می‌کند و اولین پردازنده‌ای با تکنولوژی ARM خواهد بود که می‌تواند ویندوز ۱۰ مایکروسافت را به راحتی و با تمام امکانات اجرا کند.

image

اسنپدراگون 835 از چینش هسته‌های Kryo مانند سری 820 استفاده می‌کند. ۴ هسته قدرتمند که تمرکزشان بر روی انجام عملیات سنگین است و بر روی 2.45 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و ۴ هسته با عملکرد پایین‌تر برای اجرای کارهای سبک و عادی که با قدرت 1.9 گیگاهرتز عملیات پردازشی انجام می‌دهند. این تراشه نسبت به نسل گذشته تقریبا ۳۵٪ از لحاظ حجم کوچک‌تر شده است و به شکل تئوری ۲۵٪ باتری کمتری مصرف می‌کند.

image

مسئولیت قسمت گرافیکی این تراشه برعهده Adreno 540 است که نسبت به نسل گذشته ۶۰ برابر رنگ‌های بیشتری را پشتیبانی می‌کند و ۲۵٪ سریع‌تر ویدئوها را رندر و پردازش می‌کند. این پردازنده همچنین از ویدئوهای ۱۰ بیتی با رزولوشن 4K و ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینها می‌توانید پشتیبانی از OpenGL ES 3.2, OpenCL 2.0, Vulkan’s API, و DirectX 1212 را نیز به مشخصات اسنپدراگون 835 اضافه کنید. تمام این تکنولوژی‌ها باعث می‌شوند دستگاه استفاده کننده از این پردازنده بتواند بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا را اجرا کند و برای استفاده از واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی هیچ کمبودی حس نکند.

اسنپدراگون به شکل پیش‌فرض از پلتفرم واقعیت مجازی Google’s Daydream VR نیز پشتیبانی می‌کند. پردازش تصویر نیز در این نسل به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و حالا سازندگان تلفن‌همراه می‌توانند دوربین با رزولوشن ۳۲ مگاپیسکل یا دوربین با دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی را درون محصولات خود بکار ببرند.

image

یک ویژگی دیگر اسنپدراگون 835 که کوالکام آن را Qualcomm Haven Security Platform می‌نامد می‌تواند به امنیت گوشی‌ها کمک بسیاری کند. پیش از این اکثر پارامترهای بیومتریکی که برای قفل‌گذاری بر روی گوشی‌ها انجام می‌شد به شکل کامل توسط پردازنده‌ها پشتیبانی نمی‌شد، اما حالا این تراشه به شکل پیش‌فرض و کامل از تراشه‌های بیومتریک مانند اثر انگشت یا حسگر عنبیه چشم برای موارد امنیتی پشتیبانی می‌کند.

استفاده از مودم ارتباطی X16 LTE در این تراشه باعث شده است که این محصول اولین پردازنده موبایل ساخته‌شده در دنیا باشد که می‌تواند با سرعت یک گیگابیت در ثانیه اطلاعات دریافت و با سرعت ۱۵۰ مگابیت در ثانیه اطلاعات ارسال کند. همچنین اسنپدراگون 835 اولین تراشه‌ تجاری‌ای خواهد بود که از بلوتوث نسل ۵ با سرعت انتقال اطلاعات ۲ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

نسل چهارم فناوری اختصاصی شارژ سریع به کار رفته در این پردازنده، یعنی Quick Charge 4، نسبت به Quick Charge 3 با ۲۰ درصد سرعت بیشتر باتری را شارژ می‌کند. این پیشرفت به این معناست که شما می‌توانید با ۵ دقیقه شارژ کردن گوشی خود، به مدت ۵ ساعت از آن استفاده کنید و با ۱۵ دقیقه شارژ کردن ۵۰ درصد ظرفیت باتری را پر کنید.

image

تراشه اسنپدراگون 835 آماده عرضه عمومی نیست و در مرحله تولید انبود قرار دارد. با توجه به امکانات بسیار زیادی که این تراشه با خود به ارمغان می‌آورد همه ما چشم انتظار استفاده از آن هستیم. هر چند هنوز مشخص نیست اولین گوشی استفاده‌کننده از این پردازنده کدام خواهد بود، اما با توجه به زمان رونمایی، این احتمال وجود دارد که LG G6 یا یک نسخه از Samsung Galaxy S8 اولین گوشی‌هایی باشند که با این تراشه وارد بازار می‌شوند. هر دو این گوشی‌ها اوایل اسفندماه معرفی و در بهار عرضه خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

Amir. M

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
نتایج و ارقام نشانه قدرت پردازنده نیست
همینطور که میدونید تو تست های سرعت بین پرچمدارن اندروید و گوشی های اپل تو این چند سال اخیر نتونسته موفق عمل کنه و شکست خورده
نمونه اش گوشی های گلکسی نوت7، اس 7 سامسونگ،اچ تی سی 10،الجی جی 5و غیره، که با وجود اینکه در سال 2016 به بازار اومدن باز تو تست سرعت و مولتی تسک از حتی از آیفون 6اس شکست خوردن حالا
باید منتظر موند تا عملکرد این پردازنده رو به صورت عملی بر روی دیوایس های اندرویدی نظیر گلکسی اس 8 ببینیم، اندروید باید بجای اضافه کردن تعداد رم و بالا بردن کلاک روی بهینه سازی و سبک کردن اندروید کار کنه

aliasadi98

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
a11 رو گفتم بسازه . همشو پودر میکنه/// در حال حاظر که قدرتمندترین روی گوشی ها a10 هستش

aliasadi98

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
درسته نسبت به 821 خوب شده ولی نسبت به انرژی که مصرف میکنه بازده کمتری نسبت به 821 داره

h4m1d

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
من اشتباه نوشتم ولی سینا خودتم بعضی جاها کم غلط املایی نداشتیا گل من

ابراهیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
البته تحول درسته دوست گرامی